پارس ناز پورتال

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب 

پروفسور مجید سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب در جهان است که نسبت به مردم ایران نیز مهربانی و عطوفت خاصی دارد و هر چند وقت یک بار برای مداوای هموطنانش به ایران می آید. مجید سمیعی متولد متولد ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در تهران، دکتر مغز و اعصاب است.

 

فارغ التحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مقطع پرفسوری (استاد تمام) در سن ۳۳ سالگی است در سال ۲۰۱۴ به عنوان برترین جراح مغز جهان شناخته شد پدرش شیرازی و مادرش گیلانی است.

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب

از ایران تا کشور کشور آلمان

بعد از پایات تحصیلاتش در مقطع دبیرستان به کشور آلمان مهاجرت کرد و در دانشگاه ماینتز در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شد تا با عالیترین نمرات فارغ التحصیل شده و جایزه ویژه وزارت هلوم ایران برای برترین دانشجوی مقیم اروپا رو از ان خود کند.

 

از دکتری تا پرفسوری

بعد از اتمام تحصیلات در رشته پزشکی تحصیلات ثانویه در رشته بیولوژی رو نیز به پایان رساند و وارد تحصیلات تخصصی در رشته جراحی مغز و اعصاب دانشگاه ماینتز شد.در سال ۱۳۴۹ موفق به دریافت بورد تخصصی شد بک سال بعد در سال ۱۳۵۰ بعد از دریافت دانشیاری به درجه استادی تمام (پرفسوری) در سن ۳۴ سالگی نائل گشت.

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب

ازدواج و خانواده دکتر سمیعی جراح مغز و اعصاب

پرفسور محید سمیعی در سال ۱۳۴۰ با مهشید سمیعی ازدواج کرد و به گزارش سایت پارس ناز حاصیل این ازدواج دو فرزند می باشد، دخترش امیره در رشته اقتصاد تحصیل کرده و پسرش امیر راه پدر را رفته و او نیز پرفسور معروف جراحی مغز و اعصاب موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر می باشد.

 

از ریاست بیمارستان تا کرسی های هیئت علمی ها

در سال ۱۳۵۶، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت. در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۳۶۶ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال ۱۳۶۷ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت.

 

از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب

از مقاله تا ده ها کتاب

به گزارش پارس ناز بیش از ۲۰۰ مقاله تخصصی در مورد دستگاه عصبی مرکزی و محیطی است او همچنین ده ها عنوان کتاب را به چاپ رسانده است.

 

افتخارات دکتر سمیعی

برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته‌ است، رئیس جمهوری کشور کشور آلمان غربی در سال۱۳۶۷ نشان خدمت درجه ۱ دولت کشور کشور آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن کشور کشور آلمان،

 

به پاس فعالیتهای پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد پروفسور مجید سمیعی از نخستین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکروسکوپی زد.آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی را برنده جایزه برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ دانست.

 

این جایزه هر ساله از سوی آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب به یکی از پزشکان این رشته اهدا میشود.جایزه حلقه لایبنیتز هانوفر در سال ۲۰۱۳ برای طرح آفریقا صد به پروفسور سمیعی اهدا شد.

 

در آبان‌ماه ۱۳۸۵ در ششمین همایش چهره‌های ماندگار جزو ۲۴ شخصیت علمی و فرهنگی بود که مورد تجلیل قرار گرفت،در شهریور ۱۳۹۳ شهرداری رشت نخستین کلید طلایی رشت را به وی اهدا شد.بی نظیر‌ ترین نشان افتخاری دولت چین و صربستان و چندین کشور نیز به وی اهدا شده است.و … (دها افتخار دیگر)

پروفسور مجید سمیعی مرد اول جراحی مغز و اعصاب

مرکز علوم اعصاب تهران و هانوفر

پروفسور سمیعی در دهه ۱۹۹۰ اقدام به تاسیس مرکز بین‌المللی علوم اعصاب ( آی ان آی) نمود. بنای این مرکز برگزفته از شکل مغز م ی‌باشد. این مرکز در شهر هانوفر کشور کشور آلمان واقع است و ریاست آن نیز بر عهده پروفسور سمیعی است.

 

پروژه بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان با پیشنهاد و زیر نظر مستقیم پروفسور محمود سمیعی در تهران در حال ساخت است ین بیمارستان به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و دارای ۱۱ طبقه است و زیر بنای آن دو و نیم (۲٫۵) برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر کشور کشور آلمان است و به لحاظ فیزیک و ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه و حتی جهان بی نظیر است.

 

حضور در ایران

اغلب عمل های سمیعی در ایران بصورت اموزشی برای پزشکان ایرانی است هر شش ماه یکبار برای جراحی بیماران جانبازی نیز به ایرن می آید بعد از بازنشستگی از ریاست بیمارستان هانوفر مدت حضور وی در ایران بیشتر شده است و می توان هر چند ماه یک بار او را در بیمارستان میلاد ملاقات کرد.