پارس ناز پورتال

آموزش تهیه بهترین کیک بستنی شکلاتی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه بهترین کیک بستنی شکلاتی

آموزش تهیه بهترین کیک بستنی شکلاتی 

یکی از پرطرفداترین خوراکی ها در جهان کیک بستنی شکلاتی است که در همه کافی شاپ ها هم می توان آن را سفارش داد. کیک شکلاتی زیر حاوی خامه شکلات، گردو و بستنی و سس کارامل و نارگیل می باشد.

 

مواد لازم:

آرد سفید 1 پیمانه
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
شکلات شیرین ذوب شده 200 رم
کره ی ذوب شده یک دوم پیمانه
شکر یک دوم پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
وانیل 1/2 قاشق چای خوری
شیر یک دوم پیمانه
آب یک چهارم فنجان
نمک 1/4 قاشق چای خوری
کارامل مقداری
نارگیل مقداری
آموزش تهیه بهترین کیک بستنی شکلاتیطرز تهیه :
1- از قبل فر را در درجه ی 350 فارنهایت گذاشته و آرد و نمک را جداگانه در ظرفی تفت می دهیم.

 

2- در یک قابلمه کوچک شکلات و آب را با یکدیگر ترکیب می کنیم. حدود 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود.

 

3- در یک کاسه نسبتا بزرگ کره را خوب هم می زنیم تا یکدست شود و 30 ثانیه این کار را ادامه می دهیم. تخم مرغ و وانیل را هم به مواد اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه با همزن برقی آن را هم می زنیم. مخلوط آرد و شیر را هم کم کم به مواد اضافه می کنیم و خمیر آماده شده را با قاشق در فنجان هایی می ریزیم

 

4- خمیر آماده شده را به مدت 25 دقیقه در حرارت می گذاریم تا کاملا پخته شود و برای اینکه مطمئن شویم تا پخته شده می توانید یک خلال دندان را در آن فرو کنید تا ببینید پخته شده است یا خیر.

 

5- کیک آماده شده را در یک ظرف خاص ریخته و بستنی و کارامل را هم روی آن قرار داده و گردو و نارگیل های برشته شده را هم روی آن اضافه می کنیم .

 

برشته کردن نارگیل ها و درست کردن مواد روی کیک:
در ابتدا نارگیل ها را پوست کنده و آنها را خلال کرده و در نهایت در فر در درجه 350 فارنهایت قرار داده و 2 تا 3 دقیقه این کار را ادامه می دهیم و در حین کار مدام آن ها را تکان می دهیم تا نسوزد و برشته شوند.