پارس ناز پورتال

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید 

جشنواره فیلم فجر سال 95 هم برگزار می شود و باید شاهد دادن سیمرغ های بلورین در انتهای مراسم به بازیگران و هنرمندان باشیم. ساعت ۳ عصر روز جمعه (هفده دی) بود که محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بر خلاف رسم همیشگی، در فضای باز موزه سینما در خیابان ولیعصر تهران، پشت تریبون رفت و فهرست اسامی فیلم­ های راه یافته به بخش رقابتی سودای سیمرغ را اعلام کرد.

 

داغ ترین ماه سینمای ایران، کم تر از یک ماه دیگر با برگزاری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر آغاز می ­شود تا تکلیف بازار سینمای ایران در سال ۹۶ روشن شود. در سومین جمعه دی ماه سرد تهران، دبیر جشنواره، نام سید ضیا هاشمی، محمد علی حسین نژاد، نرگس آبیار، عماد افروغ، حسین کرمی و حجت الاسلام مرقانی را به عنوان اعضاء هیات انتخاب سینمای ایران معرفی کرد.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر ۹۵

 

ساعاتی پس از اعلام فهرست اسامی فیلم ­های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران که در شب ۲۲ بهمن، ، سیمرغ های بلورین را شکار خواهند کرد، موجی از نظرات موافق و مخالف، در فضای مجازی شکل گرفت که اکنون در کانال ­ها و گروه ­های اینستاگرامی و تلگرامی فعال در زمینه هنری و سینما، جریان دارد و دنیای هشتگ ها و لایک­ ها نیز بازارش را داغ تر کرده است.

 

داغ ترین واکنش، مربوط به اینستا نوشته تهمینه میلانی، کارگردان  پیشکسوت و نامدار سینمای ایران است که در این دوره،  فیلم “ملی و راه های نرفته اش”، در فهرست نهایی نامزدهای سودای سیمرغ قرار نگرفت و به گفته او، به دلیل آن که موضوع فیلم، خشونت خانگی است، مورد پذیرش هیات انتخاب قرار نگرفت.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

تصویر واکنش اینستاگرامی تهمینه میلانی به عدم راهیابی فیلم او به فهرست سودای سیمرغ

 

برای دنبال کردن اخبار داغ جشنواره امسال، از صفحه اینستاگرام و تلگرام ستاد جشنواره فیلم فجر استفاده کنید. گفتنی است، پردیس ملت به عنوان کاخ جشنواره معرفی شد. فروش اینترنتی بلیط جشنواره فیلم فجر نیز بزودی آغاز می شود.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

تصویر ایندکس سایت جشنواره فیلم فجر

 

گزارش امروز بخش هنری روزیاتو، شما را با نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال آشنا می کند.

 

کارگر ساده نیازمندیم

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

منوچهر هادی، نخستین نامی بود که فیلمش به عنوان نامزد بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر امسال معرفی شد. این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی وی ساخته شده است. منوچهر هادی، همسر یکتا ناصر، بازیگر ایرانی بوده و در کارنامه هنری ایشان، فیلم طنز اوایل امسال: «من سالوادور نیستم» دیده می شود که به نسبت ۴ کار دیگرش، شهرت بیشتری دارد.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

در فیلم جدید آقای هادی، یکتا ناصر، سیامک سفری، سحر قریشی و آتیلا پسیانی حضور دارند. این فیلم، داستان پسری شهرستانی است که برای کسب و کار بهتر، عازم پایتخت می شود اما در تهران، مشکلات متعددی برایش پیش می آید و داستان جالبی را رقم می زند.هادی معتقد است که این فیلم، برای شکار سیمرغ های جشنواره، بخت زیادی دارد.

 

عوامل:

کارگردان و تهیه کننده: منوچهر هادی، مجری طرح و سرمایه گذار: سیدابراهیم عامریان، نویسنده: پدرام کریمی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، طراح صحنه و لباس: رضا مهدی زاده، صدابردار: وحید دوزنده، طراح چهره پردازی: امید گل زاده، تدوین: موحد شادرو، صداگذار: امیرحسین صادقی، آهنگساز: بهزاد عبدی.

