پارس ناز پورتال

قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف

قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف

قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف 

فرض کنید طبق یک رسم باید انگشت خود را قطع کنید!واقعا با عقل جور نیست اما در بسیاری از گروه ها و قبیله های انسانی روی زمین این کار انجام می شود. آیا می دانستید در برخی فرهنگ ها و بنا بر آداب و رسوم خود، مردم متعمدا و خودخواسته انگشتان دست خود و یا اطرافیانشان را قطع می کنند. این گزارش شما را با دلایل عجیب چنین اقدام نامطلوبی آشنا خواهد کرد.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف۱. غم و اندوه

قبیله Dagum Dani از بومیان «پاپوآ گینه نو» در اقیانوس آرام هستند. افراد این قبیله پس از مرگ یکی از اعضای خود به خصوص رئیس قبیله انگشت دست کودکان قبیله را قطع و انگشتان قطع شده را در خاک دفن می کنند. آنها بر این باورند که چنین کاری آرامش را به مردگان آنها بازخواهد گرداند.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف۲. طعمه ماهی

در برخی مناطق ساحلی آفریقا، زنان ماهیگیر انگشت دست خود را قطع کرده و از آن به عنوان طعمه ماهی استفاده می کنند. آن ها انگشت قطع شده را وسط دریا می اندازند تا خوراک ماهی ها شود.

 

به گزارش پارس ناز آنها معتقدند که ماهی ها، انگشت قطع شده را می خورند و روزی دوباره آن را در درون ماهی دیگری خواهند یافت، زیرا انگشت قطع شده همچون نیروی آهن ربا ماهی های زیادی را به صاحب آن بازخواهد گردانید.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف۳. درمان ضعف بینایی

در قبیله شامبا (Shamba) در شمال شرقی تانزانیا، زنان برای درمان ضعف بینایی فرزندان خود، انگشت دست آنها را قطع می کنند.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف۴. عذرخواهی تبهکارانه

یاکوزاها به عنوان ترسناک ترین و مخوف ترین مافیای جهان هستند. در صورت اشتباه و تخطی از قوانین گروه تبهکاری مجبورند، یکی از انگشتان دست را قطع کنند تا اشتباهشان به عنوان یک معذرت خواهی در نظر گرفته شود.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف۵. درمان عجیب شب ادراری کودکان

در قبیله زوسا (Xhosa) در جنوب شرق آفریقا، رسم عجیبی به نام Inqqithi وجود دارد که بنا بر آن، انگشت دست کودکانی که دچار شب ادراری هستند قطع می کنند تا ارواح خبیثه را از آن ها دور کنند.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف۶. نمادی از وفاداری

بسیاری از مردم حلقه ازدواج را نمادی از دوام و پایداری پیمان ازدواج می دانند؛ اما در قبیله خویسان (Khoisan) در جنوب غربی آفریقا به جای حلقه و برای نشان دادن پایداری در ازدواج، یکی از انگشتان دست را قطع می کنند.
قطع انگشت در آداب و رسوم های مختلف