پارس ناز پورتال

آب گرم بنوشید و این فواید را کسب کنید

آب گرم بنوشید و این فواید را کسب کنید

آب گرم بنوشید و این فواید را کسب کنید 

نوشیدن آب گرم در فواصل زمانی مختلف روز می تواند به سلامت و کارکرد بدن کمک زیادی کند و سلامتی دائم ما را هم تضمین کند. اکثر ما افراد روزمان را با نوشیدن یک فنجان قهوه و یا چای گرم آغاز می کنیم تا بدن خود را گرم کرده و احساس خواب آلودگی بعد از بیدار شدن را برطرف نماییم.

 

از طرفی دیگر، هنگام نوشیدن آب، بیشتر به نوشیدن آب خنک تمایل داریم.در حالی که بنابر تحقیقات پزشکی، مصرف آب سرد در اساس کار اشتباهی است.مصرف منظم آب ولرم به ویژه صبح ناشتا، باعث ترمیم بافت های بدن، افزایش قدرت دستگاه گوارش، بهبود نرخ سوخت و ساز و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

عموما، دلایل زیادی وجود دارد که بر اهمیت نوشیدن آب گرم برای سلامتی انسان تاکید می کند. برخی از مهم ترین آنها در این مقاله آورده شده است.

 

1- آب گرم و تمیز کردن دستگاه گوارش

مصرف آب گرم صبح ناشتا بدن را از مواد سمی پاک می کند. آب گرم، هضم غذای موجود در معده را سریع تر می کند به ویژه اگر بلافاصله پس از صرف غذا باشد.اما در مقابل، مصرف آب سرد با غذا و یا بعد از آن باعث ته نشین شدن چربی های موجود در غذا شده و آن را سفت و محکم می کند. در نتیجه، هضم غذا به مراتب دشوارتر خواهد شد.

 

2- آب گرم و کمک به رفع یبوست

امروزه، یبوست و وجود نفخ رایج ترین مشکل دستگاه گوارش است. درواقع دلیل اصلی یبوست، کمبود آب در بدن می باشد.بنابراین، نوشیدن آب گرم، صبح ناشتا حرکات روده را بهبود بخشیده، دستگاه گوارش را از فضولات تخلیه کرده و یبوست را بر طرف می کند.

آب گرم بنوشید و این فواید را کسب کنید

3- آب گرم و تسکین دهنده درد

مصرف آب گرم به عنوان یک مسکن قوی، می تواند دردهایی مثل سردرد و یا دردهای قاعدگی را آرام کند.حرارت موجود در آب گرم گردش خون را بهبود داده و آن را به سمت پوست هدایت می کند، در نتیجه، گرفتگی های عضلانی را می تواند به خوبی بر طرف کرده و درد ناشی از آن را تسکین دهد. 

 

4- ّآب گرم و کاهش وزن

نوشیدن آب گرم صبح ها با شکم خالی، حرارت بدن را افزایش داده و باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود.در نتیجه، قدرت چربی سوزی بدن افزایش یافته و به مرور زمان، وزن کاهش می یابد. در ضمن، مصرف آب گرم به طور کلی عملکرد کلیه ها را بهتر می کند.

 

5- آب گرم و بهبود گردش خون

مصرف آب گرم باعث پاک شدن دیواره های رگ ها از چربی شده و جریان خون را راحت تر می کند.در ضمن، مواد سمی موجود در خون با مصرف آب گرم از بدن خارج شده و بدین ترتیب، سرعت و میزان گردش خون بهبود می یابد.علاوه بر این، حرارت موجود در آب گرم باعث شل شدن اعصاب و ماهیچه های بدن شده که به دنبال آن گردش خون در کل بدن راحت تر می شود.

 

6- آّب گرم و ممانعت از پیری زودرس

پیری زودرس به ویژه بین زنان، یک کابوس وحشتناک می باشد. اما، خوشبختانه روند آن را می توان با مصرف آب گرم متوقف کرد.زیرا، مواد سمی موجود در بدن دلیل اصلی بروز پیری زودرس در افراد می باشد که به خوبی با نوشیدن آب گرم از بدن خارج می شوند.در ضمن، آب گرم سلول های پوست را بازسازی کرده و قدرت ارتجاعی آنها را افزایش می دهد.