پارس ناز پورتال

فعالیت مدلینگ دختران در شبکه های اجتماعی

مجموعه : مجله خبری روز
فعالیت مدلینگ دختران در شبکه های اجتماعی

فعالیت مدلینگ دختران در شبکه های اجتماعی 

برخی از بازارهای مدلینگ در شبکه های مجازی برای فروش لباس بسیار داغ و پر رونق است و نیروی انتظامی نیز برای فعالان این عرصه هشدار عمومی اعلام کرده است. 

 

كوچ مدل های زیرزمینی به تلگرام!

در ابتدا شما باید عکس‌های تمام‌قد از خود تهیه نمایید و برایمان بفرستید. بعد از آن یک کارشناس شما را راهنمایی می‌کند تا با مشاوره ایشان فیزیک بهتر و رخ زیباتری داشته باشید.مدیران گروه با این اطمینان که عکس‌های شما برای چاپ در ژورنال‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

این نکته را ذکر می‌کنند که در صورت استقبال از عکس‌های شما در ژورنال‌ها از شما دعوت می‌شود تا در مراکز حرفه‌ای حضور پیدا کنید.حتی پیشنهاد سفرهای خارجی از دیگر پیشنهادهای این گروه‌ها است.گروه‌هایی كه حالا چند وقتی است سروكله شان این بار در تلگرام پیدا شده و از شما دعوت می‌كنند

 

با پیوستن به چرخه مدلینگ ره صد ساله را یك شبه طی کنید و با انجام چند كار به ظاهر ساده! كه در ابتدای متن به آنها اشاره شد به جرگه سلبریتی‌ها و مدل ها بپیوندید!با ظهور شبكه‌های اجتماعی مدل‌ها در بین نسل جوان جامعه ما توجه بسیاری را به خود جلب كرده‌اند.

 

این در حالی است كه این روزها و بعد از دستگیری و برخورد با بسیاری از فعالان چرخه مدلینگ در شبكه‌های اجتماعی ساز و كارهای افراد و گروه‌های فعال در این زمینه تغییر كرده است.چندی پیش بود که معروف‌ترین چهره مدلینگ جامعه با حضور در دادستانی و پخش صحبت‌هایش در شبکه خبر ابعاد مختلف این حرفه را بازگو کرد و از فعالیت شبكه زیر زمینی پر سودی در این عرصه خبر داد.

 

بعد از این اتفاق حالا این روزها حالا دوباره شاهد حضور پررنگ مدل‌ها در فضای مجازی هستیم و متأسفانه موج جدیدی که در جامعه از طریق مدلینگ در حال سلبریتی شدن هستند کم نیستند و هر روز به تعداد این افراد اضافه می‌شود.مدل‌ها به دلیل نوع حرفه‌شان نمی‌توانند به‌صورت رسمی‌و قانونی فعالیت کنند. به بیان ساده‌تر در جامعه ما شغل و حرفه‌ای تحت عنوان مدلینگ تعریف‌نشده است.

 

دلایل متفاوتی برای این امر وجود دارد. مدل‌ها به دلیل عدم استفاده از پوشش مناسب و داشتن ظاهری ناپسند امکان فعالیت قانونی ندارند. بنابراین مدل‌ها به فعالیت‌های زیرزمینی و مخفیانه روی می‌آورند.این افراد تا قبل از گسترش فضای مجازی و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی راهی برای معرفی کردن خود نداشتند.

 

شاید ژورنال‌های پوشاک و لوازم‌ آرایشی تنها راه معرفی مدل‌ها بود. اما رفته‌رفته با افزایش سرعت اینترنت و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی فعالیت این افراد گسترده‌تر شد.مدل‌هایی که تا به دیروز مخفیانه و به‌دور از چشم همگان فعالیت می‌کردند امروز تبدیل به سلبریتی‌هایی شده‌اند که ‌توسط فضای مجازی شمار هواداران خود را افزایش می‌دهند.

 

محیط رها و بدون نظارت اینستاگرام یکی از فضاهایی بود که توانست به این افراد کمک شایانی در معرفی کردن و کسب محبوبیت کند.مدل‌های زیرزمینی با انتشار عکس‌های متفاوت در ژست‌های مختلف و از زوایایی متفاوت سعی می‌کنند با افزایش مخاطب یا دنبال كننده در فضای مجازی به شهرت خود افزوده و راه را برای جذب در شبكه زیر زمینی مدلینگ هموار كنند.

 

اینستاگرام در فضای مجازی به علت توانایی بالای بصری و قابلیت به اشتراک گذاشتن تصاویر توانسته بیش از نیم میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا جذب نماید.در کنار این اپلیکیشن، تلگرام باقابلیت بیشتر و امکان شبکه‌سازی مانور بیشتری را به کاربر در جهت برقراری ارتباط می‌دهد.

