پارس ناز پورتال

آموزش تهیه شیره طلایی مخصوص صبحانه

آموزش تهیه شیره طلایی مخصوص صبحانه

آموزش تهیه شیره طلایی مخصوص صبحانه 

شیره طلایی را می توان به جای مربا و عسل در صبحانه استفاده نمود. این شیره بسیار خوش طعم می باشد و مواد مغذی فراوانی هم دارد. 

آموزش تهیه شیره طلایی مخصوص صبحانه

شکر 500 گرم . آب 3 لیوان و 2 قاشق . لیمو ترش بزرگ 1 عدد

 

شیره طلائی یک مایع غلیظ درست شده از شکر است و در آمریکا و دیگر کشورهای غربی به صورت صنعتی تولید می شود. این مایع رنگی کهربایی دارد و جایگزین مناسبی برای عسل می باشد. از شربت طلائی می توان به جای شیره روی پن کیک استفاده کرد و می توانید در صبح هنگام استفاده کنید و لذت ببرید.

 

طرز تهیه: 100 گرم از شکر را در قابلمه ای بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. 2 قاشق آب روی آن بریزید و آن را مداوم هم بزنید تا شکر ذوب شده و کاراملی رنگ شود.

 

حالا 3 لیوان آب جوش را آرام آرام به محتویات قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا مایع یکنواخت شود. سپس باقی شکر را درون قابلمه بریزید و آنقدر آن را هم بزنید تا شکر آب حل شود و مایع شربت غلیظ شود.

 

لیمو ترش را به 4 قسمت تقسیم کنید و 2 قسمت آن را درسته در قابلمه بیندازید و قابلمه را 45 دقیقه روی حرارت کم رها کنید تا کمی جا بیفتد. پس از این مدت لیموها را دربیاورید و شربت را در یک بطری شیشه ای مانند بطری عسل صاف کنید و بریزید.

 

منتظر شوید تا شربت طلائی کمی خنک شود سپس می توانید آن را در جای خنک نگهداری کنید. خواهی دید که شربت غلظتی مانند غلظت عسل دارد.