پارس ناز پورتال

آموزش تهیه نان خوشمزه از کشور آلمان

آموزش تهیه نان خوشمزه از کشور آلمان

آموزش تهیه نان خوشمزه از کشور آلمان 

نان خوشمزه و خوش پخت که زحمت زیادی هم ندارد و سریع آماده خواهد شد. طعم نان نیز بسیار مثال زدنی می باشد.عطر و طعم نان داغ خانگی با هیچ نانی قابل مقایسه نیست. اکثر نان ها نیاز به ورز دادن زیاد دارند و روند پخت تقریبا سختی دارند ، اما این نان آلمانی نیاز ی به ورز دادن ندارد و حتی آشپزهای تازه کار نیز می توانند براحتی این نان را در منزل تهیه کنند.

 

مواد لازم:

آرد 3 فنجان
نمک 2 قاشق چایخوری
مخمر خشک فعال (خمیر مایه) 1 قاشق چایخوری
آب گرم ( حدود 50 درجه) 1 و 1/2 فنجان
آموزش تهیه نان خوشمزه از کشور آلمانطرز تهیه:
در یک کاسه بزرگ، آرد ، نمک و مخمر را بریزید و خوب ترکیب کنید. آب گرم را کم کم اضافه کنید و با قاشقی چوبی هم بزنید تا خمیری چسبناک حاصل شود. در این مرحله خمیر نان شل و بسیار چسبناک خواهد بود.روی کاسه را با سلفون یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. کاسه را به مدت 8 الی 18 ساعت

 

در جای گرمی قرار دهید تا خمیر ور بیاید، و سطح آن متخلخل شود. فر را روی 235 درجه سانتیگراد قرار دهید. قابلمه متوسطی را نیم ساعت قبل از قرار دادن خمیر داخل فر قرار دهید تا گرم شود.

 

در این فاصله روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر نان را روی آن قرار دهید. دستهایتان را خوب آردی کنید تا خمیر به دستتان نچسبد. سپس خمیر را با دست به شکل یک توپ گرد دربیاورید.

 

یک کاغذ روغنی پهن کنید و روی آن آرد بپاشید. سپس خمیر را روی کاغذ قرار دهید و روی خمیر هم کمی آرد بپاشید. پلاستیکی روی خمیر قرار دهید و اجازه دهید خمیر نان آلمانی به مدت 30 دقیقه استراحت کند.

 

قابلمه را از فر خارج کنید. پلاستیک را از روی خمیر بردارید و خمیر نان را با یا بدون کاغذ روغنی داخل قابلمه داغ شده قرار دهید. اگر جنس قابلمه تان نچسب نیست حتما کاغذ روغنی را زیر خمیر قرار دهید. در قابلمه را بگذارید و قابلمه را مجددا داخل فر قرار دهید.

 

نان آلمانی را به مدت 45 دقیقه با در بسته بپزید. سپس در قابلمه را بردارید و اجازه دهید نان 10 الی 15 دقیقه دیگر نیز بپزد تا مغز پخت شود و سطح آن برشته و قهوه ای شود. قابلمه را خارج کنید. کمی صبر کنید تا نان خنک شود و سپس آن را به قطعات دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

 

نکته:
نان آلمانی را می توانید همراه با سوپ، خوراک یا به تنهایی نیز نوش جان کنید. با این مواد یک قرص بزرگ و گرد نان آلمانی خواهید داشت.