پارس ناز پورتال

آموزش استفاده درست از نرم کننده مو

مجموعه : نکات سلامت مو
آموزش استفاده درست از نرم کننده مو

آموزش استفاده درست از نرم کننده مو 

نرم کننده مو برای نرمی و حالت پذیری موها واقعا مفید است اما به شرطی که درست استفاده گردد. بیشتر افراد طرز استفاده از نرم کننده ها را دقیقا نمی دانند. برای اینکه از حداکثر مزایای نرم کننده بهره ببرید، باید بدانید که چه نرم کننده ای بخرید و بعلاوه بدانید که چگونه از آن استفاده نمایید.

 

اکثر نرم کننده ها زمانی که در حمام هستید استفاده می‌شوند و پس از زمان کوتاهی باید شسته شوند. نرم کننده های عمیق، بیرون از حمام استفاده می‌شوند و زمان طولانی‌تری باید روی موها بمانند.

 

نکات:

نرم کننده ی مناسب نوع موهایتان انتخاب کنید. برای موهای نرم و نازک، از نرم کننده های ملایمی که مخصوص موهای نرم ساخته شده‌اند استفاده کنید. برای موهای آسیب دیده توسط مواد شیمیایی هم از نرم کننده های عمیق استفاده نمایید. برای موهای رنگ شده، از انواع نرم کننده ای که مخصوص موهای رنگ شده تولید شده‌اند و در کنار آن هفته‌ای یک بار از یک نرم کننده ی عمیق استفاده کنید.

 

به گزارش پارس ناز موهای بلند از نرم کننده های عمیق بصورت هفتگی تغذیه می‌شوند، در صورتی که موهای کوتاه اصلا نیازی به نرم کننده ندارند، مگر اینکه رنگ شده، خشک شده و یا آسیب دیده باشند.

 

موهای چرب به نرم کننده احتیاجی ندارد.باید شامپو و نرم کننده تان فرمول مشابهی داشته باشند تا بتوانند باهم تعامل داشته باشند. بعنوان مثال اگر شما از نرم کننده ای برای موهای رنگ شده استفاده می‌کنید، شامپویی برای موهای رنگ شده هم استفاده نمایید.

 

دستورالعمل:

۱. ابتدا سرتان را با شامپویتان بشویید و کاملا موهایتان را آبکشی کنید. موهایتان را بچلانید تا آب اضافی روی موها گرفته شود.

 

۲. یک چهارم از نرم کننده را کف دست خود بریزید و دست‌هایتان را بهم بمالید.

 

۳. دستانتان را از ریشه تا نوک موهایتان به حرکت در بیاورید. یک شانه ی دنداده درشت هم بهمراه خود داشته باشید و از آن برای شانه کردن نرم کننده بطور مساوی روی موهایتان استفاده کنید.

 

۴. پوست سرتان را چنگ نزنید، فقط به آرامی موهایتان را از ریشه تا نوک ماساژ دهید. نرم کننده را به مدت زمانی که روی قوطی نرم کننده تعیین شده است روی موهایتان رها کنید. اگر در این رابطه چیزی نوشته نشده بود، حداقل ۱ دقیقه نرم کننده را به حال خود وا گزارید.

 

۵. موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید و در پایان به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه آب خنک را روی موهایتان بگیرید.

 

مجله تناسب اندام