پارس ناز پورتال

آموزش تهیه دسر توت فرنگی خوش طعم

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه دسر توت فرنگی خوش طعم

آموزش تهیه دسر توت فرنگی خوش طعم 

دسر توت فرنگی بسیار خوشمزه و رایج می باشد و برای کودکان نیز این دسر بسیار محبوب می باشد. برای شما آموزش آن  را قرار داده ایم. اگر اهل شيريني‌پزي هستيد و قبلا كيك اسفنجي درست كرده‌ايد و از آن مقداري باقي‌مانده است، با استفاده از كيك و توت فرنگي و يك سري مواد خوشمزه ديگر يك دسر هيجان‌انگيز آماده كنيد، یک دسر خوشمزه و در عین حال بسیار شیک و زیبا. پیشنهاد می کنیم برای مهمانی های مهمی که دارید از این دسر درست کنید

 

مواد لازم

1 تخته كيك اسفنجي (20×30)
بريلوي توت فرنگي به ميزان لازم
توت فرنگي تازه به ميزان لازم
4 /1 پيمانه سس توت فرنگي (يا شربت غليظ توت فرنگي)
4 ق‌چ پودر ژلاتين
200 گرم خامه فرم‌گرفته
2 /1 پيمانه پودر قند
8 ق‌س آب سرد
8 /1 ق‌چ وانيل
2 عدد سفيده تخم‌مرغ

 

طرز تهیه:

1. پودر ژلاتين را همراه آب سرد و شربت يا سس توت فرنگي در ظرفي ريخته و مخلوط كنيد، ظرف را روي حرارت غيرمستقيم قرار دهيد و دائم هم بزنيد تا محلول شفاف شود. بعد ظرف را از روي حرارت برداريد.

 

2. سفيده تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانيل و پودر قند در ظرفي ريخته و با همزن برقي آنقدر بزنيد تا سفيدرنگ و پوك شود.

 

3. خامه فرم گرفته را به ظرف مخلوط سفيده تخم‌مرغ شيرين‌شده اضافه كرده و مخلوط كنيد. حالا نوبت اضافه كردن مخلوط ژلاتين ولرم است. آنها را به آرامي مخلوط كنيد. حالا لایه میانی دسر آماده است.

 

4. به اندازه مقطع هر ظرف یکبار مصرف تلقي از کیک اسفنجی برش بزنيد و در ته هر ظرف يك نفره بگذاريد. همه كيك را به اين روش در ته ظرف‌ها بگذاريد و روي كيك‌ها را با لایه میانی توت فرنگي بپوشانيد.

 

5. روي سطح دسر يك تكه توت فرنگي گذاشته و براي لايه آخر روي مواد را با بريلوي‌ توت‌فرنگي بپوشانيد. دسر را با توت فرنگي و یک تکه بیسکویت یا شکلات تزیين كرده و به مدت 5 ساعت در يخچال بگذاريد تا آماده مصرف شود.

 

یه جور دیگه

– اگر بريلوي توت فرنگي پيدا نكرديد مي‌توانيد از سس توت فرنگي و يا شربت‌هاي غليظ توت فرنگي جهت تزیين روي موس‌ها استفاده كنيد يا به دلخواه از ژله توت فرنگي غليظ درست‌شده از قبل استفاده كنيد.

 

– مي‌توانيد اين دسر را با ديگر ميوه‌هاي فصل مثل، آناناس، هلو، گيلاس و زردآلو تهيه كنيد، اما اگر در دسترس نبودند كمپوت‌ آنها هم انتخاب خوبي است.

 

این دسر را در ظرف بزرگ‌تر برای تعداد نفرات هم می‌توانید آماده کنید.

 

فوت‌وفن

 اگر لایه میانی قبل از ريختن روي برش كيك در ظرف مورد نظر، سفت و غليظ شد، با قرار دادن آن روي حرارت غيرمستقيم مي‌توانيد آن را دوباره شل و نرم كنيد تا راحت‌تر مورد استفاده قرار گيرد.

 

– بريلو يك جور ماده ژله‌اي آماده است كه رنگ آن كاملا شفاف و طعم شيريني دارد. با كمك آن مي‌شود در عرض چند دقيقه سطح خارجي انواع موس، كيك، باواريا و بستني را براق كرد.

 

– اگر هم عجله داريد مي‌‌توانيد از كيك‌هاي اسفنجي ساده آماده در قنادي‌ها و نان فانتزي فروشي‌ها استفاده كنيد و آن را به شكل دلخواه (به شكل ظرف يا قالب مخصوص سرو كردن) ببريد.

 

از كجا بخريم؟

– بريلو را در طعم‌ها و رنگ‌هاي مختلف مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي لوازم قنادي تهيه كنيد. سس توت فرنگي و خامه قنادي فرم‌گرفته و ظرف‌های یکبار مصرف دسر را هم از همين فروشگاه‌ها خريداري كنيد.