پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کرامبل میوه مخلوط

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه کرامبل میوه مخلوط

آموزش تهیه کرامبل میوه مخلوط  

کرامبل میوه مخلوط نوعی دسر است که قبل غذا سرو می کنید و باعث می شود اشتهای شما باز شود.نارگیل و زنجبیل طعم خوبی به این دسر می دهند. 

 

مواد لازم جهت تهیه کرامبل مخلوط میوه :

1. انبه , خرد شده : 2 عدد
2. پاپایا , دانه گرفته و خرد شده : 1 عدد
3. آناناس تازه , مکعبی خرد شده : 225 گرم
4. پودر زنجبیل : 1 قاشق چای خوری
5. مارگارین : 100 گرم
6. شکر قهوه ای : 100 گرم
7. آرد معمولی : 175 گرم
8. پودر نارگیل : 70 گرم

 

طرز تهیه کرامبل مخلوط میوه :

آموزش تهیه کرامبل میوه مخلوط

1. میوه ها را با نصف قاشق چای خوری زنجبیل , 300000 گرم مارگارین و 50 گرم شکر داخل یک قابلمه بریزید و آن ها را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا میوه ها کاملا نرم شوند . سپس مخلوط میوه ها را داخل ظرف نیمه گود مخصوص فر بگذارید .

 

2. آرد و باقی زنجبیل را با هم مخلوط نمایید . سپس بقیه مارگارین را به آن ها بیافزایید و خوب باهم ترکیب نمایید تا به شکل خرده های نان در بیایند . باقی مانده شکر و نارگیل خشک شده را به مواد اضافه نموده و بعد از این که خوب ترکیب شد , آن را روی میوه ها بریزید تا کاملا روی آن ها را بپوشاند .

 

3. مخلوط کرامبل را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت و یا عدد 4 فرهای گازی حدود 40 دقیقه قرار دهید تا روی آن کاملا برشته شود . کرامبل را با پودر نارگیل تزیین نموده و سرو نمایید .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه کرامبل مخلوط میوه :

می توانید در تهیه این پودینگ از میوه های دیگری مثل آلو , سیب یا توت سیاه استفاده نمایید و به جای پودر نارگیل , از مغزها مثل فندق و گردو جهت تزیین روی پودینگ استفاده نمایید .