پارس ناز پورتال

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)

گذشته ها همیشه برای ما خاطره انگیز بوده اند و مرور آن لذت بخش است.پس با هم سری بزنیم به گذشته و سال های دور و آلبوم زیر را ورق بزنیم بوسیله تونل زمان.

 

مظفرالدین شاه در سفر دوم خود به اروپا در سال ۱۲۷۹ هـ ش در بروکسل بلژیک یک دستگاه اتومبیل کالسکه ای خریداری کرد و در سال ۱۲۸۰ برابر با ۱۹۰۱ میلادی، به ایران آمد که با ذغال سنگ کار می کردند.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)‌پرزیدنت ایالات متحده آمریکا ، جان اف کندی در 22 نوامبر سال 1963 ، در ساعت 12:30 بعداز ظهر در دالاس، تگزاس به قتل رسید. وی بهمراه همسر و فرماندار ، جان کانلی سوار بر خودروی روباز در حال بازدید از مردم و شهر بود که هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)الویس پریسلی، با پدر و مادرش، گلادیس و ورن…الویس پریسلی، بازیگر و خواننده ای است که در قرن بیستم به سلطان راک اند رو و یا ساده تر به نام “سلطان” شناخته می شد.در می سی سی پی به دنیا آمد ولی وقتی که سیزده ساله بود، خانواده اش به ممفیس نقل مکان کردند. وی کار موسیقی خود را وقتی که نوزده ساله بود شروع کرد، و یک ترانه در سال 1954 ضبط کرد.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)محمدعلی شاه در چهاردهم ذی‌الحجه سال 1324 شمسی.هجری قمری و پس از مرگ مظفرالدین شاه که چهار روز پس از امضای فرمان مشروطیت اتفاق افتاد طی مراسمی رسماً تاجگذاری کرد و به عنوان ششمین شاه قاجار بر تخت سلطنت نشست.

 

گفته می شود به دستور وی هیچ‌ یک از نمایندگان مجلس شورای ملی به مراسم تاجگذاری دعوت نشدند تا از ابتدا موضع خصمانه اش درباره مشروطیت را نشان دهد. وی همچنین زمانی که حکم سلطنت مشروطه را نزدش آوردند از امضای آن خودداری کرد و حتی از امضا کردن متمّم قانون اساسی هم خودداری می کرد اما با اعتراضات مردم به ناچار امضا کرد.

 

وی با اینکه یک سال پس از رسیدن به قدرت در مجلس شورای ملی سوگند وفاداری به مشروطه یاد کرد، اما کمتر از دو سال پس از تاجگذاری طی تلگرافی به تمامی ولایات و حکام با رد فعالیت مجلس اول تأکید کرد، این مجلس خلاف مشروطیت است و از این پس مخالفین را سرکوب خواهد کرد.

 

محمدعلی شاه پس از آن با شدت و حدت بیشتری به ستیز با مشروطه ادامه داد و پس از چندی کش و قوس سرانجام شمشیر را از رو بست و دستور به توپ بستن مجلس را صادر کرد. دوران حکومت محمدعلی شاه به «استبداد صغیر» مشهور است.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)کودک صبور، نیویورک سیتی، سال 1951 میلادی.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)زنان دوچرخه سوار، دهه 1890 میلادی.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)یک پستچی، صندوق پستی را در صبح ، پس از یک بمباران شدید در لندن، خالی می کند . حدود سال 1940-41 میلادی.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)دانشجوی مهندسی دانشگاه USC (دانشگاه کالیفرنیای جنوبی) به نام گری اندرسون، لوگوی معروف بازیافت را طراحی می کند. وی در اين رقابت دوهزار دلار برنده شد. سال 1348 شمسی.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)در طول جنگ جهانی دوم، یهودی های بوداپست، به ساحل دانوب آورده می شدند، از آنها خواسته می شد که کفش های خود را دربیاورند، به آنها تیر زده و آنها به داخل آب می افتادند. شصت جفت کفش آهنی اکنون در کنار ساحل این رودخانه، شبه وار، برای یادبود قربانیان قرار داده شده است.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)سینمای درایو این، دهه 1950 میلادی. درایواین به رستوران یا بانک یا سینما یا … ای گفته می شود که مشتریان بدون پیاده شدن از اتومبیل خود، کار خود را انجام می دهند.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)لحظه اعدام “نیکولای چائوشسکو” دیکتاتور کمونیست رومانی و همسرش “النا” کریسمس 1989 میلادی.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)رابی بریجز، اولین سیاه پوستی بود که در مدرسه ی ابتدایی سفیدپوستان حضور پیدا کرده و درس خواند. نوامبر 1960 میلادی.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)مارلون براندو قبل و بعد از گریم دون ویتو کارلئونه در فیلم پدر خوانده.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)عکسی دیده نشده و نایاب از احمد شاه قاجار در مراسم استقبال رسمی از پادشاه ایران در “داوور” انگلستان به سال ۱۲۹۷ هجری شمسی؛ احمد شاه قاجار آخرین پادشاه سلسله قاجاری ۸۶ سال قبل در ۳۴ سالگی در پاریس به علت بیماری کلیوی درگذشت. در مراسم تشییع او هیچ یک از مقام های دولتی شرکت نکردند.

عکسهای دیدنی سفر جالب به گذشته (14)