پارس ناز پورتال

آرایش مناسب خانم ها هنگام مصاحبه کاری

آرایش مناسب خانم ها هنگام مصاحبه کاری

آرایش مناسب خانم ها هنگام مصاحبه کاری 

در مصاحبه کاری ظاهر حرف اول را می زند و برای خانم ها یک مقوله اضافی به نام آرایش نیز مد نظر قرار می گیرد. روز قبل از مصاحبه‌ی بزرگی است که شما را به شغل رویاهایتان می‌رساند، اما شما وحشت کرده اید! کفشها و لباسهایتان را انتخاب کرده و رزومه‌تان را برای رفتن آماده کرده‌اید.

 

ولی چه نوع آرایشی باید انجام دهید؟ همه‌ی ما می‌دانیم چقدر سخت است که درست انتخاب کنیم، مخصوصا با در نظر گرفتن محیط‌های کاری مختلف، انواع مو و و حتی روشهای حمل و نقل!چرا که عرق کردن صورت آرایش شده‌تان وقتی که در حال رفتن برای مصاحبه اید، اصلا جالب نخواهد بوددر ادامه ما پنج نکته برای اینکه در مصاحبه‌های کاری به بهترین شکل بنظر برسید را برایتان آورده‌ایم:

 

۱. اصل کلی: ساده باشید

وقتی به یک مکان جدید می‌روید، مهم است که تمیز و با نشاط به نظر برسید، و نمایش خوبی از اینکه چطور هر روز در محل کارتان ظاهر می‌شوید ارائه دهید.شروع آرایش، با یک فونداسیون یا مرطوب کننده‌ی رنگی بسیار مهم است. یک صورت تمیز و با نشاط، همیشه برای اولین بار تاثیر خوبی می‌گذارد. خود را برنزه یا سرخ نکنید. هرچه ساده تر باشید بهتر است.

 

۲. ناخن‌ها: مناسب‌ترین رنگ برای شما

به گزارش پارس ناز وقتی که در یک اداره مانند بانک درخواست کار داده اید، یک رنگ ساده برای ناخن مناسب‌تر است. مگر اینکه شما دنبال یک موقعیت شغلی در یک صنعت خلاقانه باشید، که در اینصورت از جدیدترین لاک ناخن یا طرح درخت نخل روی ناخن‌هایتان استفاده کنید!

 

۳. چشم ها: استفاده از چه رنگی مناسب است؟

آرایش چشم هم، درست مانند ناخن‌هایتان باید ساده باشد. یک سایه‌ی قهوه‌ای خنثی ملایم یا خاکستری مایل به قهوه ای، به همراه یک ریمل و خط چشم نازک عالی است. اگر قهوه ای رنگ دلخواهتان نیست، از رنگی استفاده کنید که در مقابل تُن پوستتان خنثی باشد. چشم‌های دودی یا خط چشمی پهن مناسب نیست.

 

۴. پشتیبانی: چه چیزی با خودتان ببرید؟

پیاده روی در هوای گرم یا عرق کردن در مترویی که شما را به محل مصاحبه می‌برد، می‌تواند آرایشتان را خراب کند. یک کیف کوچک آرایشی شامل کاغذهای خشک کن، خوشبو کننده و یک بطری کوچک عطر را همراه خود ببرید. کاغذهای خشک کن به جذب هرگونه رطوبت یا چربی اضافی ایجاد شده روی پوست کمک خواهند کرد.

 

۵.لب‌ها: برق لب یا رژ لب؟

چه برق لب دوست دارید، چه عاشق رژ لب هستید، می‌توانید از هر کدام در مصاحبه استفاده کنید. اگر برای جایی در خواست کار داده‌اید که کمی بیشتر رسمی است، از یک رژ لب صورتی خنثی بجای رژ نارنجی پر رنگ که در تعطیلات آخر هفته بکار می‌برید استفاده کنید. در مورد برق لب، برق لبی که درخشش کمتری دارد برای محیط اداری مناسب‌تر است.