پارس ناز پورتال

گریه کردن یک مرد از دیدگاه خانم ها

گریه کردن یک مرد از دیدگاه خانم ها

گریه کردن یک مرد از دیدگاه خانم ها 

بسیاری از مردان هنگامی که بغض گلویشان را می گیرد با خود می گویند مرد که نباید گریه کند آن هم در حضور یک خانم. گریه کردن همیشه یکی از نشانه‌های زنانگی است، ویژگی‌ که مردها تصمیم گرفتند بگذارند برای خانم‌ها باقی بماند.

 

در فرهنگ‌هایی که باور عموم بر این است که مرد باید خشن، سرسخت، منطقی، غیروابسته، مستقل، جاه‌طلب و متمرکز بر قدرت و نفوذ و زن لطیف، آرام، مهربان، حساس، احساسی، منفعل، وابسته و درگیر زیبایی و ظاهر باشد، گریه‌کردن مرد به ویژه در حضور یک زن، نشانه ضعف به شمار می‌رود.

 

ازآنجا که اینطور در ذهن ما فرو رفته است که عمل گریه کردن یا باید صفتی زنانه باشد یا مردانه و نمی‌تواند ویژگی هر دو آنها باشد، وقتی مردی را در حال گریه کردن می‌بینیم او را از صفات مردانه خود دور می‌کنیم. این طرز تفکر بسیار اشتباه است و در واقعیت و طبیعت اینگونه نیست.

 

فلسفه‌های بسیاری از گذشته دریافته‌اند که هر فرد با خصوصیات و ویژگی‌های جنس مخالف خود هم به دنیا می‌آید، نه فقط از نظر بیولوژیکی، بلکه از نظر روانی، جنسی و احساسی نیز همینگونه است.

 

مردها به دلیل وضعیت بیولوژیکی خود مقدار بیشتری از انرژی مردانه (به چالش کشیدن دنیای بیرون خود ازجمله آلت تناسلی‌شان که از نظر ظاهر نمود بیشتری دارد) را ابراز می‌کنند و زنان نیز به علت ویژگی بیولوژیکی خاص خود انرژی زنانه بیشتری (ایجاد فضای امن درونی که نشان دهنده حساسیت و مراقبت باشد، و البته درمورد اندام تناسلی‌شان نیز همچنین) نشان می‌دهند.

 

اگر زن یا مردی تعادل خوب و کافی داشته باشد، خصوصیات زنانه مرد و خصوصیات مردانه زن هر دو ابراز می‌شوند. مرد یا زنی «ایدآل/واقعی» است، که انسانی ایدآل با تعادل از هر دو انرژی جنسی خود باشد.

 

تعادل و توازن این انرژی‌ها به این معنی است که مردها برای دیدن انعکاس انرژی زنانه خود باید زنانی را در زندگی‌شان ببینند و زنان نیز برای دیدن انعکاس انرژی مردانه خود به مردان نیاز دارند.

 

وقتی مردی انرژی مردانه خود را خوب رشد دهد، می‌تواند بدون ترس و خجالت و یا تهدید برای از دست دادن مردانگی خود، انرژی زنانه خود را نیز ابراز کند. چنین مردی می‌تواند پیش روی میلیون‌ها مرد و زن به گریه بیفتد و اشک بریزد و با تمام این حرف‌ها باز جذاب‌ترین مرد جمع باشد.

 

اما وقتی مردانگی مردی خوب رشد نکرده و قوی نباشد، سعی خواهد کرد که بخش زنانه خود را پنهان کند (کارهایی مثل گریه کردن، حساس بودن، مراقبت کردن، …) زیرا چنین مردی هنوز از مردانگی خود هم مطمئن نیست. به همین دلیل سعی خواهد کرد چهره بسیار خشن‌تری از خود نشان دهد.

 

اگر مردانگی ساختگی خود را نشان ندهد، با بی‌اندازه «مهربان» بودن، خود را از آن پنهان خواهد کرد. به همین دلیل وقتی گریه می‌کند، حالتی زنانه می‌گیرد زیرا انرژی مردانه او توسط انرژی زنانه‌اش پنهان شده است. گریه کردن چنین مردانی در چشم زنان که به طور غریزی و طبیعی به دنبال مردی هستند که انعکاس انرژی مردانه خودشان باشد، بسیار زشت می‌رسد.

 

از طرف دیگر، زنی که از زنانگی خود مطمئن نیست، وقتی مردی را در حال گریه کردن می‌بیند، سردرگم و گیج می‌شود زیرا از انرژی درونی دوگانه خود بی‌اطلاع است.

 

خط آخر اینکه اگر به اندازه کافی مرد هستید که گریه کنید، باید بدانید که در نظر زنان واقعی که از خود و زنانگی‌شان مطمئن باشند، بسیار بسیار جذاب خواهید بود. مردی که حساس‌تر و مهربان‌تر باشد، ضعیف نیست، بلکه مردی ایدآل و واقعی است.

 

آقایان جلو اشک‌هایتان را نگیرید. گریه کردن فقط عملی انسانی نیست، بلکه می‌توان جذاب هم باشد!