پارس ناز پورتال

آموزش تهیه مافین پسته با خامه خوشمزه

آموزش تهیه مافین پسته با خامه خوشمزه

آموزش تهیه مافین پسته با خامه خوشمزه 

شما می توانید مافین پسته خوشمزه را درست کنید که همراه با خامه بسیار عالی خواهد شد. در ضمن این خوراکی بسیار مقوی نیز هست. 

 

مواد لازم:

115 گرم کره
250 گرم شکر
2 عدد تخم مرغ
2/1 و 1 ق چ گلاب
200 میلی لیتر شیر
225 گرم آرد
2 ق چ بیکینگ پودر
2/1 ق چ نمک
50 گرم پسته خرد شده
مواد لازم برای خامه رویی
240 گرم کره
500 گرم پودر قند
2 ق چ گلاب
1 ق س شیر
2/1 ق چ نمک
مقداری رنگ خوراکی صورتی
مقداری پسته خرد شده برای تزیین
آموزش تهیه مافین پسته با خامه خوشمزهطرز تهیه:

1. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. 12 عدد قالب مافین را با کاغذهای مخصوص بپوشانید و کنار بگذارید. در یک کاسه مناسب، کره و شکر را بریزید و با همزن برقی حدود 5-4 دقیقه بزنید. سپس تخم مرغ ها را همراه با گلاب اضافه کنید. دقت کنید که تخم مرغ ها را باید دانه دانه اضافه کنید و بعد از هر عدد تخم مرغ، مخلوط را خوب هم بزنید.

 

2. در یک کاسه دیگر آرد، بیکینگ پودر و نمک را خوب با هم مخلوط کنید. حالا باید مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید ولی دقت کنید که این کار باید در سه مرحله انجام شود. به این صورت که ابتدا 3/1 از مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید، سپس نیمی از شیر را بریزید و به هم زدن ادامه دهید

 

و دوباره 3/1 دیگر از مخلوط آرد را اضافه و هم بزنید. در این مرحله بقیه شیر را بریزید. بعد از این که مواد را خوب با هم مخلوط کردید، بقیه آرد را بریزید. برای راحتی کار بهتر است از یک همزن دستی استفاده کنید. در انتها پسته های خرد شده را اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود.

 

3. 4/3 از قالب های مافین را با مایه کیک پر کنید، سپس آنها را به مدت 35-30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک ها بپزند. در این میان خامه روی کیک را آماده کنید. به این صورت که کره را با همزن برقی حدود 2 دقیقه بزنید. سپس پودر قند را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا با هم مخلوط شود.

 

حالا گلاب، نمک و چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. در مرحله آخر شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه غلیظ و یکدستی حاصل شود.

 

4. وقتی کیک ها را از فر در آوردید، صبر کنید تا کاملا خنک شوند، سپس آنها را با خامه ای که آماده کرده اید و مقداری پسته خرد شده تزیین و سرو کنید.