 

مادری: روایت زنانه یزدی ها

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

رقیه توکلی، کارگردان فیلم مادری، دومین نامی بود که توسط دبیر جشنواره اعلام شد. این فیلم که به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی ساخته شده، داستان زندگی دو خواهر را روایت می کند که به تنهایی در شهر یزد، با یکدیگر زندگی کرده و با مشکلات مختلفی روبرو هستند و به همین خاطر، اثری زنانه به شمار می رود.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

این کارگردان جوان سینمای ایران، نزدیک به ۳۰ فیلم کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه دارد و از فیلم اولی های جشنواره سی و پنجم به شمار می رود.

 

عوامل:

نویسنده و کارگردان: رقیه توکلی، تهيه‌كننده: سياوش حقيقی، مجری طرح: حمیدرضا صالحیه‌یزدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، مدیر تولید: سیدحسین هادیان‌فر، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سیدروزبه سجادی‌حسینی، صدابردار: محمد شیوندی، طراح لباس: مهرناز اکبری،

 

طراح صحنه: محمود کشفی‌پور، ساخت و اجرای دکور: محمدرضا بهرامی، عکاس: محمدهادی آخوندی، دستیار برنامه‌ریزی: مینا سنگ‌سفیدی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا هاشمی.

 

ایتالیا ایتالیا: اثر کمدی و موزیکال

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

مهدی صباغ زاده، امسال تهیه کنندگی فیلمی را بر عهده دارد که پسرش کاوه صباغ زاده جلوی دوربین برده است. ایتالیا ایتالیا، نامی که قدیمی ­ها را، به یاد عنوان سریالی به همین نام در دهه پنجاه می اندازد، سومین راه یافته به جمع سوداگران سیمرغ جشنواره سی و پنجم است.

 

داستان فیلم درباره دستیار کارگردانی است که می خواهد فیلم اولش را در سینما بسازد، اما با مشکلاتی همراه می شود و در واقع، این فیلمنامه بر اساس شخصیت های حقیقی شکل گرفته است.

 

در این فیلم بازیگرانی چون حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، همایون ارشادی، رضا سخایی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنا مهر اخلاقی و با حضور علی ملاقی پولی، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، مهدی فهیمی، سپیده راستی فر و رضا کوهستانی حضور دارند.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

عوامل:

عوامل سازنده فیلم عبارتند از کارگردان: کاوه صباغ زاده، نویسنده: کاوه صباغ زاده (اقتباسی از داستانی اثر جومپا لاهیری)، تهیه کننده: مهدی صباغ زاده، مدیر فیلمبرداری: معین رضا مطلبی، تدوین: ژینوس پدرام، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، صدابردار: جهانگیر میرشکاری، طراح گریم: علی بهرامی فر، طراح صحنه و لباس: زیبا موسوی.

 

انزوا: فیلم پر بازیگر امسال

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردانی است که فیلم انزوا، به تهیه کنندگی پیمان جعفری را جلوی دوربین برد.

 

امیرعلی دانایی ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است و علاوه بر او پنج بازیگر زن از جمله بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و با معرفی لعیا عباس میرزایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. علاوه بر این اسامی معروف،  همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران  رجبی، امید روحانی، وحید نفر و نادر فلاح نیز دیگر بازیگران مرد این فیلم سینمایی پربازیگر را تشکیل می‌دهند.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

عوامل:

تهیه کننده و مدیر تولید: پیمان جعفری، مجری طرح: علی بیات، دستیار تولید: سهراب دادگستر، مدیر تدارکات: عطاالله مقدسی، دستیار تدارکات: ماشالله ملکی، نویسندگان: احمد رفیع زاده، مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردان: مرتضی علی عباس میرزایی، مشاور کارگردان: محمدعلی باشه آهنگر، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ولی اویسی.

 

نگار: نخستین حضور رامبد جوان

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

نخستین فیلم بلند رامبد جوان با نام نگار، امسال در جشنواره سی و پنجم، به بخش مسابقه راه یافته است. این مجری برنامه پر مخاطب خندوانه شبکه نسیم، بر خلاف کارهای قبلی او که در ژانر کمدی و اجتماعی بود،‌ اثری معمایی بوده و از جمله فیلم ­های پر بازیگر این دوره محسوب می شود.

 

در خلاصه این داستان آمده است: ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم. اما این به ما کمکی نمی کنه!

 

نگار جواهریان،‌ محمد رضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی ایفای نقش کرده اند.

 

سد معبر

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

محسن قرایی،  کارگردانی فیلم سد معبر را به تهیه کنندگی بهمن کامیار جلوی دوربین برده است که نامزد سودای سیمرغ جشنواره امسال شده است.

