پارس ناز پورتال

پخش شدن فیلم رابطه جنسی زن ایتالیایی و خودکشی

پخش شدن فیلم رابطه جنسی زن ایتالیایی و خودکشی

پخش شدن فیلم رابطه جنسی زن ایتالیایی و خودکشی 

وقتی فیلم رابطه جنسی زن ایتالیایی در اینترنت هزاران بار به اشتراک گذاشته شد برای او راهی جز خودکشی باقی نماند. تیتزیانا کانتون، زن ٣١ ساله ایتالیایی، این هفته با حلق‌آویز کردن خود به زندگی‌ پایان داد. با مرگ او افکار عمومی ایتالیا دچار شرم و بهت شده است. برخی می‌گویند همدلی‌ای که پس از مرگ تیتزیانا ابراز شد، چیزی بود که او در زمان حیاتش به آن نیاز داشت.

 

ویدئویی از رابطه جنسی او، که برای دوست پسر سابقش فرستاده بود، به طور آنلاین پخش شد و پس از مدتی به یک جنجال اینترنتی بدل شد.او پس از پخش این ویدئو شغل خود را رها کرد و محل زندگی‌اش را تغییر داد. مادر تیتزیانا پس از مرگش اعلام کرد که او پیش از خودکشی این هفته، دو بار دیگر هم تلاش کرده بود خود را بکشد.

 

آن‌طور که روزنامه لاریپوبلیکا نوشته مادر تیتزیانا گفت پس از پخش ویدئو “او در رنج بود و گاهی اوقات به الکل پناه می‌برد. اما در کل همیشه دختری سالم و معمولی بود.”تیتزیانا در دادگاه برنده “حق فراموشی” شده بود، به این معنی که دادگاه حکم داد ویدئوهای او باید از اینترنت پاک شوند، اما دیگر دیر بود، ویدئو را هزاران بار کپی، بازنشر و همرسانی کرده بودند.

 

دادگاه همچنین حکم کرد که او ٢٠ هزار یورو هزینه‌های دادرسی را بپردازد، حکمی که رسانه‌های ایتالیایی آن را “توهین نهایی” خواندند.تیتزیانا پس از تغییر محل زندگی‌اش قصد داشت اسمش را هم عوض کند، اما ماجرای ویدئوی رابطه جنسی‌ همچنان برایش باعث دردسر می‌شد و او بابت آن هدف آزار و اذیت قرار می‌گرفت.

 

مادر تیتزیانا می‌گوید او احساس می‌کرد نتوانسته از طرق نظام قضایی به عدالت دست یابد. به جز دستگاه قضایی، کسان دیگری هم بودند که به نزدیکان تیتزیانا این حس را دادند که او را تنها گذاشته‌اند. بعضی همچنان پس از مرگش او را شماتت می‌کنند. از جمله والتر کاپوتو، عضو شورای شهر تورین، که تیتزیانا را متهم کرد که “دنبال نوع خاصی از شهرت بود” . هرچند او بعدا بابت این موضع عذرخواهی کرد.

 

این هفته ویدئوی دیگری هم از آزار جنسی یک دختر ١٧ ساله ایتالیایی در یکی از سواحل دریای آدریاتیک در اینترنت پخش شده است.مساله تحقیر زنان پس از پخش ویدئوهای جنسی از آنان تا جایی جنجالی شده که نخست‌وزیر ایتالیا هم در این‌باره موضع گرفته و گفته است مقام‌های دولتی و قضایی اختیارات لازم برای جلوگیری از انتشار تصاویر و ویدئوهایی با محتوای جنسی و شخصی را ندارند.

 

ماتئو رنتزی گفت: “این نبردی فرهنگی است، همین‌طور نبردی اجتماعی و سیاسی. ما متعهدیم که هر چه از دستمان بر می‌آید انجام دهیم… خشونت علیه زنان پدیده‌ای نیست که نتوان آن را ریشه‌کن کرد.”چهار مرد، از جمله دوست پسر سابق تیتزیانا احضار شده و درباره مسئولیت احتمالی آنها در سوق دادن تیتزیانا به خودکشی تحقیق شده است.

 

خانواده تیتزیانا خواهان اجرای عدالت و پایان دادن به تحقیر زنان برای روابط جنسی‌شان شده‌اند.