پارس ناز پورتال

کشف درک میدان الکتریکی گل توسط زنبورها

کشف درک میدان الکتریکی گل توسط زنبورها

کشف درک میدان الکتریکی گل توسط زنبورها

نتیجه تحقیقات محققان انگلیسی نهایتا نتیجه داد و توانستند نتیجه گیری کنند که زنبورها قادر به حس میدان الکتریکی در گل‌ها هستند در ادامه مطلب به طور کامل این موضوع را تشریح خواهیم کرد.

 

نتیجه تحقیق محققین دانشگاه Royal Society انگلیس نشان می دهد که گل ها دارای میدان های الکتریکی ضعیفی هستند که زنبورهای بزرگ قادر به حس کردن این میدان های الکتریکی هستند.

 

زنبورها به وسیله موهای بسیار کوچکی که بر روی بدن آنها قرار دارد این میدان های الکتریکی را حس می کنند.بر اساس مطالعات انجام گرفته، موی زنبورهای بزرگ در مواجه با میدان الکتریکی خم می شود.

 

این در حالی است که پیش از این تصور می شد درک میدان الکتریکی طبیعی در آبزیان صورت می گیرد و در میان جانوران خشکی، پلاتیپوس و اکیدنا (حیوانات بومی استرالیا) دارای اندامی برای درک میدان الکتریکی طبیعی هستند.

 

این تحقیق نشان می دهد که زنبورهای بزرگ نیز از این قدرت برخوردار هستند. در واقع این زنبورها با توجه به میدان الکتریکی در گل ها قدرت ناوبری دارند.

 

زنبورهای بزرگ در شرایط آزمایشگاهی می توانند میدان الکتریکی گل ها را حتی از فاصله ۵۵ سانتیمتری حس کنند و گفته می شود در دنیای واقعی این عدد تا فاصله ۱۰ سانتیمتری برای زنبورهای بزرگ قابل درک است. 

 

بطور کلی هر گیاهی که به زمین متصل شده در واکنش با اتمسفر، میدان الکتریکی تولید می کند.

 

منبع:مهر