پارس ناز پورتال

صحبت های واجب و لازم قبل از ازدواج

صحبت های واجب و لازم قبل از ازدواج

صحبت های واجب و لازم قبل از ازدواج

گذشته از ازدواج مرحله شناخت است و باید دختر و پسر از یکدیگر شناخت کافی و لازم را انجام دهند. در این میان پرسیدن برخی از سوال ها مهم میشود. در گذشته ازدواج بر اساس و پایه عشق رمانتیک نبود بلکه بر اساس صحبت و گفتگو بنا نهاده می شد زیرا ازدواج قراردادی الزام آور بین زوجین، اموال و خانواده ها بود.

 

وقتی عشق رمانتیک را پایه ازدواج بدانیم و بیشتر بر این جنبه در زندگی تمرکز داشته باشیم شاید در ابتدا عکس بسیار زیبایی از زندگی ایجاد کند اما مضرات زیادی به بار خواهد آمد. نمی توان شخصی را که به شکل کاملا رمانتیک پیشنهاد ازدواج میدهد دوست نداشت. چه کسی داستان های عاشقانه

 

و عشق های بی بدیل را دوست ندارد؟ متاسفانه خیلی از صحبت هایی که باید با شریک زندگی آینده خود داشته باشیم به دلیل رمانتیک نبودنشان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این صحبت ها شامل موضوعاتی می شوند که به نوعی فاصله ها را در روابط نشان می دهند اما عشق رمانتیک باعث میشود که این موضوعات مهم را نادیده بگیریم.

 

ازدواج مسئله ای پیچیده است چون ما انسان ها پیچیده هستیم. هر کدام از ما افکار غیر منسجمی بر تصویر والدینمان نسبت به ازدواج بر اساس شنیده ها و تجربیات دیگران داریم. و این افکار بر واکنش ها و رفتارهای ما در زندگی تاثیر می گذارد.

 

در تحقیقات پیچیدگی ازدواج تا حدودی واضح و روشن شده است. به عنوان مثال برخی تصمیم به ازدواج می گیرند چون ازدواج را مانند سفری می دانند و وارد سفر می شوند تا چگونگی آن را درک کنند. این طرز فکر کاملا اشتباه است مردم خودشان را به سمت ازدواج سر میدهند چون فکر می کنند یک قدم منطقی در زندگی است در حالی‌که باید کاملا هوشیارانه گذشته از ازدواج در آن تعمق کنند.

 

در این جا ۶ صحبتی که هر زوجی باید گذشته از بستن عهد درباره آن داشته باشد آورده ام. این موارد بر اساس تحقیقاتی درباره ازدواج و طلاق آورده شده است.

صحبت های واجب و لازم قبل از ازدواجپول

این یکی از مواردی است که شاید خیلی ها دوست نداشته باشند درباره آن صحبت کنند چون از نظر انها مسئله ای است سطحی و غیررمانتیک. خیلی از ما فکر می‌کنیم مسائل مالی مسائلی کاملا شخصی هستند و هرگز به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. تحقیقات نشان داده است

 

که عدم توافق درباره مسائل مالی یکی از اصلی ترین دلایل طلاق است. پول مسئله ای است هم واقعی و هم سمبلیک و این مسئله تا زمانی که در یک زندگی مشترک باشید اما حسابتان کاملا جدا باشد هیچ پیشرفتی در زندگی شما ایجاد نخواهد کرد. ممکن است نگرش همسر شما نسبت به پول متفاوت باشد.

 

ممکن است او نسبت به خرج کردن پول محتاط تر از شما باشد یا شاید بر تصویر شما خیلی ولخرج و همۀ ی وقت زیر بار قرض. این مسئله پس از ازدواج یک مسئله کاملا مشترک است. صحبت درباره پول شامل این موارد است: چه کسی پول در می آورد و چه تصمیماتی درباره خرج کردن پول،

 

پس اندازها و قرض و وام ها گرفته میشود و هنگامی که شرایط تغییر کرد چه کنیم. باید در رابطه اهداف مالی تان با هم توافق داشته باشید. صحبت درباره پول بسیار مهم است چون همۀ ی وقت صحبت های پیرامون فقط درباره مسائل مالی نیستند بلکه مسائلی چون قدرت، تعهد،

 

احترام و عدالت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. صحبت کردن درباره پول راحت تر از درگیر شدن با مسائل و مشکلات و مخالفت های عمیق در زندگی است.