 

حالا با فعالیت دستگاه‌های نظارتی و جلوگیری از فعالیت مدل‌ها در اینستاگرام این افراد به تلگرام کوچ کرده‌اند.فضای آماده و مهیا تلگرام برای این افراد بهترین فرصت برای گسترش موج مدلینگ و جذب مدل‌های جدید است.مدل‌ها اخیراً با روی آوردن به فضای تلگرام نه‌تنها در کسب محبوبیت تلاش می‌کنند بلکه در جهت جذب مدل‌های جدید نیز فعالیت می‌کنند.

 

به گزارش پارس ناز قابلیت‌های تلگرام این فرصت را به مدل‌ها داده است تا با حضور در این فضا همه کار بکنند.مدل‌ها در فضای تلگرام با انتشار عکس‌های متفاوت از خود در قالب عکس‌های پروفایل‌شان دقیقاً فعالیتی را انجام می‌دهند که تا قبل از این در اینستاگرام انجام می‌دادند.

 

ایجاد کانال و سوپر گروه در تلگرام از قابلیت‌هایی است که چرخه مدلینگ در کشور ما از آن در حال استفاده کردن است.این جریان به‌تازگی فعالیت جدیدی را نیز آغاز کرده‌اند. ایجاد اَبَرگروه‌هایی جهت آموزش مدلینگ و جذب مدل‌های جدید در راستای گسترش این فعالیت در جامعه جدیدترین اقدام جریان مدلینگ در کشور است.

 

مدیران و مغزهای متفکر این فضا در خارج و داخل کشور با بهره‌گیری از فضای این اپلیکیشن توانسته‌اند جریان فکری متفاوتی را در جامعه ایجاد کنند.تبلیغات متفاوت از مدهای روز در اروپا و آمریکا، همچنین ایجاد فروشگاه‌های مجازی و فروش کالاهایی با اصالت غربی و به‌دور از فرهنگ ایرانی از فعالیت‌های این گروه‌ها است.

 

کافی است کمی‌در فضای شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید، افرادی را پیدا می‌کنید که با معرفی خود و حرفه‌شان مشخص می‌شود که مدل هستند.مدل‌ها در فضای مجازی مخصوصاً تلگرام فعالیت جدیدی را جهت جذب افراد جدید آغاز کرده‌اند.ترفند جدید مدل‌ها ارتباط گرفتن با جنس مخالف در تلگرام برای ترغیب به این حرفه است. آنها با ارائه راه‌کارهایی مسیر پیوستن به این حرفه را آموزش می‌دهند.

 

فعالیت گسترده در این عرصه در حالی اتفاق می‌افتد كه قانونگذار انتشار و توزیع تصاویر مبتذل و مستهجن و ترغیب و تشویق افراد را برای دستیابی به محتوای مبتذل در قانون مجازات اسلامی‌در بخش جرایم رایانه‌ای جرم دانسته و  دستگاه قضایی به عنوان دستگاه برخورد کننده بر اساس وظیفه ذاتی خود به این حوزه ورود پیدا كرده

 

و با افرادی که به صورت سازمان یافته و گسترده در این جهت حرکت می‌کنند برخورد می‌کند.حالا و با شروع این موج تازه از كوچ مدل ها به فضای تلگرام و فعالیت گسترده گروه‌ها در فضای مجازی پلیس فتا به دختران و پسران جوان هشدار داده است تا فریب تبلیغات ساده سودجویان را نخورند و به دام جریان زیر زمینی مدلینگ نیفتند.

 

به گفته سرهنگ خلیلی معاون اجتماعی پلیس فتا شیوه‌های جدید جذب دختران و پسران به عرصه مدلینگ ساده و فریبنده است: تبلیغات برخی از این مراکز به صورت غیر مستقیم و در حد مانکن لباس صورت می‌گیرد و سودجویان از این طریق اقدام به جذب افراد در عرصه مدلینگ می‌کنند.

 

به گفته وی  با این شیوه، افراد متقاضی تنها برای نمایش یک مدل لباس، شال یا ساپورت وارد سیستم باندی این مراکز زیرزمینی و غیرقانونی می‌شوند و پس از مدتی با تطمیع فرد و دادن پیشنهادهای مالی بهتر، او را به سمت فعالیت حرفه‌ای و مبتذل در عرصه مدلینگ هدایت می‌کنند.

 

سرهنگ خلیلی گفت: فعالیت این گروه ها و شبکه های فعال در زمینه مدلینگ به شدت کاهش یافته اما همچنان به صورت زیر پوستی و غیر مستقیم فعالیت در زمینه مدلینگ در حال انجام است تبلیغ برخی از این مراکز به صورت غیرمستقیم و در حد مانکن لباس صورت می‌گیرد 

 

وی تاکید کرد: پلیس فتا بر حسب وظیفه قانونی خود سایت ها و صفحات اینستاگرامی متخلف در زمینه مدلینگ را رصد، شناسایی و برای برخورد قضایی به قوه قضائیه معرفی می‌کند. با اینحال در مواردی که گردانندگان صفحات مدلینگ با اسامی غیر مرتبط دست به ایجاد صفحه کنند

 

که در این خصوص نیز همیاران پلیس برای گزارش گروه‌های مدلینگ فعال شده‌اند و از گزارش‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.