پارس ناز پورتال

ویتامین A دشمن موثر برای سرطان ها

ویتامین A دشمن موثر برای سرطان ها

ویتامین A دشمن موثر برای سرطان ها 

ویتامین A بسیار برای بدن ضرورت دارد و ما باید حتما حواسمان باشد که ویتامین A بدنمان همیشه به اندازه باشد.ویتامین A در مبارزه با بیماریها به بدن کمک می کند. همچنین ویتامین A از سلولهای بدن در مقابل بیماری سرطان و دیگران بیماریها حفاظت می کند .

 

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، نتایج پانزده طرح تحقیقاتی در نروژ، ژاپن، ایران، چین، فرانسه و امریکای شمالی نشان می داد

ویتامین A دشمن موثر برای سرطان هاکه در هرکجا که مردم در رژیمهای غذایی بیشتر از خوراکیهای سرشار از ویتامین A استفاده می کنند، کمتر به سرطان مبتلا می شوند، به خصوص سرطانهای معده، ریه، مری، روده بزرگ، مقعد و مثانه بسیار کم بین آنها دیده می شود.

 

طبق بررسیهای انجام شدهدر دانشکده آکسفورد، ویتامین A می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش دهد همچنین پیش ساز ویتامین A ، یعنی بتاکاروتن که در سبزیها و میوه های زیادی وجود دارد، احتمال ابتلا به بعضی از انواع سرطان را کاهش می دهد.

ویتامین A دشمن موثر برای سرطان هاتحقیقات نشان داده اندکه بتاکاروتن و ویتامین A در برابر طیف وسیعی از سرطانهای بافت پوششی مانند سرطانهای ریه، سینه، مثانه، معده، دهانه رحم، حلق و دهان، اثر محافظتی دارند.تحقیقات در زمینه سرطان روده بزرگ نشان داده است که مصرف روزانه بتاکاروتن، مانع از ادامهفعالیتهای سلولهای سرطانی می شود.

 

منابع غذایی ویتامین A و بتاکاروتن منابع غذایی بتاکاروتن و ویتامین A عبارتند از:

 

ماهی، شیر و فرآورده های کم چرب آن (پنیر، ماست و دوغ)، کیوی، آلو، پرتقال، انگور، هلو، زردآلود (به خصوص برگه آن که دارای مقدار زیادی بتاکاروتن است)، توت فرنگی، طالبی، کلم (به طور کلی، کلم بروکلی با برگهای سبز و کلم قمری دکمه ای)، جعفری، تخمه آفتابگردان، سیر، کاهو، کدوحلوایی، انواع هویج (هویج فرنگی که دارای مقدار فراوانی بتاکاروتن است)،

ویتامین A دشمن موثر برای سرطان هاسیب زمینی شیرین و اسفناج.مطالعات نشان داده است که ترکیبات ویتامینهای A و E ، سلولهای سرطان زا را در بدن نابود می کنند.