پارس ناز پورتال

آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعم

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعم

آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعم 

نان سفید خانگی بسیار خوشمزه است و عطر خاص آن می تواند به اندازه کافی اشتهای ما را باز کند. این نان دستور پخت آسانی نیز دارد. من خودم عاشق نان خانگی هستم لذت درست کردنش یک طرف بوی خوبی که وقتی نان داره میپزه توی فضا پخش میشه هم یک طرف.

 

نان امروز نان سفید معمولی که خب تقریبا میشه گفت همه خوردن، درست کردنش هم فوق العاده سادست و انتخاب مناسبی برای کسایی است که ترجیح میدن نون رو خودشون تهیه کنند.

 

مواد لازم:

کره (برای چرب کردن) به میزان لازم
آرد همه منظوره 750گرم
آب 450میلی لیتر
کره 17گرم
نمک 1ق چ
خمیر مایه خشک 10گرم
شیر 75میلی لیتر
آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعمطرز تهیه:

1-آب و آرد همه منظوره رو برای2-3دقیقه خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.
آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعم2-کره رو روی حرارت ملایم ذوب کنید سپس شیر،مخمر و نمک رو اضافه کنید،ایم مخلوط رو به مواد داخل همزن اضافه کنید و تازمانی که یک خمیر یکدست تشکیل بشه مخلوط کنید.توجه کنید دمای مایع ولرم باشد تا خمیر مایه عمل بیاید.
آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعم3-سطح کار رو آرد پاشی کنید و چند دقیقه خمیر رو ورز بدید به شکل مستطیل به طول قالب پهن کنید پهن کتید از یک طرف خمیر کمی رو بقیه خمیر تا کنید و با انگشت لبه هارا فشار دهید تا بهم بچسبند اینقد این کار را تکرار کنید تا کل خمیر تمام شودسپس به قالب منتقل کنید رویش رو بپوشانید و برای یک ساعت استراحت دهید.
آموزش تهیه نان سفید خانگی خوش عطر و طعم4-پس از این زمان روی قالب رو با فویل بپوشانید و داخل فر گرم شده با دمای200درجه سانتی گراد برای مدت20-25دقیقه قرار دهید سپس فویل را برداشته و برای 10دقیقه دیگه داخل فر بگذارید تا طلایی شود .