پارس ناز پورتال

برای آرامش افکار خود را روی کاغذ بنویسید

برای آرامش افکار خود را روی کاغذ بنویسید

برای آرامش افکار خود را روی کاغذ بنویسید 

با نوشتن افکار روی کاغذ می توانید به آرامش دست پیدا کنید. این یکی از روش های ساده اما موثر در روان شناسی است. نوشتن اهداف اولین مرحله ای است که باعث می شود آنها به واقعیت بدل شوند. همچنین کمک می کند تا حساب کارها دستمان باشد.

 

وقتیکه اهداف هوشمندانه ای مکتوب می کنید, مرور آنها باعث بالا رفتن انگیزه تان می شود.آیا افکارتان را بروی کاغذ می آورید؟ برای اکثر ما, نوشتن فقط شامل ایمیلها, لیست وظایف, و شاید پروژه های کاری مان باشد. بهر حال, اختصاص زمان برای نوشتن برخی مطالب, مثل تجربیات روزانه, اهدافمان, و افکاری که از ذهنمان می گذرد می تواند مسیر زندگی مان را کاملا تغییر بدهد.

 

در ادامه ۶ دلیل برای نوشتن افکارمان و چرا اینکار می تواند زندگی مان را تغییر بدهد آورده شده است.

 

۱٫ ذهنتان را برای تفکر در سطح بالا آماده می کند.
شما می توانید ذهنتان را با نوشتن افکارتان به دو روش مختلف پاک کنید.David Allen, سخنران بهره وری و نویسنده کتاب Getting Things Done, توصیه می کند کاری را بنام “روگرفت حافظه” انجام بدهید. اینکار شامل نوشتن تمام وظایف, فعالیت ها, و هر پروژه ای که باید ارائه بدهید می شود.

 

می تواند از بردن شیر به خانه گرفته و یا پروژه ای که در محل کار چند نفره انجام می دهید را شامل بشود. هر “وظیفه ای” که فکر می کنید با نوشتن آن ذهنتان برای مسائل مهم تری آزاد می شود را بنویسید.همچنین می توانید از تکنیکی بنام “صفحات صبحگاهی”, که توسط Julia Cameron نویسنده کتاب The Artist’s Way معرفی شده استفاده کنید.

 

صفحات صبحگاهی شامل ۳ صفحه کامل (در حدود ۷۵۰ کلمه) درباره تمام آنچه در ضمیر ناخودآگاهتان می گذرد می باشد. با انجام اینکار بعنوان اولین کاری که در صبح انجام می دهید, ذهنتان را برای تفکر بروی چیزهای مهم تر در طول روز پاکسازی می کنید.

 

۲٫ کمک می کند تا احساساتتان را پردازش کنید.
نوشتن چیزهایی که در ذهنتان می گذرد روش مناسبی برای غلبه بر تضاد داخلی یا پردازش احساساتتان برای یک موقعیت خاص می باشد. شبیه این است که برای موقعیت خاصی با یکی از دوستانتان صحبت کنید, به جز این یک راه مفید برای بالا بردن توانایی آرامش بخشی و بهبود خود شناسی تان می باشد.

 

۳٫ می توانید بایگانی از تجارب گذشته تان داشته باشید.
اگر نشریه روزانه داشته باشید و بصورت مرتب افکار و احساساتتان را بنویسید, بزودی بایگانی از تجاربتان که ممکن بود بزودی فراموش کنید در اختیار خواهید داشت.خواندن این بایگانی در آینده نه تنها می تواند برایتان جالب باشد—همچنین بینش ارزشمندی در رابطه با روند تفکر و زندگی عاطفی تان به شما می دهد.

 

لحظه هایی که واقعا می تواند فراموش شود را دوباره حس می کنید و سطح سپاسگزاری تان بمراتب بالاتر می رود.نگهداری نشریه روزانه همچنین می تواند سطح اعتماد بنفس تان را افزایش بدهد. وقتی به عقب نگاه می کنید و می بینید که چطور با موفقیت به این درجه رسیدید و چطور با تصمیم گیری های پیچیده

 

و موقعیت های دشوار در گذشته سر و کار داشتید, اعتماد بنفس بیشتری برای انجام کارهایتان در آینده خواهید یافت.

 

۴٫ به شما حس دست یافتن و موفقیت را می دهد.
نوشتن چیزها می تواند حس موفقیت و پیشرفت را در شما توسعه بدهد, توانایی هایتان را گسترش بدهد و بهره وری تان را بالا ببرد.اگر نشریه روزانه داشته باشیم, برایمان واقعیت رضایت بخش است که نوشته هایی از افکار و احساساتمان داشته باشیم.

 

بسیاری از مردم آرزوی نوشتن یک کتاب را دارند, اما فرار از واقعیت تا کی می تواند ادامه داشته باشد. وقتیکه نوشتن نشریه روزانه تان را تمام کردید, متوجه می شوید که یک کتاب نوشته شده دارید. اینکار حس تازه ای از توانایی را برویمان باز می کند, نه تنها در نوشتن کتاب بلکه در تمام نواحی زندگی مان.

 

به همان اندازه, اگر کارهایی که باید در طی روزها و یا هفته های پیش رو انجام بدهیم را بنویسیم, حس رضایت خاطر بیشتری وقتیکه, وظایفمان را تکمیل می کنیم, و یکی یکی از اقلام موجود در لیست وظیفه مان عبور می کنیم بدست می آوریم. این حس ایجاد شده باعث بالا رفتن بهره وری مان می شود, و چرخه ارزشمندی را ایجاد خواهد کرد.

 

۵٫ کمک می کند تا وسیع تر فکر کنید.
نوشتن چیزها باعث می شود وسیع تر فکر کنید و اهداف بمراتب بالاتری داشته باشید. مهم نیست در دنیای بیرونی چه می گذرد, وقتیکه می نویسیم, دریچه ای به دنیای نا ممکن ها برویمان گشوده می شود.انجام اینکار باعث می شود که با انگیزه باقی بمانیم, و فرصتی است که از سقوط در ورطه باورهای خودمحدود کننده مان رهایی پیدا کنیم.

 

وقتی می نویسیم, فرصتی برای کشف رویاها و جاه طلبی هایی که ممکن است برای دیگران امن بنظر نرسد خواهیم داشت. همچنین می توانیم فضایی برای نگهداری خواسته ها و ایده هایمان داشته باشیم و بعدا به آنها مراجعه کنیم.

 

۶٫ باعث می شود که متعهد تر بشوید.
داشتن فضایی برای بررسی احتمالات, نوشتن اهدافمان و جاه طلبی هایمان باعث می شود تا احتمال دست یابی به آنها افزایش پیدا کند.همانطور که هر هدفی, موثرتر می شود اگر SMART مخفف کلمه های specific (خاص), measurable (قابل اندازه گیری), actionable (عملی),

 

realistic (واقع گرایانه),timed (زمانبندی شده) باشد: اینها متغیر هایی هستند که می توانیم برویشان کار کنیم و وقتیکه می نویسیم نسبت به رعایت کردنشان متعهد باشیم.