پارس ناز پورتال

نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخش

مجموعه : حذف شده است
نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخش

نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخش 

بسیاری از زوج ها و همسران دیگر خیلی وقت است که از رابطه جنسی خود لذت نمی برند و از این بابت کلافه هستند.اما ما به شما می گوییم که رابطه جنسی نعمتی است که باید در آن لذت بی نظیری تجربه گردد. رابطه جنسی، انواعی متفاوت از احساسات را در فرد به وجود می آورد. از عشق و هیجان گرفته تا نگرانی و ناامیدی واکنش‌هایی که به اندازه خود رابطه جنسی متفاوت هستند.

 

اما یک رابطه جنسی واقعا چیست؟

در یک مفهوم، رابطه جنسی، هدایت شده به وسیله هورمون‌ها برای بقای نسل است. که البته این تعریف پیچیدگی‌های واکنش جنسی انسان را درنظر نمی‌گیرد.

 

انتظار و توقع هر کس نسبت به این مساله شکل رابطه جنسی او را تعیین می‌کند. درک شما از رابطه جنسی و ارتباط‌تان با همسرتان از عوامل مهمی هستند که می توانند زندگی جنسی و در عین حال عاطفی‌تان را بهبود بخشند.

نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخشصحبت با همسر

برای بسیاری از زوج‌ها، صحبت کردن در مورد مسائل جنسی و خواسته‌هایشان سخت است و هر وقت هم رابطه جنسی ناموفقی دارند، احساس صدمه، خجالت و رنجش، باعث می‌شود که حتی کمتر هم با یکدیگر صحبت کنند.اما فراموش نکنید، رابطه کلامی می تواند زندگی جنسی بهتری برایتان فراهم کند.

 

زمان گفتگو

دو زمان برای گفتگو در خصوص مسائل جنسی وجود دارد:

یکی، وقتی که در رختخواب هستید و دیگری هر جای دیگر. اگر هر زمان نمی توانید به راحتی در مورد مسائل جنسی و خواسته تان، صحبت کنید، در رختخواب و حین عمل جنسی، خواست‌تان را بیان کنید تا به مرور موارد آزاردهنده را از خود دور نمایید.

 

پرهیز از انتقاد

هنگام صحبت در این خصوص، مراقب باشید از جملات مثبت استفاده کنید. مثلا، “وقتی موهایم را نوازش می کنی، بسیار لذت می برم.” هرگز روی موارد منفی متمرکز نشوید و از یکدیگر انتقاد نکنید.

نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخش

حفظ ارتباط فیزیکی

حتی اگر خسته، کلافه و یا در خصوص مشکلی ناراحت هستید، پیش از شروع رابطه جنسی باید از نظر روحی آماده باشید، بنابراین نوازش و در آغوش کشیدن در این لحظه می‌تواند پیوند عاطفی و فیزیکی را در شما افزایش داده و حفظ کند.

 

استفاده از کرم های تسهیل کننده

گاهی اوقات خشکی واژن که معمولا در دوران پیش از یائسگی به وجود می آید، باعث می شود که زن ها رابطه جنسی دردناکی تجربه کنند. بنابراین در اینگونه مواقع، استفاده از کرم و یا ژل‌های تسهیل کننده پیشنهاد خوبی است.

 

خیال‌پردازی

معمولا پیش از شروع رابطه جنسی، کمی خیال‌پردازی و اینکه دوست دارید چه چیزی را تجربه کنید، بد نیست. سپس در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. البته در خیال‌پردازی افراط نکنید که مشکل آفرین می‌شود.
نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخشورزش‌های لگنی

می‌توانید با انجام دادن ورزش‌های مربوط به تقویت عضلات کف لگن، تناسب جنسی‌تان را بهبود بخشید. عضلات لگن‌تان را به طوری که انگار جلوی خروج ادرار را می‌گیرید، منقبض کرده و پس از 2 تا 3 ثانیه رها کنید.این کار را دو بار در روز و هر بار 10 بار انجام دهید.

 

رفتارهای آرام بخش

قبل از انجام عمل جنسی، با هم کاری که آرام بخش است، انجام دهید. مثلا به رستوران بروید و شام بخورید و از لحظات تان لذت ببرید. یا تمرین های آرامش سازی مانند تنفس عمیق و یا یوگا انجام دهید.

 

مشورت با پزشک

اگر تمام تلاش‌های تان بی نتیجه بود، ناامید نشوید. حتما با پزشک مشورت کنید و مشکل تان را در میان بگذارید. او می تواند راه حل‌های مناسبی در اختیارتان بگذارد.