پارس ناز پورتال

آموزش تهیه سالاد تن ماهی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه سالاد تن ماهی

آموزش تهیه سالاد تن ماهی

برای آموزش کامل طرز تهیه سالاد تن ماهی پیشنهاد میکنیم این پست را تا آخر با ما همراه باشید.

 

مدت آماده سازی : 50 دقیقه

مدت سرد کردن : 2 ساعت

 

مواد لازم برای سالاد تن ماهی : برای 6 نفر

روغن زیتون : 1 قاشق غذا خوری

تن ماهی : 680 گرم

سیب زمینی : 450 گرم

ذرت شیرین تازه : 6 عدد

پیازچه خرد شده : 12 عدد

فلفل کبابی خرد شده : 1 عدد

فلفل دلمه ای قرمز متوسط خرد شده : 1 عدد

سس لیمو : 1 نسخه

فلفل و نمک : به مقدار دلخواه

حلقه های لیمو ترش (اختیاری) : به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه سالاد تن ماهی :

تن ماهی را 20 دقیقه بجوشانید. اگر از ماهی تازه استفاده می کنید فیله آن را به کار برید و آن را با روغن زیتون و نمک و فلفل مزه دار کنید و در فر در ظرفی که روغن زده اید 8 تا 12 دقیقه یا تا وقتیکه صورتی شود قرار دهید.

 

برشهای سیب زمینی را درون آب نمک بپزید سپس آنها را از آب خارج کرده تا خنک شود.ذرت ها را از چوب بلال ببرید. در یک کاسه کوچک پیازچه و جعفری و فلفل کبابی را مخلوط کنید. سس لیمو را آماده کنید.تن ماهی را بطور یکسان در ظرف مستطیل پخش کنید،

 

روی آن را نم نم از 3/1سس بزنید، سیب زمنیها را اضافه کنید و 3/1 دیگر سس را بریزید، سپس ذرت و باقیمانده سس را اضافه کنید و نمک و فلفل بپاشید. در آن را بپوشانید و در یخچال برای 2 تا 3 ساعت قرار دهید. در هنگام سرو روی آن فلفل دلمه ای و جعفری خرد شده بریزید و پودر چیلی بپاشید و در صورت دلخواه با حلقه های لیمو ترش تزئین کنید.

 

طرز تهیه سس لیمو : 2 قاشق چای خوری پوست 3 عدد لیمو را به حالت رنده ریز کنید و عصاره آن را تا 2/1 فنجان بگیرید. در یک کاسه کوچک 2/1 فنجان آب لیمو ترش، 2 قاشق چای خوری پوست لیمو، 2/1 فنجان روغن زیتون، 2 عدد سیر چرخ کرده، 2 قاشق چای خوری گشنیز خرد شده، 2 قاشق چایخوری زیره سبز، 2/1 قاشق چای خوری نمک، 8/1 قاشق چای خوری فلفل آسیاب شده را مخلوط کنید.