پارس ناز پورتال

آموزش تهیه ماهی سوخاری با طعم عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه ماهی سوخاری با طعم عالی

آموزش تهیه ماهی سوخاری با طعم عالی 

ماهی هم خوشمزه است و هم برای سلامتی بینهایت مفید است پس چه بهتر که غذاهای دریایی بیشتر میل کنیم مانند ماهی سوخاری. ماهی سوخاری یک غذای ساده و سالم که همراه با سبزیجات تازه، پنیر فتا و برگ‌های خوش عطر نعناع، طعمی مطبوع و لذیذ برای‌تان خواهد داشت.

 

این غذا با فیله‌ی ماهی و سبزیجاتی که در آشپزخانه هر خانه‌ای یافت می‌شود را در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آماده کنید. سعی کنید از سبزیجات تازه و ظریف‌تر استفاده کنید. به این ترتیب طعم بهتری خواهند داشت. ابتدا چغندرها را به‌خوبی شسته و پوست آن‌ها را بگیرید و از هرکدام را نصف کنید. هویج‌ها را شسته و پوست آن‌ها را بتراشید.

آموزش تهیه ماهی سوخاری با طعم عالیمواد لازم:

فیله ماهی 4 عدد
پنیر فتا 80 گرم
پودر سوخاری 30 گرم
برگ نعناع ½ پیمانه
روغن زیتون 1 پیمانه
چغندر 6 عدد
هویج 12 عددپودر فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

1. فر را در دمای 200 درجه سانتی‌گراد از قبل گرم کنید. هویج (باریک خرد کنید) و شلغم‌ها را در سینی بزرگ فر چیده و سپس روغن زیتون را روی آن‌ها اسپری کنید. می‌توانید سبزیجات را با ادویه دل‌خواه طعم‌دار کنید. سینی را در فر گذاشته و 40 دقیقه به آن زمان بدهید، تا زمانی‌که سبزیجات نرم و آماده شوند.

 

2.پس از این زمان سینی را از فر خارج کرده و فیله‌های ماهی را بین سبزیجات بگذارید. روی فیله‌ها را با پودر سوخاری، فلفل و پودر لیمو بپوشانید و با پشت قاشق فشرده کنید تا پوشش فیله‌ها مناسب باشد. سپس روی آن‌ها روغن زیتون اسپری نموده و در فر برای مدت حدود 15 تا 20 دقیقه بپزید. فیله‌ها باید به اندازه‌ای پخته شوند که به راحتی با چنگال قابل خوردن و تکه کردن باشند.

 

3.پنیر فتا را مکعبی و کوچک برش زده و همراه برگ نعناع برای تزیین ظرف ماهی و سبزیجات از آن استفاده کنید.