پارس ناز پورتال

آموزش تهیه چیز کیک خوشمزه و عالی

آموزش تهیه چیز کیک خوشمزه و عالی

آموزش تهیه چیز کیک خوشمزه و عالی 

چیز کیک با طعم ملسی که دارد واقعا برای یک عصرانه گزینه مناسبی است.پنیر موجود در این کیک باعث ایجاد طعم عالی در آن می گردد. مارشمالو؛ خوشمزه ای که چند وقتی می شود طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در این مطلب طرز تهیه نوعی چیز کیک را به شما آموزش داده ایم که در آن از مارشمالو استفاده شده است.

 

مواد لازم:

بیسکوئیت باغ وحشی خرد شده 1 و 1/2 فنجان
شکر 3/4 فنجان
قهوه فوری 1 قاشق
کره ذوب شده 1/4 فنجان
شکر 1و 1/2 فنجان
پودر کاکائو خالص 1/3 فنجان
قهوه فوری 2 قاشق چایخوری
نشاسته 3 قاشق
پنیر خامه ای نرم شده 250 گرم
تخم مرغ 4 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
گردو خرد شده 1/2 فنجان
چیپس شکلاتی 1/2 فنجان
شیر 2 قاشق
مارشمالو ذوب شده 1/2 فنجان
گردو خرد شده 1/4 فنجان

آموزش تهیه چیز کیک خوشمزه و عالی

طرز تهیه:

1- فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب چیز کیک را آماده کنید و داخل آن را چرب کنید.

 

2-برای تهیه پایه چیز کیک، بیسکوئیت باغ وحشی، 3/4 فنجان شکر و 1 قاشق قهوه را باهم در یک کاسه مخلوط کنید. کره ذوب شده را روی آن آنها بریزید و انقد باهم مخلوط کنید تا کره به خورد مواد برود. مواد پایه را در کف قالب چیز کیک پهن و پرس کنید.

 

3-برای تهیه مغزی، 1 و 1/2 فنجان شکر، پودر کاکائو، 2 قاشق چایخوری قهوه و نشاسته را در یک کاسه بریزید و به کمک همزن برقی خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. پنیر خامه ای نرم شده را نیز اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکدست شود و هیچ اثری از گلوله های پنیر خامه ای در مواد باقی نماند.

 

تخم مرغها را نیز یکی یکی در مایه بشکنید و پس از شکستن هر کدام خوب بهم بزنید در آخر وانیل را نیز اضافه کنید. 1/2 فنجان گردو خرد شده را نیز در ظرف بریزید و با مواد زیر و رو کنید. حالا مواد را روی پایه چیز کیک بریزید.

 

4-چیز کیک را به مدت 15 دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزید. سپس حرارت را تا 95 درجه سانتی گراد کاهش دهید و 2 ساعت دیگر بپزید. فر را خاموش کنید و قبل از بیرون آوردن چیز کیک اجازه دهید تا 2 ساعت دیگر در فر بماند. حال قالب را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا مدتی در دمای اتاق خنک شود.

 

5- 2 قاشق شیر و چیپس شکلاتی را روی حرارت باهم ذوب کنید. چیز کیک را از قالب بیرون بیاورید و مارشمالوی ذوب شده را روی آن پخش کنید. سپس مخلوط شکلاتی را روی آن بریزید و 1/4 فنجان گردو خرد شده را روی آن بپاشید. قبل از سرو این چیز کیک فوق العاده آن را در یخچال کاملا خنک کنید.

 

نکته:

می توانید به جای مارشمالوی ذوب شده از انگشت پیچ استفاده کنید.