پارس ناز پورتال

آموزش تهیه پاستا صدفی همراه سبزیجات

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه پاستا صدفی همراه سبزیجات

آموزش تهیه پاستا صدفی همراه سبزیجات 

شما می توانید پاستای صدفی را همراه با سبزیجات میل کنید تا غذایی با طعم عالی و محبوب داشته باشید. ما طرز پخت آن را به شما آموزش می دهیم. سعی کنید از سبزیجات تازه و ظریف‌تر استفاده کنید. جعفری را ریز خرد کنید، نان تست‌ها را به قطعات 1 تا 2 سانتی برش بزنید،

 

گل‌کلم را به گلچه‌های کوچک تقسیم کنید. نخود را شسته و خشک کنید. اگر دوست داشته باشید می‌­توانید از پاستای حلزونی نیز استفاده کنید.

 

مواد لازم:

پاستا 500 گرم
گل‌کلم 900 گرم
نخود 85 گرم
نان تست 150 گرم
روغن زیتون ¼ پیمانه
ریکوتا ½ پیمانهجعفری 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آموزش تهیه پاستا صدفی همراه سبزیجاتطرز تهیه:

1. ابتدا فر را در دمای 220 درجه سانتی‌گراد (425 درجه فارنهایت) تنظیم کنید تا گرم شود. در یک سینی لبه‌دار مخصوص فر، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، گل کلم‌ها (سر گل‌کلم مورد نیاز است) و نخود را بریزید و مواد را کف ظرف کاملا یکنواخت پخش کنید.

 

2. سپس مواد را را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. از پایین طبقه سوم و از بالا طبقه دوم را برای گذاشتن سینی فر انتخاب کنید. 25 دقیقه زمان بدهید تا گل کلم‌ها نرم شده و نخود‌ها نیز ترد شوند.

 

3. در یک سینی دیگر نان تست را در کف ظرف بریزید. و مدت 10 دقیقه در فر بگذارید تا طلایی و ترد شوند.

 

4. در همین زمان در یک­ قابلمه بزرگ آب و نمک بریزید هنگامی‌که جوش آمد، پاستا (پاستای صدفی متوسط) را اضافه کنید تا بپزد اما نباید شکل خود را از دست بدهد، سپس آب‌کش کنید. دوباره پاستا را داخل قابلمه برگردانید.

 

5. مخلوط گل‌کلم، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و جعفری (جعفری تازه) را به پاستا اضافه کنید. کمی نمک و فلفل برای چاشنی افزوده و به‌خوبی هم بزنید تا مواد کامل با هم مخلوط شوند.

 

6. برای سرو پاستا را همراه نان تست برشته و ریکوتا تزیین کرده و سپس روغن زیتون را روی آن اسپری کنید.