پارس ناز پورتال

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

مجموعه : اخبار سینما
پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

اگر در فصل تابستان اوقات فراغت بیشتری دارید میتوانید به تماشای سریال های جذاب روز دنیا بنشینید.ما در این مطلب بهترین گزینه ها را به شما معرفی میکنیم. علاقه‌مندان مجموعه‌های تلویزیونی در سه ماه تابستان امسال نیز می‌توانند شاهد پخش سریال‌هایی جدید باشند، این در صورتی است که برخلاف تصور کارشناسان، وضعیت اکران آثار سینمایی و بلاک‌باسترها تاکنون بسیار نا‌امیدکننده بوده است .

 

در این میان موقعیت مناسبی برای تسلط هرچه بیشتر محصولات تلویزیونی به دست می‌آید. برای مثال استقبال از اپیزود نهم فصل ششم مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» با نام عنوان «جنگ حرامزاده‌ها» را می‌توان تاکنون محبوب‌ترین اثر تصویری در میان انبوه محصولات سینمایی و تلویزیونی در نظر گرفت.

 

این وضعیت در هیچ مقیاسی به نفع سینما نیست، موفقیت آثار تلویزیونی روز به روز بیشتر می‌شود و این عملکرد به وضوح از میزان استقبال محصولات سینمایی کاسته است. از سویی دیگر آثار تلویزیونی با بخشیدن سکان هدایت به نویسندگان، موفق به بالا بردن کیفیت محصولات خود شده‌اند.

 

کیفیتی که در چند سال اخیر، فیلم‌های سینمایی قادر به ارائه آن نیستند و با هزینه‌های گزاف و گردآوری بازیگران سرشناس سعی در جبران آن دارند. تلاشی که به نظر می‌رسد موفقیت‌آمیز نباشد و در نیمه ابتدایی سال با شکست‌های پیاپی مواجه شده است.

 

در فهرستی که پیش رو دارید تلاش شده است تا 10 مجموعه تلویزیونی را که در تابستان امسال در قاب‌های کوچک تصویر حکمرانی خواهند کرد معرفی و بررسی کنیم.

 

آثاری که حال می‌توان گفت تاثیر بسزایی در چگونگی شکل‌گیری سلیقه مخاطبان سینما نیز می‌گذارند و در صورت موفقیت یا عدم موفقیت قادر به مشخص کردن فروش گیشه در سینماهای مختلف دنیا نیز هستند. برخی از مجموعه‌های مذکور به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند و در نمونه‌های دیگر شاهد آغاز فصل جدید مجموعه‌های چند سال گذشته خواهیم بود.

 

1 – ری داناوان / Ray Donovan

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل چهارم

سازندگان: آن بایدرمن

بازیگران: لیو شریبر، پائولا مالکومسون، ادی مارسان و دش میهوک

مدت زمان هر قسمت: شصت دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: یک‌شنبه 26 ژوئن

ژانر: جنایی، درام

شبکه: شو‌تایم

 

خلاصه داستان: ری داناوان (شریبر) یک حل و فصل دهنده حرفه‌ای در لس‌آنجلس است. وی به وسیله افراد مشهور استخدام شده تا مشکلات کوچک و بزرگ اخلاقی و مالی آنها را برطرف کند. مشکل اصلی این‌جاست که داناوان با این‌که در حرفه‌اش بسیار موفق است ولی قادر به رفع کردن مشکلات خانوادگی خود نیست و همواره با معضلی جدید دست و پنجه نرم می‌کند.

 

توضیحات: این مجموعه با استقبال قابل ملاحظه‌ سریال‌بین‌ها مواجه شده است. ری داناوان جزو افرادی است که علاقه‌مندان دنیای سینما و تلویزیون حضور وی را در قاب کوچک به دلیل جذابیت‌های حرفه‌ای که دارد می‌پسندند.

 

وی مشکلات ستاره‌های لس‌آنجلسی را برطرف می‌کند و خود با مشکلات روحی و خانوادگی عدیده‌ای مواجه است. لیو شریبر نیز پس از مدت‌ها نقش‌آفرینی کامل و زیبایی را به معرض نمایش گذاشته است.