 

اثر اجتماعی که دومین تجربه سینمایی محسن قرایی به شمار می رود و روایت قاسم،‌ کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است، وضعیت زندگی خود را بهبود بخشد اما در این مسیر، با همسرش (نرگس) اختلاف جدی دارد.حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، اوا شرقی، عرفان ناصری و شماری دیگر از بازیگران کم­تر شناخته شده سینمای ایران حضور دارند. بازیگر خردسال این فیلم، رونیکا نعمت الله است.

 

عوامل:

کارگردان: محسن قرایی، تهیه کننده: بهمن کامیار، نویسنده: سعید روستایی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، دستیار یک فیلمبردار: همایون قربانی، طراح نور: مرتضی نجفی، مدیر برنامریزی: امین قوامی.

 

چراغ های ناتمام

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

هفتمین نام نامزد بخش سودای سیمرغ سینمای ایران جشنواره امسال، چراغ های ناتمام به کارگردانی مصطفی سلطانی است که مجید اسماعیلی و مجتبی امینی،‌ تهیه کنندگی آن را بر عهده داشتند.

 

فیلم، مضمون دفاع مقدس دارد و زندگی نویسنده ای را روایت می کند که در جهان سرد امروز، خود را گرفتار می بیند و از این رو، دل به جهان خیال انگیزی می دهد که در آن، طرح زیبایی از آرمان های اخلاقی چون ایثار، شهادت و مردانگی موج می زند.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

این فیلم با حضور مجید صالحی، شقایق فراهانی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی، علیرضا استادی و همچنین داریوش ارجمند همراه شده است.

 

عوامل:

اشکان اشکانی به عنوان مدیر فیلمبرداری، پرویز شیخ طادی و احسان شیبانی به عنوان تدوینگر، هادی رحمانی به عنوان آهنگساز، شهرزاد عقیقی چهره پرداز، بابک پناهی طراح صحنه و لباس، محسن جسور به عنوان فیلمنامه نویس، فرید ناظر فصیحی به عنوان جلوه های ویژه بصری، رضا تهرانی به عنوان صدابردار و وحید مقدسی و احسان افشاریان به عنوان صداگذار.

 

ماه گرفتگی

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

مسعود اطیابی، با فیلم ماه گرفتگی، اثری سیاسی که به رویدادهای سال ۸۸ در فضای انتخابات کشور اشاره می کند، به فهرست نامزدهای سینمای ایران راه یافته است.در این فیلم، کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، سارا خوئینی ها، الناز حبیبی، قاسم زارع، شهرام عبدلی، ارسلان قاسمی حضور دارند.

 

عوامل:

مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: علی مربی، طراح گریم: محمد قومی، طراح جلوه های ویژه: عباس شوقی، سرپرست گروه کارگردانی: عادل معصومیان، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: علی نوابی، تولید: ایمان غیبی، دستیار تولید: محمد امین بازاری، پشتیبانی تولید نظامی: محمد ملکی، گروه تدارکات: فربد کیانی از جمله عوامل این فیلم سینمایی هستند.

 

یک روز به خصوص

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

همایون اسعدیان، نامی شناخته شده در سینمای ایران، این دوره با فیلم یک روز به خصوص، نامزد سودای سمیرغ اعلام شد که تهیه کنندگی فیلم را نیز خودش بر عهده داشته است.

 

ژانری اجتماعی که داستان حامد (مصطفی زمانی) را روایت می کند که باید برای عمل قلب خواهرش، دست به یک انتخاب بزند. انتخابی که در آینده، مسیرهای متفاوتی را برایش رقم خواهد زد.مصطفی زمانی، در کنار فرهاد اصلانی، پریناز ایزد یار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی و شیرین یزدان بخش، از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

عوامل:

تهیه کننده و کارگردان: همایون اسعدیان، نویسندگان: همایون اسعدیان و مجید قیصری، مجری طرح: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، تدوین: مازیار میری، دستیار تدوین: علی گورانی، صداگذار: سید محمد کشفی، موسیقی:علیرضا کهن دیری،

 

کمدی انسانی

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

فیلم دیگری که در فهرست سودای سیمرغ جشنواره امسال قرار گرفته و کارگردان و تهیه کننده اش یک نفر است. فیلم کمدی انسانی اثر محمد هادی کریمی است. اثری در ژانر کمدی، موقعیت تراژدیک یک فرد را روایت می کند که می بایستی بر خلاف میل باطنی خود، همرنگ با مردم پیرامونش زندگی کند.

