پارس ناز پورتال

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهان

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهان

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهان 

سرطان بیماری مهلک قرن است و بیشتر افراد مبتلا به این بیماری نمیتوانند جان سالم به در ببرند.نگاهی خواهیم داشت به امار سرطان در کشورهای مختلف و رکورد دار ترین کشورها. این بیماری چنان که از آمار سازمان بهداشت جهانی بر می آید در بدترین حالت خود کشورهای اروپای مرکزی و در بهترین حالت کشورهای خاورمیانه را درگیر کرده است.

 

خوشبختانه کشور ما ایران در منطقه کم سرطان جغرافیای این بیماری قرار دارد گرچه به دلایلی در چند سال اخیر ما ایرانیان، خیز بسیار نگران کننده ای در آمار ابتلا به این بیماری برداشته ایم.

 

تصویر زیر وضعیت کشورهای اروپایی را در این زمینه نشان می دهد؛

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهانبدترین قسمت اروپا اروپای مرکزی با 123 مرگ به ازای هر صد هزار نفر است. این آمار در اروپای شمالی 108 نفر در اروپای جنوبی 105 نفر و در اروپای غربی 105 نفر است.

 

 در این نمودار آمار انواع سرطان در رنگهای مختلف آورده شده است. به ترتیب سرطان ریه، روده، سینه، پروستات، پانکراس و معده.

 

تصویر زیر وضعیت قاره آمریکا را نشان می دهد؛

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهاندر این تصویر آمریکای شمالی با 106 مرگ به ازای هر صد هزار نفر صدر نشین است. منطقه کارائیب با 102 نفر آمریکای جنوبی با 101 نفر و آمریکای مرکزی با 74 مرگ در رده های بعدی هستند.

 

 آمارهای انواع مختلف سرطان به ترتیب ریه، روده، سینه، پروستات، پانکراس، معده و کلیه است.

 

تصویر زیر نشان دهنده وضعیت قاره آفریقاست؛

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهان تنوع سرطانها به ترتیب کلیه، روده، سینه، رحم، پروستات، مری، ریه، سرطان پوست.

 

تصویر زیر وضعیت آسیا و اقیانوسیه را نشان می دهد؛

آمار جالبی از کشورهای رکورد دار سرطان در جهان

ناحیه مرکز و جنوب آسیا که کشور ما نیز در آن قرار دارد بهترین وضعیت در سطح جهان است. تنوع سرطانها به ترتیب ریه، معده، کلیه، روده، سینه، مری، رحم، دهان و سر و گردن، پروستات.