 

2 – آقای روبات / Mr.Robot

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل دوم

سازندگان: سام اسمیل

بازیگران: رمی مالک، کریستین اسلیتر، پورتیا دابلدی و کارلی چایکین

مدت زمان هر قسمت: 49 دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: چهارشنبه 13 جولای

ژانر: جنایی، درام، هیجانی

شبکه: یو‌اس‌آ

 

خلاصه داستان: الیوت (مالک) یک متخصص امنیت شبکه‌های اینترنتی است، او با مشکلات روحی شدیدی که از کودکی‌اش منشا گرفته است مواجه می‌شود و شب‌ها به هک کردن ایمیل‌های اشخاص مختلف می‌پردازد و پرده از رازهای کثیف آنها برمی دارد، در این میان شخصی با نام آقای روبات (استیلر) به سراغ وی می‌آید و قصد دارد با کمک الیوت بزرگ‌ترین شرکت امریکا را نابود سازد و…

 

توضیحات: از پخش اولین قسمت سریال مشخص بود که می‌توان در فصل جوایز انتظارات زیادی از «آقای روبات» داشت. این اتفاق در فصل ابتدایی رخ داد و خالقان مجموعه توانستند جایزه بهترین سریال تلویزیونی درام را از مراسم گلدن‌گلوب سال گذشته به خانه ببرند.

 

مجموعه دارای ارزش‌های تصویری و مفهومی بسیار بالایی است و یکی از بهترین مباحث بر ضد نظام سرمایه‌داری را به معرض نمایش می‌گذارد.

 

3 – شبانگاه / The Night Of

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل اول

سازندگان: استیون زیلیان

بازیگران: پورنا جاگاناتان، جان تورتورو و سیام ام لافی

مدت زمان هر قسمت: مشخص نیست

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: یک‌شنبه 10 جولای

ژانر: جنایی

شبکه: اچ‌بی‌او

 

خلاصه داستان: شبی مردی به یک مهمانی ناخواسته دعوت می‌شود، فردای آن شب از خواب بیدار می‌شود و زنی را غرق در خون و چاقویی را در دست‌های خود می‌بیند، مرد به قتل زن محکوم می‌شود اما…

 

توضیحات: تمام ترکیب تشکیل‌دهنده مجموعه بسیار حرفه‌ای و خوش‌فکر هستند. ایده ابتدایی مجموعه و تیزر تبلیغاتی آن نیز کنجکاوی علاقه‌مندان به سریال‌های جنایی را برانگیخته است. با پخش قسمت پایلوت این مجموعه نیز کاربران سایت آی‌ام‌دی‌بی با امتیاز قابل ملاحظه 9.1 ستاره از 10 ستاره به استقبال زیلیان و تیمش رفته‌اند.

 

4 – ملکه جنوب / Queen Of The South

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل اول

سازندگان: ام اِی فورتین و جاشوآ جان میلر

بازیگران: آلیس براگا، خواکیم دی آلمیدا و خوان فیلیپ بارینتوس

مدت زمان هر قسمت: مشخص نیست

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: سه‌شنبه 23 ژوئن

ژانر: اکشن، جنایی

شبکه: یو‌اس‌آ

 

خلاصه داستان: ترزا (براگا) پس از مرگ نامزد قاچاقچی‌اش از مکزیک می‌گریزد و به اسپانیا می‌رود. در اسپانیا ترزا مترصد فرصتی مناسب است تا در تشکیلات قاچاق مواد مخدر نفوذ کند و خود را به ریاست برساند،

 

هدف وی حاکمیت بر تمام گروه‌های قاچاقچی اسپانیا و بازگشت با تمام قدرت به مکزیک است زیرا ترزا به علاوه تمام اهداف سودجویانه خود قصد دارد انتقام مرگ نامزدش را نیز بگیرد و…

 

توضیحات: به نظر می‌رسد مجموعه برای اشخاصی که به ماجراهای والتر وایت علاقه دارند جذاب و گیرا باشد، سازندگان اسپانیایی زبان مجموعه در کنار هدف قرار دادن هم زبان‌های خود در سرتاسر دنیا قصد دارند تمی پدرخوانده‌ای اما زنانه به اثر داده و مخاطبان گسترده‌تری را هدف قرار بدهند.

 

مجموعه شانس مناسبی برای درخشش آلیس براگا محسوب می‌شود تا جوایز تلویزیونی انتهای سال را به دست آورد.

 

5 – مارکو پولو / Marco Polo

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل دوم

سازندگان: جان فوسکو

بازیگران: لورنزو ریچلمی، بندیکت وانگ، جوآن چن و رمی هی

مدت زمان هر قسمت: شصت دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: جمعه یکم جولای

ژانر: حادثه‌ای، درام، تاریخی

شبکه: نت‌فلیکس

 

خلاصه داستان: در یک جهان پر از حرص، طمع، خیانت، توطئه و رقابت‌های نابرابر مارکو پولو (ریچلمی) به مغولستان سفر می‌کند، جایی که کوبلای‌خان در قرن سیزدهم سلطنت مخوفی برای خود تدارک دیده است و…

 

توضیحات: با توجه به داستان آشنا و تکرار شده مارکو پولو، جان فوسکو موفق شده مخاطبان خاص خود را به دست آورد و با تمرکز به روایت قرن سیزدهمی خود بر جاذبه‌های خرده‌روایت‌های مجموعه اضافه کند.

