پارس ناز پورتال

این ماهی تن دو میلیارد تومان قیمت دارد

این ماهی تن دو میلیارد تومان قیمت دارد

این ماهی تن دو میلیارد تومان قیمت دارد

ماهی تن که روی ان قیمت دو میلیارد تومانی تعیین شد و در ژاپن این خرید صورت گرفت. به نظر شما دلیل این کار چه بوده است؟ در تمام دنیا افرادی وجود دارند که حاضرند هر مبلغی را برای موضوع مورد علاقه خود بپردازند. این بار نیز قصد داریم به مطلبی بپردازیم که سخن بالا را به خوبی تایید می کند.

 

فردی ژاپنی به نام «کیوشی کیمورا» که کمپانی «Kiyomura» را در اختیار دارد، در حراجی بازار ماهی سوکیجی، یک ماهی تن بلوفین ۲۱۲ کیلوگرمی را با قیمت سرسام آور ۶۴۲ هزار دلار (۲,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) خریداری کرده است. وی با این کار دومین خرید گران قیمت در تاریخ این بازار را رقم زد. رکورد قبلی نیز در اختیار همین فرد است. آقای کیمورا در سال ۲۰۱۳ همین نوع آبزی را با قیمت ۱٫۸ میلیون دلار خریده بود.

این ماهی تن دو میلیارد تومان قیمت دارد

این گونه قیمت ها در بازار ماهی سوکیجی کاملا عادی شده و هر کسی پول بیشتری بپردازد، می تواند کالای مورد نظر خود را خریداری نماید. طرفداران محیط زیست، ژاپنی ها را تشویق می کنند که مصرف بیش از حد ماهی تن خود را کاهش دهند. این کشور بزرگترین بازار ماهی های تن بلوفین به شمار می رود و ۸۰ درصد ذخایر در تمام دنیا را مصرف می کند.

 

ارزیابی هایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی انجام گرفت، نشان داد که تعداد بلوفین ها در اقیانوس آرام، بیش از ۹۷ درصد کاهش یافته و به نظر می رسد که جبران این خسارت غیر ممکن است.

این ماهی تن دو میلیارد تومان قیمت دارد

بسیاری از کارشناسان منابع طبیعی اعتقاد دارند که برگزاری این گونه حراج ها و پرداخت چنین مبالغ هنگفتی برای ماهی ها، جمعیت آن ها را بیش از پیش کاهش خواهد داد. مشکل صید بیش از حد آبزیان بلوفین، مسئله ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. شیوه های صید کنونی باید تغییر یابد تا بلکه بتوان به نحوی جلوی این مشکل را گرفت.