پارس ناز پورتال

آموزش تهیه مافین خوشمزه دارچینی لذیذ

آموزش تهیه مافین خوشمزه دارچینی لذیذ

آموزش تهیه مافین خوشمزه دارچینی لذیذ 

مافینی برای شما می پزیم که واقعا خوشمزه است و بهترین مورد برای عصرانه می باشد و مورد علاقه کودکان هم هست. در این مطلب طرز تهیه مافین دونات دارچینی را به شما آموزش داده ایم. دارچین طعم فوق العاده ای به شیرینی جات می دهد. به شما پیشنهاد می کنیم این مافین خوشمزه را امتحان کنید.

 

مواد لازم:

آرد همه منظوره 2 فنجان
شکر 1 و 1/2 فنجان
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
شیر 1 و 1/4 فنجان
تخم مرغ 1 عدد
کره آب شده 2 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
کره برای روی مافین 6 قاشق غذاخوری
شکر برای روی مافین 3/4 فنجان

 

طرز تهیه:
فر را روشن کنید و روی دمای 176 درجه سانتیگراد قرار دهید.

 

آرد، شکر، بکینگ پودر، نمک و دارچین را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید. در کاسه دیگری تخم مرغ، شیر ، کره آب شده و وانیل را با همزن یا چنگال هم بزنید. مواد مایع را داخل کاسه مواد خشک بریزید و خوب ترکیب کنید تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. خمیر مافین دونات باید کمی شل و روان باشد.

 

قالب 12 عددی مافین را کمی چرب کنید. سپس خمیر مافین را داخل قالب ها بریزید به طوری که خمیر تا 2/3 قالب را پر کند. قالب فر را داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. زمان پخت برای قالب های مینی مافین حدود 12 تا 14 دقیقه و برای قالب مافین کامل حدود 15 تا 17 دقیقه خواهد بود.

 

پس از این مدت قالب را از فر خارج کنید و 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس مافین ها را از قالب خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شوند. اگر در خارج کردن مافین ها مشکل دارید می توانید یک چاقوی پلاستیکی را دور تا دور مافین حرکت دهید تا از قالب جدا شود.

 

برای تزیین روی مافین دونات، شکر و دارچین را در کاسه ای با هم ترکیب کنید. وقتی مافین ها خنک شدند یکی یکی بالای مافین ها را در کره آب شده بغلطانید سپس در کاسه شکر و دارچین قرار دهید. به همین ترتیب تمام مافین های دوناتی را با شکر و دارچین تزیین کنید و در ظرف سرو بچینید.

 

نکته:
مافین دونات را براحتی می توان فریز کرد و برای مدت طولانی نگه داشت. در این صورت مافین ها را قبل از تزیین با شکر و دارچین داخل فریزر قرار دهید. با این مقدار مواد 12 عدد مافین بزرگ یا 36 عدد مینی مافین خواهید داشت.