پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

آئین های آغاز تابستان و جشن آب پاشونک آئین های آغاز تابستان و جشن آب پاشونک انگیزه جالب این خانم 30 ساله برای کاهش وزن (عکس) انگیزه جالب این خانم 30 ساله برای کاهش وزن (عکس) مشکلات این خانم زیبا برای این جوان چشم چران + عکس مشکلات این خانم زیبا برای این جوان چشم چران + عکس روش عجیب فرار این مرد از دست نامزدش (عکس) روش عجیب فرار این مرد از دست نامزدش (عکس) ناگفته های انریکه ایگلسیاس خواننده معروف درباره ظاهرش ناگفته های انریکه ایگلسیاس خواننده معروف درباره ظاهرش پیرترین مرد جهان داماد شد پیرترین مرد جهان داماد شد 22 سال زندگی بدن وقفه در تونل تاریک و تنگ 22 سال زندگی بدن وقفه در تونل تاریک و تنگ قد بلندترین خانم دنیا از مرگ نجات پیدا کرد! (عکس) قد بلندترین خانم دنیا از مرگ نجات پیدا کرد! (عکس) این مرد شجاع بدون دست و پا شگفتی خلق کرد + تصاویر این مرد شجاع بدون دست و پا شگفتی خلق کرد + تصاویر parsnaz بهترین لحظات عاشقانه زندگی از دید چارلی چاپلین سرگرمی و تفریح دردناک به این میگن !!! سرگرمی و تفریح دردناک به این میگن !!! عدد تولد خود را بگویید تا شخصیت شما را بگویم! عدد تولد خود را بگویید تا شخصیت شما را بگویم! کدویی که کشاورزان و گینس را متعجب کرد (عکس) کدویی که کشاورزان و گینس را متعجب کرد (عکس) قیافه زیبای زن کشتی گیر ترسناک شد قیافه زیبای زن کشتی گیر ترسناک شد یک کارگری که پس از 40 سال میلیونر شد (عکس) یک کارگری که پس از 40 سال میلیونر شد (عکس) مردی که به خاطر افسردگی خودش را طعمه ببر ها کرد مردی که به خاطر افسردگی خودش را طعمه ببر ها کرد نوشته های بسیار جالب و پر معنا نوشته های بسیار جالب و پر معنا ژیمناستیک بازی خانم بدون پا! +عکس ژیمناستیک بازی خانم بدون پا! +عکس مردی که منتظر معشوقه اش ماند و به این شکل درآمد مردی که منتظر معشوقه اش ماند و به این شکل درآمد نخستین تاکسی دار ایرانی یک زن ثروتمند بود. نخستین تاکسی دار ایرانی یک زن ثروتمند بود.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

مجموعه : رژیم و تغذیه

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

رژیم‌های غذایی بسیار متنوع‌اند و هرروز بر شمار آنها افزوده می‌شود. در این مطلب شما را با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

کاهش وزن حتی به میزان کم موفقیت بزرگی برای افراد چاق به حساب می‌آید. این احساس به‌ویژه در آغاز فصل تابستان دلچسب است. 

 

غذای خود را در سکوت میل کنید. شنیدن موسیقی یا دیدن برنامه‌های تلویزیونی سبب می‌شوند شما صدای خرد شدن غذا زیر دندان‌هایتان را نشنوید. شنیدن این صداها سبب می‌شوند شما کمتر بخورید. هرچه این سروصداها کمتر باشند بهتر است.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

آیا باید هر روز خود را وزن کرد؟ این سوالی است با پاسخ‌های متفاوت. تحقیقی در این باره به این نتیجه رسیده که میان وزن بدن و برنامه‌ریزی‌های غذایی افراد رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.

 

افرادی که هر روز مطالبی در باره وزن خود ثبت می‌کنند، موفقیت بیشتری در ارتباط با کاهش وزن خود به دست می‌آورند.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

راه‌پیمایی در ابتدای روز، آغاز دلنشینی برای یک رژیم غذایی کاراست. پژوهشی در آمریکا به این نتیجه رسیده کسانی که صبح زود حدود ۲۰ دقیقه تا نیم‌ساعت در هوای آزاد و زیر نور خورشید راه می‌روند، سوخت و ساز بدن‌شان افزایش و وزن‌شان کاهش می‌یابد.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

افرادی که به هنگام خوردن غذا، به وعده غذای پیشین خود فکر می‌کنند، کمتر می‌خورند. اما کسانی که به این موضوع فکر نمی‌کنند غدای بیشتری جذب می‌کنند.

 

گفته می‌شود برای کاهش وزن بدن بهتر است آن‌چه در هر وعده غذا خورده می‌شود پروتکل شود و همچنین بسته‌های خوراکی ‌و شکلات مصرف شده در وعده‌های بعدی غذا جلوی چشم قرار گیرند.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

به جای استفاده از خودرو از دوچرخه‌تان استفاده کنید، زیرا حرکت بدن سبب می‌شود که وزن اضافی به تدریج از میان برود. یک تحقیق آمریکایی به این نتیجه رسیده که افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند وزن‌شان به طور متوسط پنج کیلو از افرادی که با خودرو به محل کار می‌روند کمتر است.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

افرادی که نوشابه‌های رژیمی یا “لایت” می‌نوشند نیز با اضافه وزن روبرو می‌شوند. این نوشابه‌ها تنها با رعایت رژیم می‌توانند موثر باشند. بنابراین باید مصرف کالری مورد نیاز بدن را دانست و بر آن مبنا غذای روزانه را تعیین کرد.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

کسی که خواستار کاهش وزن بدن خود است بهتر است آب بنوشد. آب کالری ندارد و در جریان عبور از بدن انرژی مصرف می‌کند. نوشیدن روزانه یک‌و‌نیم تا دو لیتر آب سبب می‌شود که در روز حدود ۱۰۰ کیلوکالری بدن مصرف شود.