 

افرادی چون علیرضا شجاع نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی فر و مهوش افشار پناه در این فیلم حضور دارند. نیکی کریمی و سام غفوری،‌ از جمله دیگر چهره ­های این اثر کمدی به شمار می روند.

 

عوامل:

تهیه کننده، کارگردان و نویسنده: محمد هادی کریمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، مدیر تولید و مجری طرح: محمدباقر طسوجی آذر، جانشین تولید، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمید غفاریان.

 

ویلایی ها

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

فیلمی دیگر در ژانر دفاع مقدس را باید فیلم ویلایی ها دانست. منیر قیدی، کارگردانی اثر را بر عهده داشته و طناز طباطبایی، پریناز ایزد یار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی، صابر ابر، امیر علی ایمان وند و خواهران بارانی (سوگل و سوگند) از جمله بازیگران آن هستند.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

قصه فیلم در اندیمشک می گذرد و روایت داستان خانواده های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز، زن ۵۰ ساله ای است که همراه نوه ­های خود،‌ وارد مجموعه ویلا ها می شود. الیاس نیز، راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می شود، همه نگران می شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. . .

 

عوامل:

کارگردان: منیره قیدی، مشاور کارگردان: محمد مهدی عسگرپور، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، طراح صحنه: مهدی موسوی، صدابردار: رشید دانشمند، طراح لباس: مه لقا ناقد، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کریمیان.

 

گشت ۲

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

گشت ۲ نیز دوازدهمین فیلم راه یافته به بخش سودای سمیرغ سینمای ایران بوده که تهیه کننده و کارگردانش، سعید سهیلی است. داستان، روایت گر قصه عباس و حسن است که پنج سال پس از آزادی از زندان، سراغ عطا را می گیرند که در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش امده و به زندگی عادی بازگشته است.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

این سه رفیق، دوباره هم همراه شده و به دنبال کاری شرافتمندانه هستند اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند کارهایی انجام دهند که قصه جالبی را به ارمغان می اورد.حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی از جمله بازیگران فیلم هستند.

 

عوامل:

کارگردان: سعید سهیلی، فیلمنامه‌نویسان: مهدی محمدنژادیان و سعید سهیلی، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح صحنه: عباس بلوندی، تدوینگر: حسن ایوبی، طراح لباس: مهناز غنی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، مجری طرح و مدیر تولید: رحمت عبدالله زاده.

 

سوفی و دیوانه

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

چهاردهمین فیلم سودای سمیرغ که تهیه کننده و کارگردان آن یکی است، سوفی و دیوانه اثر مهدی کرم پور است. فیلمی در ژانر عاشقانه که در آن، بازیگرانی چون امیر جعفری، آفرید عفاریان، محمد رضا شریفی نیا، سیامک صفری، الهه حصاری و سعید امیر سلیمانی حضور دارند.

 

عوامل:

تهیه کننده و کارگردان: مهدی کرم پور، نویسنده: مهدی کرم پور و مهدی سجاده چی، مجری طرح: شهرزاد مهدوی، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، تدوین: نازنین مفخم، مدیر تولید: شکوفا کریمی، صدابردار: بابک اخوان، طراح صحنه: آرش صادقی، طراح لباس و گریم: علی عابدینی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حامد شریفی نیا.

 

رگ خواب

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

اثری از حمید نعمت الله، که روایت زندگی زنی با بازی لیلا حاتمی است که مدتی او را در سینمای ایران ندیدیم. لیلا در این فیلم نیز دچار مشکلاتی شده و زندگی اش دستخوش اتفاقات ناخوشایندی می شود.لیلا حاتمی در کنار کوروش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی و حسین عرفانیان و بازی در کنار حمید رضا آذرنگ را تجربه می کند.

 

عوامل:

نویسنده: معصومه بیات، مجری طرح: سهند ترابی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، دستیاران فیلمبردار: سعید براتی، حسن لشکری، مهدی براتی، سجاد براتی، امیر نامنی، صدابردار: بابک اردلان، دستیاران صدا: امیر عاشق حسینی، بردیا اردلان، طراح صحنه: محمدرضا میرزا محمدی.