 

مجموعه «مارکو پولو» را نمی‌توان به هر شخصی پیشنهاد داد و باب طبع هر سلیقه‌ای نیست. از این منظر سریال شباهت‌های فراوانی به مجموعه «اسپارتاکوس» دارد که در ایران بسیار محبوب بود و تقریبا طیف سریال‌بین‌هایی با همان سلیقه را هدف قرار داده است.

 

6 – ستمگر / Tyrant

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل سوم

سازندگان: هاوارد گوردون، گیدئون راف و کریگ رایت

بازیگران: آدام راینر، جنیفر فینیگان، اشراف بارهوم و موران آتیاس

مدت زمان هر قسمت: شصت دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: چهارشنبه ششم جولای

ژانر: اکشن، هیجانی، درام

شبکه: اف‌ایکس

 

خلاصه داستان: یک خانواده بسیار ساده امریکایی به کسب و کاری مخاطره‌انگیز در کشوری واقع در خاورمیانه کشیده می‌شوند. جایی که وضعیت بسیار آشفته است و قواعد خاص خود را برای بقا طلب می‌کند.

 

توضیحات: مجموعه به شکل فزاینده‌ای سیر صعودی خود را طی می‌کند و موفق شده است توجه طرفداران زیادی را در سطح جهان به سوی خود جلب کند. مجموعه «ستمگر» با در نظر داشتن پیچش‌های صحیح فیلمنامه‌ای و نقش‌آفرینی‌های فوق‌العاده جزو بهترین سریال‌های تابستان امسال به شمار می‌رود.

 

7 – توپ بازها / Ballers

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل دوم

سازندگان: استیفن لوینسون

بازیگران: دواین جانسون، راب کاردری، جان دیوید واشنگتن و عمر بنسون میلر

مدت زمان هر قسمت: سی دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: یکشنبه 17 جولای

ژانر: کمدی، درام، ورزشی

شبکه: اچ‌بی‌او

 

خلاصه داستان: ماجراهای مجموعه درباره زندگی بازیکنان فوتبال امریکایی، خانواده‌های آنها، مربی‌ها، کارشناسان این ورزش و دلال‌های مرتبط به آنهاست.

 

توضیحات: حضور دواین جانسون ملقب به راک در یک مجموعه تلویزیونی دلیل مناسبی برای ادامه یافتن حیات مجموعه در فصل‌های بیشتر را به مسئولان هر شبکه تلویزیونی می‌دهد، نکته قابل توجه حضور راک در این مجموعه در قالبی متفاوت است.

 

در «توپ بازها» دیگر خبری از شلیک و انفجارهای بزرگ نیست و جانسون به شکل اعجاب‌انگیزی از قدرت بازیگری‌اش در فصل‌های گذشته سریال استفاده کرده است.

 

عنصری که در کنار به تصویر کشیدن پیچ و خم معاملات تیم‌های مشهور ورزش مذکور و زندگی شخصی بازیکن‌ها بر جذابیت اثر افزوده است. در این میان از حضور کوتاه بازیگران مشهور تاریخ سینما در نقش‌های فرعی نمی‌توان به سادگی گذشت.

 

8 – نژاد / The Strain

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل سوم

سازندگان: گیلرمو دل تورو و چاک هوگان

بازیگران: کوری استول، دیوید برادلی، کوین دوراند و ریچارد سامل

مدت زمان هر قسمت: 43 دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: یک‌شنبه 28 آگوست

ژانر: هیجانی، ترسناک، درام

شبکه: اف‌ایکس

 

خلاصه داستان: تریلری در مورد زندگی دکتر افریم گودودر (استول) که ریاست یک مرکز کنترل بیماری با نام قناری را برعهده دارد.

 

گروه تحت فرمان دکتر گودودر در شهر نیویورک فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند، آنها به صورت داوطلبانه روی ویروس‌های خاص کار می‌کنند، یکی از این ویروس‌ها روزی باعث شیوع بیماری خطرناک با ریشه‌هایی بسیار کهنه می‌شود.

