پارس ناز پورتال

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

با امدن خودروهای برقی بسیاری از مشکلات جوامع بشری حل شده است . شتاب بیشتر و عمر بالای باتری از جمله نوآوری های اخیر در این نوع خودروهاست.

 

به گزارش سایت خودرو، در این ایمیل به معرفی ۱۰ خودروی برقی برتر دنیا پرداخته شده که از حیث برخورداری از بیشترین مسافت قابل طی کردن به ازای هر بار شارژ باتری در صدر تمام خودروهای برقی جهان قرار می گیرند.

 

این خودروی واقعا کوچک شاید نتواند از حیث زیبایی کلی بدنه توجه مخاطبان را جلب کند اما با هر بار شارژ کامل تا ۱۰۹ کیلومتر حرکت می کند. این محصول جدید که در حال حاضر تنها کوپه برقی قابل تبدیل جهان به شمار می آید.

 

کوچکترین و مقرون به صرفه ترین خودروی برقی جهان برای آنهایی محسوب می شود که دوست دارند با طبیعت مهربان باشند. قیمت این خودرو درحدود ۲۵ هزار دلار است.

 

Focus Electric

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

این خودرو محصول خلاقانه شرکت فورد به حساب می آید. این خودروساز که معمولا به طراحی و ساخت خودروهای بزرگ و جادار قدرتی شناخته می شود حالا با این محصول جدید نشان داده که در بازار خودروهای برقی نیز دنبال اهداف بزرگی است.

 

این خودرو با هر بار شارژ کامل ۱۲۲ کیلومتر طی مسافت می کند. قیمت این محصول حدود ۲۹ هزار دلار است که با در نظر گرفتن صرفه جویی ۹ هزار دلاری صاحب آن در مدت ۵ سال از بابت عدم پرداخت پول برای تهیه بنزین، می توان این خودرو را انتخابی هوشمندانه توصیف کرد.

i3

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

خودروسازی همچون بی.ام.و که همواره به تولید خودروهای لوکس و گران قیمت شهرت داشته حالا با i3 ضمن حضور جدی در دنیای خودروهای برقی از توانمندی مهندسانش در طراحی خودروهای برقی خبر داده که برد حرکتی امیدوارکننده ای دارند.

 

این محصول جدید که برای استفاده های درون شهری در نظر گرفته شده است خودرویی کوچک با برد حرکتی ۱۳۰ کیلومتر است (با هر بار شارژ کامل باتری).

 

شاید تنها بدشانسی بی.ام.و این بوده که همزمان مرسدس به عنوان غول دیگر خودروسازی آلمان به طور همزمان خودروی برقی مشابهی به دنیا معرفی کرده است. i3 حدود ۴۱ هزار دلار قیمت دارد.

Spark EV

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

جنرال موتورز پیش از این از Volt و ELR به عنوان خودروهای برقی با برد حرکتی کم (حدود ۵۶ کیلومتر) رونمایی کرده بود. اما حالا این رقم به طرز چشمگیری در محصول جدید این شرکت یعنی Spark EV افزایش یافته است.

 

این خودروی برقی با هر بار شارژ کامل باتری ۱۳۱ کیلومتر حرکت می کند. این خودرو در سال ۲۰۱۴ به عنوان مقرون به صرفه ترین محصول از حیث مصرف سوخت شناخته شده بود. بهای این خودرو چیزی درحدود ۲۶ هزار دلار است.

e-Golf

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

فولکس واگن هم خودروی برقی با برد حرکتی مناسب تولید می کند. این خودروساز به تازگی از e-Golf رونمایی کرده، خودرویی که با هر بار شارژ کامل باتری ۱۳۳ کیلومتر حرکت می کند.

 

برخی کارشناسان معتقدند این خودرو مقرون به صرفه ترین خودرو در بازار است. نکته جالب این است که e-Golf بر روی پلت فورم نسخه بنزینی آن ساخته شده است. قیمت این محصول درحدود ۳۵ هزار دلار اعلام شده است.

Leaf

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

نیسان از جمله خودروسازان آسیایی است که توجه ویژه ای به خودروهای برقی دارد. محصول جدید این شرکت ۱۳۵ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ کامل باتری طی می کند.

 

ابعاد و قیمت مناسب خودرو موجب شده تا در بازارهایی نظیر آمریکای شمالی علاقمندان زیادی برای خود دست و پا کرده باشد. این خودرو تنها ۲۹ هزار دلار قیمت دارد که در مقایسه با اکثر رقبا رقمی به مراتب پایین است.

B-Class Electric Drive

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

محصولی خلاقانه از مرسدس بنز آلمان که همواره با تولید خودروهای لوکس و گران قیمت خبرساز بوده و حالا هم با ارایه B-Class Electric Drive بیش از پیش در کانون توجهات قرار گرفته است.

 

خودرو با هر بار شارژ کامل باتری ۱۳۶ کیلومتر حرکت می کند. مرسدس تلاش کرده که در این خودرو سطحی از لوکس گرایی رایج در سایر محصولاتش را به نمایش بگذارد. پس شاید چندان هم جای تعجب نداشته باشد که قیمتی درحدود ۴۱ هزار دارد.

 

۵۰۰e

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

وقتی فیات به عنوان خودروسازی قدیمی و البته نه چندان بزرگ خودروی برقی همچون ۵۰۰e تولید می کند باید پذیرفت که دنیا به طور همه جانبه به سمت گسترش فرهنگ استفاده از خودروهای برقی حرکت می کند.

 

این خودرو با هر بار شارژ کامل باتری ۱۴۰ کیلومتر حرکت می کند و قیمتی درحدود ۳۲ هزار دلار نیزدارد.

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

تویوتا به عنوان یکی از شناخته شده ترین خودروسازان جهان با رونمایی از RAV4 EV خط و نشان جدی برای سایر رقبا کشیده است. خودرو با هر بار شارژ کامل باتری ۱۶۵ کیلومتر حرکت می کند که رقمی خیره کننده است.

 

از این رو بی دلیل نیست که دومین خودروی برقی جهان از حیث برد حرکتی لقب گرفته است. البته چیزی در حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد که رقم بالایی است.

 

کردن پول برای استفاده از بنزین نزدیک به ۸ هزار دلار صرفه جویی می کند. گفته می شود تولید این خودرو به زودی متوقف می شود.

پیدایش ماشین های برقی در دنیای فناوری

در صدر برترین خودروهای برقی جهان از حیث برد حرکتی Tesla Model S 85 قرار دارد. خودرویی که با هر بار شارژ کامل باتری مسافت چشمگیر ۴۲۶ کیلومتر را طی می کند.

 

درحال حاضر فناوری به کار رفته در این خودرو سایر رقبا را بر آن داشته تا برای عقب نماندن در چالش طراحی و تولید خودروهای برقی از خودروسازی تسلا الگوبردای کنند. البته این خودرو قیمت گزافی درحدود ۸۰ هزار دلار دارد.