 

پشت دروازه بهشت

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

علی نوری اسکویی، پانزدهمین نامی بود که دبیر جشنواره فیلم فجر به عنوان نامزد سودای سیمرغ معرفی کرد. اگر عاشق سینمای انیمیشن هستید، جشنواره امسال با پشت دروازه بهشت آمده است. داستان این پویانمایی، در مورد زندگی یک نویسنده داستان های کمیک است که ناگهان وارد داستانی که خلق کرده است می شود.

 

علی نوری اسکویی، تهیه کننده و کارگردان و مجید آسودگان، نویسنده اثر است. محمد رضا عقیلی، موسیقی فیلم و آرش قاسمی، صدا گذاری را بر عهده داشته است.این انیمیشن، مروری بر زندگی شهید چمران دارد که ابراهیم حاتمی کیا، قبلا با «چ»، گوشه هایی از آن را روایت کرده بود.

 

اسرافیل

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

آیدا پناهنده، دومین فیلم بلند سینمایی خود را با نام اسرافیل، در بخش سودای سیمرغ در معرض تماشای علاقمندان هنر هفتم قرار می دهد. فیلمی که در شمال کشور فیلمبرداری شده و هدیه تهرانی را در کنار پژمان بازغی پس از سال ها مشاهده می کنیم. در کنار آنها، مریلا زارعی، هنرپیشه ای که چند سال قبل سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را به خانه برد، حضور دارد.

 

در خلاصه این فیلم آمده است: مردی که ماهی را دوست داشت، بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد، باز می گردد. مردگان، زنده می شوند.

 

عوامل:

کارگردان: آیدا پناهنده، نویسندگان: ارسلان امیری، آیدا پناهنده، مدیر تولید: حسین بشگرد، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، تدوین: هایده صفی یاری، صدابرداران: جهانگیر میرشکاری، مهدی ابراهیم زاده، طراح صحنه: کیوان مقدم، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا سخایی.

 

فراری

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

علیرضا داود نژاد، کارگردان نسل دوم سینمای ایران، این بار فیلمی به نام فراری را با تهیه کنندگی جهانگیر کوثری در فهرست نامزدهای نهایی بخش سینمای ایران جشنواره فجر دارد.داستان فیلم، روایت دختری ۱۸ ساله به نام گلنار است که ترلان پروانه آن را بازی می کند و از شهرستان به تهران آمده و تلاش می کند تا با ماشین فراری ۸ میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد.

 

گلنار در این بین، با یک راننده آژانس آشنا می شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می کند. محسن تنابنده، بازیگر کمدی فیلم ها و سریال های چند سال اخیر، نقش این راننده آژانس را بازی می کند.محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، سیما تیر انداز، رضا داود نژاد و رضا کیانیان، از جمله بازیگران اصلی فیلم را تشکیل می دهند. محمود کلاری معروف، مدیر فیلمبرداری اثر است و کامبوزیا پرتوی، فیلمنامه نویسی آن را بر عهده دارد.

 

ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز، ماجرای کارگردانی است که سال پیش، با فیلم ایستاده در غبار، زندگی یکی از سرداران سپاه را روایت کرد و با تحسین منتقدان مواجه شد و سیمرغ هایی به خانه برد.در خلاصه فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها، سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

 

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی، جواد عزتی و مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند.

 

از عوامل تولید این فیلم می توان به فیلمنامه نویس: محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، تدوین: سجاد پهلوان زاده، صدابردار: هادی ساعد محکم، صدا گذار: مهرشاد ملکوتی، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی.

 

بدون تاریخ، بدون امضا

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

اثری از وحید جلیلوند به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند، اثر سینمایی دیگری است که به بخش سودای سیمرغ راه یافته است.

 

امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادی، نوید محمدزاده و زکیه بهبهانی بازیگران فیلم جلیلوند هستند. همچنین ماهان نصیری نیا بازیگر خردسال این اثر است.در خلاصه‌ داستان این فیلم آمده است کاوه نریمان یکی از پزشکان پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

 

 سارا و آیدا

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

نام فیلمی از مازیار میری و به تهیه‌کنندگی خودش.

 

این کارگردان بعد از ۴ سال این فیلم را جلوی دوربین برده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟»

 

در این فیلم غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان، احمد هاشمیان بخش با حضور تینا پاکروان به ایفای نقش می پردازند.