 

درک شما از شخصیت

این مسئله آنچنان واضح نیست اما قدرت بالایی دارد. در هر ازدواجی وقتی اهداف و نیازهای اشخاص تغییر کند یا روش های پیشرفت آن ها با یکدیگر متفاوت باشد استرس ایجاد میشود و باعث می شود یکی از طرفین از شرایط موجود در رابطه احساس رضایت نداشته باشد و دوست دارد

 

تغییراتی در زندگی ایجاد شود. در این تحقیق مشخص شده است که درک شما از شخصیت فرد (ثابت و تغییرناپذیر بودن یا قابل انعطاف بودن شخصیت) کمک بزرگی به از بین بردن این نوع استرس در زندگی می کند. هر چه شخصیت را انعطاف پذیرتر دیدن نمایید بهتر می توانید در زندگی تغییرات ایجاد کنید،

 

تمایل بیشتری به تلاش و یادگیری پیدا می‌کنید و درکتان را بالا می برید. اما کسانی که معتقدند شخصیت ثابت و تغییرناپذیر است هیچ تلاشی در جهت پیشرفت و تغییر نخواهند کرد و این در روایط مشترک یک شکست محسوب میشود.

 

عقاید شما درباره مشارکت

ازدواج مشارکتی است که بسته به نیازهای احساسی افراد شکل های مختلفی دارد. خیلی مهم است که درباره دید خودتان و همسر آینده نسبت به زندگی مشترک صحبت کنید. آیا حتی باوجود کار کردن هر دو طرف دید سنتی نسبت ازدواج دارید؟ یعنی یکی نان آور باشد و دیگری خانه دار.

 

یا این که به دنبال ازدواجی با حقوق مساوی هستید؟ چگونه میتوانید استقلال و خودمختاری خودتان را در حالی‌که در یک زندگی مشترک هستید در حالت اعتدال نگه دارید؟ برخی پس از ازدواج تغییراتی نسبت زندگی مجردی سابق خود ایجاد میکنند اما برخی دیگر همچنان در دنیای مجردی خود باقی می مانند

 

با دوستان سابق خود ارتباط برقرار میکنند و مسائل مالی را کاملا از همسرشان جدا میکنند. باید درباره نیازها و خواسته هایتان از زندگی مشترک شفاف باشید و لازمه آن صحبت کردن در این مورد گذشته از ازدواج است.

 

تجربیات کودکی

منظور از تجربیات کودکی تعطیلات تابستانی، بازی ها، اسباب بازی ها و سرگرمی های دوران کودکی شما نیست. منظور صحبت درباره مسائل و مشکلات دوران کودکی است. به خصوص اگر کودکی شما آنقدر که می بایست خوب نبوده. معمولا مردم از صحبت درباره این مسائل کمی خجالت می کشند اما برای درک و شناخت همسر آینده یکی از مهم ترین مسائلی است که باید درباره آن صحبت داشته باشید.

 

تربیت و پرورش کودک

یکی دیگر از مسائلی که حتما باید درباره آن گذشته از ازدواج صحبت کنید مسئله پرورش کودکان است. وقتی ازدواج بر اساس عشق شکل بگیرد هیچوقت به این مسئله فکر نمی‌کنیم که همسری که گزینش می کنیم چه پدر و یا مادری برای فرزندمان خواهد بود. شاید نیازی به گفتنش نباشد

 

چون تقریبا همۀ ی ما می‌دانیم که یکی از عوامل طلاق همین عدم توافق ها نسبت به مسئله تربیت فرزند است. این مسئله بهتر است به دنبال مسئله تجربیات کودکی مورد بحث قرار گیرد. اگر دیدگاهتان در رابطه با نحوه تربیت کودک متفاوت باشد باید بیشتر به این مسئله توجه کنید.