 

آب همچنین احساس سیری در بدن را افزایش می‌دهد. یک پیشنهاد در این باره: پیش از هر وعده غذا حدود نیم لیتر آب بنوشید.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

فست فود، هم راحت تهیه می‌شود و هم به وقت زیادی نیاز ندارد. کسانی که به هنگام کار غذا می‌خورند وزن کمتری از دست می‌دهند. خوردن به هنگام حرکت سبب می‌شود احساس سیری دیرتر بوجود آید.

 

داشتن وقت کافی برای صرف غذا اما به احساس سیری زودرس منجر می‌شود و باعث می‌شود در طول روز غذای فرعی کمتری صرف شود.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

دمای خانه نیز یکی از عواملی است که می‌تواند به کاهش وزن بیانجامد. بودن روزانه دو ساعت در دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌تواند به کاهش جدی وزن بدن منجر شود.

 

البته درجه کمتر دمای خانه می‌تواند در کنار کاهش وزن به کاهش هزینه برق و گاز خانه نیز منجر شود.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

بسیارند کسانی که غذای موجود در بشقاب‌‌شان را تا انتها صرف می‌کنند. این افراد باید غذای خود را در بشقاب‌هایی کوچک‌تر بریزند.

 

شما با پایان غذا در بشقاب‌های کوچک ۳۰درصد کمتر غذا خورده‌اید و احساس سیری نیز به شما دست داده است.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

صبحانه شروع روز است و آغاز سوخت و ساز بدن. صبحانه‌ای کامل وزن بدن را کاهش می‌دهد. پژوهشگران اعلام کرده‌اند که سوخت‌و‌ساز بدن پس از صبحانه‌ای کامل، در باقی روز ثابت می‌ماند.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

خنده به کاهش وزن کمک می‌کند. محققان دانشگاه “واندربیلت” به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که روزانه ۱۵ دقیقه می‌خندند، سوخت کالری‌های‌شان در مجموع ۲۰ درصد بیشتر از دیگران است.

 

به این ترتیب کاهش وزن افراد خنده‌رو در سال دوکیلو بیشتر از دیگران است. خنده همچنین از ترشح هورمون استرس‌زای (کورتیزول) جلوگیری می‌کند؛ هورمونی که سبب افزایش وزن می‌شود.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

تغییر مواد غذایی روزانه برای کاهش وزن بدن بسیار ضروری است. سبزی‌ها، میوه، نان سبوس دار و لبنیات کم چربی باید به بخش اصلی مواد غذایی تبدیل شوند و به هنگام پخت غذا باید به این نکته توجه داشت که از مصرف زیاد روغن جلوگیری شود.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

سیب زمینی سرخ شده و دیگر تنقلات چرب را دور بریزید. به جای آن روزانه دو وعده میوه و یک وعده سبزی بخورید. میزان هر وعده را نیز خودتان می‌توانید تشخیص دهید زیرا هر وعده برابر است با آنچه در یک دست شما جای می‌گیرد.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

از خوردن غذا لذت ببرید. هر لقمه را آهسته بجوید و سعی کنید مدت بیشتری برای فرودادن هر لقمه صرف کنید. پس از چندی متوجه نشانه‌های سیری از طرف بدن خود می‌شوید.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

دفتر یادداشتی تهیه کنید و هر چه روزانه می‌خورید را در آن ثبت کنید. این امر سبب می‌شود که بدانید چه هنگام چه مقدار خورده‌اید. پس از چندی با مقایسه آن چه روزانه خورده‌اید بهتر می‌توانید برنامه غذایی‌تان را تنظیم کنید.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

خواب کم و نامرتب به استرس در بدن منجر می‌شود و بطور کلی خواب ناکافی موجب افزایش وزن می‌شود. بدن همواره در حالتی آماده فعالیت باقی می‌ماند و فعالیت‌های هورمونی مختل می‌شود.

 

در چنین شرایطی هورمون استرس (کورتیزول) تولید و سبب افزایش وزن می‌شود. هر فردی باید شب‌ها هفت تا هشت ساعت بخوابد. خواب مرتب می‌تواند به کاهش وزن بینجامد.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

همواره به جای نان سفید از نان سبوس‌دار استفاده کنید، زیرا نان سفید ارزش غذایی ندارد اما نان‌های سبوس‌دار چربی و قند را ذخیره می‌کنند و احساس گرسنگی دیرتر دست می‌دهد.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

آب میوه چاق می‌کند. با این که آب میوه‌های طبیعی دارای میزان بالایی از ویتامین هستند اما همزمان کالری بالایی هم دارند. نیم لیتر آب میوه طبیعی نزدیک به ۵۰۰ کالری دارد که می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی دانست.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نمی‌توان آب میوه طبیعی را جایگزینی برای میوه دانست، زیرا فیبرهای غذایی که در میوه وجود دارند، در آب‌میوه وجود ندارند.

آشنایی با راهکارهای موثر در کاهش وزن بدن

استرس چاقی‌آور است. زمانی که یک فرد دچار استرس شدیدی باشد، بدن شروع به ترشح آدرنالین می‌کند که این امر موجب افزایش ضربان قلب و بالا رفتن میزان فشار خون می‌شود. در این هنگام برای ایجاد تعادل در ترشح آدرنالین، هورمون کورتیزول در بدن آزاد می‌شود. کورتیزول تحریک‌کننده اشتهاست.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