 

 زیر سقف دودی

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

اثری از کارگردان مطرح سینمای ایران، پوران درخشنده که تهیه کنندگی اثر را نیز خودش بر عهده داشت.

 

«زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده یک اثر اجتماعی است که به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد. فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی‌فرد، ابوالفضل میری و لاله مرزبان در این فیلم به عنوان بازیگر حضور دارند.

 

 خفگی

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

اثری از کارگردان نام آشنای سینمای ایران که با فیلم «قرمز» و هنرمندی هدیه تهرانی، یکی از پر فروش های دهه هفتاد بود، در سودای سیمرغ امسال، با فیلم خفگی امده است. خفگی، تنها فیلم الناز شاکر دوست در جشنواره امسال است. کسی که به همراه بهنوش بختیاری، بیش از ۵ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و احتمالاً، یکی از فیلم های پر فروش اکران سال آینده در اختیار آنها باشد.

 

فهرست عوامل اصلی این پروژه عبارتند از نویسنده، کارگردان: فریدون جیرانی، مجری طرح: الهام صفوی زاده، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح، لباس: مارال جیرانی، تدوین: بهرام دهقانی، صدابردار: داریوش صادقپور، صداگذار: حسین ابوالصدق، موسیقی: کارن همایون فر.

 

 پشت دیوار سکوت

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

فیلمی از کارگردان معروف سینمای ایران، مسعود جعفری‌جوزانی که تهیه کنندگی اثر را نیز خودش بر عهده دارد.

 

 در خلاصه داستان «پشت دیوار سکوت» که مضمونی  اجتماعی دارد آمده است: دختر جوانی به نام ستاره با همه وجود تلاش می کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند.در این فیلم بازیگرانی چون امین تارخ، پرویز پورحسینی، حسین پاکدل، سحر جعفری جوزانی، آرمان درویش، سیامک صفری، بهزاد فراهانی، شقایق فراهانی و سمیه نجومی حضور دارند.

 

دیگر عوامل اصلی «پشت دیوار سکوت» عبارتند از تهیه کنندگان: فتح الله جعفری جوزانی، محمد خزاعی، فیلمنامه نویس: سحر جعفری جوزانی، مسعود جعفری جوزانی، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی.

 

 آذر

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

نیکی کریمی که تنها یک سیمرغ از جشنواره فیلم فجر در کارنامه دارد، امسال، تهیه کنندگی و نقش اصلی فیلمی به نام آذر را بر عهده دارد که محمد حمزه ای آن را کارگردانی کرده است.

 

نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، لیلا زارع، مائده طهماسبی، مهران نایل، شیرین آقا کاشی، مانیا علیجانی پژمان جمشیدی و هومن سیدی از بازیگران «آذر» هستند.عوامل تولید این فیلم عبارتند از کارگردان: محمد حمزه ای، فیلمنامه: احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور، مجری طرح: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، صدابردار: پرویز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: مهدی موسوی.

 

قاتل اهلی

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

معروف ترین چهره سینمایی حاضر در جشنواره امسال را باید مسعود کیمیایی دانست که پس از مدت ها، در جشنواره فجر حاضر می شود و با قاتل اهلی، به رقابت با نسل سوم سینمای ایران می رود. تهیه کنندگی فیلم را  منصور لشگری قوچانی بر عهده دارد.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، کاترین اصلانی و ثریا قاسمی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 95 را بشناسید

این فیلم داستان زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می کند.

 

از جمله عوامل این فیلم می توان به نویسنده و کارگردان: مسعود کیمیایی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی، طراح صحنه و لباس: امیر حسین حداد، موسیقی: بهزاد عبدی، مدیر تولید: بیژن سلیم خانی، مشاور کارگردان: زامیاد سعدوندیان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسین فلاح، عکاس: محمد مهدی دلخواسته، مشاور طراح لباس: غزل آلوسی، مدیر امور بازرگانی: مهشید آهنگرانی اشاره کرد.

 

سه فیلم پایانی این فهرست عبارتند از:
«تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی

 

«بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و به تهیه‌کنندگی سازمان سینمایی حوزه هنری

 

«شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و به تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده.

 

شامگاه بیست و یکم بهمن ماه، سیمرغ های بلورین جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بین این بیست و هشت فیلم توزیع خواهد شد که در روزهای آینده، درباره پشت صحنه برخی از آنها، بیشتر سخن خواهیم گفت.