پارس ناز پورتال

عرق کردن به کم آبی بدن مربوط است

عرق کردن به کم آبی بدن مربوط است

عرق کردن به کم آبی بدن مربوط است 

نوشیدن روزانه آب با تعریق بدن به هم مربوط هستند.تعریق برای بدن ما مفید است و تعدیل دمای بدن و سلامت پوست به تعریق بدن ما بستگی دارند.کم آبی و تعریق ارتباط زیادی باهم دارند.برای پشگیری از کم آبی بدن، باید مطمئن شوید که به میزان کافی آب می‌نوشید.

 

اما ممکن است در نتیجه نوشیدن آب فراوان، ببینید که بیشتر از حد معمول هم عرق می‌ریزید. به‌طور متوسط، ده درصد از آبی که بدن روزانه دفع می‌کند، بصورت عرق است. حتی اگر به‌طور مرتب هم ورزش نکنید، بدن شما در زمان‌های مختلف روز به تعریق ادامه می‌دهد تا از فوایدش بهره‌مند شوید.

 

عرق کردن، به پوست‌تان کمک می‌کند فعال بماند، خلل و فرج را تمیز می‌کند، کمک می‌کند دمای بدن‌تان پایین بماند و با دفع سموم از بدن از بیمارشدن‌تان پیشگیری می‌نماید. اما اگر مراقب نباشید، کم آبی می‌تواند با تعریق ارتباط داشته باشد.

 

کم آبی بدن چگونه بر تعریق اثر می‌گذارد
بدن شما باید مرتبا عرق کند تا سالم بمانید. و برای عرق کردن هم به آب نیاز دارد. عرق از حدودا ۹۵درصد آب تشکیل شده، بنابراین اگر به اندازه کافی آب دریافت نکنید این احتمال وجود دارد که با عوارض ناخوشایندی مواجه شوید. وقتی دمای بدن‌تان بالا می‌رود، یا ورزش می‌کنید، بدن‌تان نیاز به عرق کردن دارد تا مانع از دمای بیش از حدش شود.

 

البته برای عرق کردن هم لازم است که آب کافی داشته باشید. اما اگر بدن‌تان کمبود آب داشته باشد، نمی‌تواند عرق کند و خطر گرمازدگی یا غش دراثر گرما وجود دارد. هر دو این‌ها می‌توانند موجب شوند احساس ضعف کنید و از حال بروید. بنابراین حفظ آب مورد نیاز بدن، مستقیما روی تعریق اثر گذاشته و توانایی بدن‌تان برای خنک کردن خودش را تعیین می‌کند.

 

آب رسانی مناسب
برای جلوگیری از دردسر ناشی از ناتوانی بدن برای تولید عرق، مهم است که پیش از تمرین و همین‌طور حین و بعد از آن آب کافی به بدن برسانید. حدود دو تا سه ساعت پیش از تمرین، باید شروع به نوشیدن آب کنید تا برای ورزش کردن آماده شوید.

 

این آب، بعدا برای تولید عرق هنگام تمرین مصرف شده و دمای درونی بدن‌تان را کاهش می‌دهد. زمانی که ورزش را شروع می‌کنید، باید هر ده تا ۱۵ دقیقه، حدود ۱۰ میلی گرم آب خنک بنوشید. این کار به شما کمک می‌کند به تولید عرق در طول ورزش ادامه دهید. و بعد از ورزش هم باید به نوشیدن آب ادامه دهید تا بدن‌تان بتواند بعد از تبدیل حجم زیادی از آب بدن به عرق، دوباره به خودش آب رسانی کند.

 

عمل تعریق، ارتباط بسیار تنگاتنگی با میزان آب بدن دارد. شما باید هرآبی را که با تعریق از دست داده‌اید جایگزین کنید تا بدن‌تان دچار کم آبی نشود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمال زیادی وجود دارد که دمای بدن‌تان به اندازه خطرناکی بالا برود.

 

در نتیجه، بدن‌تان را در ریسک فروپاشی یا اختلال در عملکرد طبیعی‌اش قرار می‌دهید. به اندازه کافی آب بنوشید تا مطمئن شوید می‌توانید به اندازه نیاز روزانه‌تان عرق کنید. و اگر فهمیدید آب کافی نوشیده‎‌اید اما همچنان با مشکلاتی روبرو هستید، با پزشک مشورت کنید تا احتمال داشتن یک مشکل جدی‌تر را بررسی کند.

 

 

Xبستن تبلیغ
تبلیغات