پارس ناز پورتال

محبوبیت بیش از حد آمیتا باچان در هندوستان

مجموعه : اخبار سینما
محبوبیت بیش از حد آمیتا باچان در هندوستان

محبوبیت بیش از حد آمیتا باچان در هندوستان 

بازیگر محبوب و شماره یک هندوستان قطعا آمیتا باچان است که بین همه مردم هندوستان حتی مردم دنیا محبوبیت دارد. آمیتا باچان یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین بازیگران سینمای هندوستان است که از آن تحت عنوان بالیوود یاد می‌شود. فیلم جدید او به موضوع حقوق زنان در هند می پردازد. او اسطوره زنده در سینمای هندی زبان است.

محبوبیت بیش از حد آمیتا باچان در هندوستاناچان در بیش از ۱۸۰ فیلم در طول پنح دهه دور‌ کاری‌اش به ایفای نقش پرداخته است. او از سوی بسیاری به عنوان بزرگترین بازیگر سینمای هندوستان شناخته شده و مورد احترام مردم آن کشور است و عده‌ای از مردم تا جایی پیش رفته‌اند که او را در حد پرستش دوست دارند.

محبوبیت بیش از حد آمیتا باچان در هندوستان

در سال ۲۰۱۵ میلادی او از سوی مجله «فوربس» در جایگاه هفتم بازیگرانی قرار گرفت که بیش‌ترین دستمزد را دریافت می کنند.به گزارش پارس ناز آمیتا باچان ۷۳ ساله هنوز هم محکم و استوار است. او در توئیتر بیش از ۲۲.۵ میلیون هوادار دارد و این میزان در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک ۲۴.۴ میلیون نفر است.

محبوبیت بیش از حد آمیتا باچان در هندوستان

اما براستی چرا او تا این اندازه محبوب است؟ آمیتا باچان متولد ۱۱ اکتبر سال ۱۹۴۲ میلادی اولین بازی‌اش در فیلمی در سال ۱۹۶۹ میلادی بود. تا سال ۱۹۷۳ میلادی او به شهرت رسید. معمولا در فیلم‌ها نقش‌های قهرمانانی را باز می‌کرد که در برابر پلیس و سیاستمداران می‌ایستند

 

و به همین خاطر به عنوان نماینده طبقات گارکر و کم درآمد شناخته شده و نزد آنان محبوب شد. او که سال ها پیش در نقش جوان عصبانی هندی بازی می‌کرد به سرعت الهام‌بخش توده‌های هندی شد. در سال ۱۹۷۵ میلادی او با ایفای نقش در فیلم «شعله» به شهرتی جهانی رسید.

 

شبکه خبری سی ان ان در این باره می‌نویسد:«او چهره یک ضد قهرمان واقعی را را از خود نشان داد و موقعیتش به عنوان قهرمان طبقه کارگر تثبیت شد. در سینمای بالیوود به طور کلاسیک تقسیم بندی بین دو اردوگاه خیر و شر وجود دارد و به طور طبیعی خیر در آن غالب است».

 

باچان هم چنین تلاشی ناموفق برای ورود به دنیای سیاست داشت که در نهایت خود اذعان کرد که هرگر نباید وارد عرصه سیاسی می‌شد و محبور به کناره گیری از رقابت های پارلمانی شد.