 

ویروس مذکور افراد را به شکل گونه‌ای از خون‌آشام‌ها درآورده و توانایی این را دارد که ساکنان نیویورک و شهرهای دیگر را منقرض کند، فاجعه‌ای که به دست افراد گروه قناری باید از آن جلوگیری شود اما…

 

توضیحات: مجموعه در عین سادگی مانند دیگر آثار گیلرمو دل‌تورو مبحث‌های زیادی را به صورت هم‌زمان مورد بررسی قرار می‌دهد. مخلوقان خون‌آشام مجموعه، از لحاظ بصری شباهت‌های زیادی به اثر دیگر دل تورو «بلید 2» دارند و بر جذابیت‌های اثر افزوده‌اند. مجموعه با موفقیت، تلفیقی از ترس و هیجان را توامان به معرض نمایش می‌گذارد.

 

9 – معاون‌ها / Vice Principal

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل اول

سازندگان: جودی هیل و دنی مک براید

بازیگران: دنی مک براید، والتون گوگینز، شیوان مک کینی و جورجیا کینگ

مدت زمان هر قسمت: مشخص نیست

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: یک‌شنبه 17 جولای

ژانر: کمدی

شبکه: اچ‌بی‌او

 

خلاصه داستان: مجموعه‌ای که بر کمدی سیاه استوار است و ماجراهای دو معاون مدرسه با نام‌های نیل گمبی (مک براید) و لی راسل (گوگینز) را روایت می‌کند که به مبارزه‌ای حماسی برای برقراری نظم در مدرسه و متعاقبا رسیدن به مقام‌هایی بالاتر دست می‌زنند.

 

توضیحات: در هر صورت مک براید طی سال‌های گذشته تجربیات مناسبی را در مبحث طنز سیاه به دست آورده است و حال می‌تواند مجموعه تلویزیونی مختص به توانایی‌های خودش را ارائه دهد. نکته قابل توجه دیگر در مورد مجموعه کمدی «معاون‌ها» در کمبود سریال‌های کمدی سال‌های اخیر تلویزیون خلاصه می‌شود.

 

با پایان یافتن مجموعه‌هایی چون «چگونه با مادرتان آشنا شدم» و «دو نفر و نصفی» تلاش فراوانی برای بازگرداندن مجموعه‌های پرمخاطب طنز از سوی شبکه‌های تلویزیونی صورت گرفته است که هنوز به نتیجه نرسیده و جای خالی مجموعه‌ای موفق در این ژانر پرطرفدار به خوبی احساس می‌شود.

 

این در حالی است که مجموعه محبوب «نظریه بیگ بنگ» نیز سال آینده آخرین فصل خود را به روی آنتن خواهد برد.

 

10 – تدارکاتی‌ها / Roadies

پیشنهاد دیدن بهترین سریال ها در فصل تابستان

وضعیت: آغاز فصل اول

سازندگان: کامرون کرو

بازیگران: لوک ویلسون، کارلا گوگینو، امجن پوتز و راف اسپال

مدت زمان هر قسمت: شصت دقیقه

تاریخ پخش اولین قسمت فصل: یک‌شنبه 26 ژوئن

ژانر: کمدی، درام، موزیکال

شبکه: شو‌تایم

 

خلاصه داستان: عنوان مجموعه اشاره مستقیم به اصطلاح مسئولان تدارکات گروه‌های موسیقی دارد. مجموعه با بررسی زندگی جاده‌ای این افراد که به صورت خستگی‌ناپذیر در سفر هستند تا شرایط مناسب برای اجرای گروه‌های موسیقی مختلف را فراهم سازند کار خود را آغاز کرده است.

 

مشکل این‌جاست که این حرفه تنها علاقه شخصی فرد به موسیقی را می‌طلبد زیرا از دستمزد تا مشکلاتی که پیش روی این افراد است در هیچ مقیاسی ارزش تلف کردن روزهای عمر این افراد زحمت‌کش را ندارد،

 

در این میان جوان‌ترها همواره سودای جدا شدن از گروه و پیشرفت را در سر دارند و کهنه‌کارها نیز با شرایط دشوار حرفه خود به اندازه‌ای آمیخته شده‌اند که توان جدا شدن از این شرایط را ندارند و…

 

توضیحات: کامرون کرو، نام معتبری برای علاقه‌مندان سینمای رمانتیک محسوب می‌شود، کرو که مدت‌ها از جریان اصلی فیلمسازی به دور است با این مجموعه ادای دینی قابل توجه به گروهی از علاقه‌مندان موسیقی ارائه داده است که قابل تحسین و ستایش است.

 

قسمت ابتدایی سریال با استقبال زیادی مواجه نشد ولی حضور بازیگران نام آشنا در کنار خالقی چون کامرون کرو می‌تواند موفقیت‌های مجموعه تا پایان فصل ابتدایی را تضمین کند. لازم ذکر است با تمام این تفسیرها از نام تهیه‌کننده مجموعه جی‌جی‌آبرامز نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.