پارس ناز پورتال

زندگی چاق ترین کودک دنیا را با هم ببینیم

زندگی چاق ترین کودک دنیا را با هم ببینیم

زندگی چاق ترین کودک دنیا را با هم ببینیم 

چاق ترین کودک دنیا 10 سال سن دارد و اهل کشور آسیایی اندونزی میباشد,در میان کودکان چاق در دنیا آریا توانسته رتبه اول را از آن خود کند. آریا پرمانا، پسربچه 10 ساله ای اهل اندونزی است که با وزن 192 کیلوگرم، عنوان “چاق ترین کودک دنیا” را با خود یدک می کشد. وزن سنگین او باعث شده تا نتواند راه و یا مدرسه برود و لباس به سایز او پیدا نمی شود.

 

این پسربچه اهل روستای سیپورواساری در اندونزی از دو سالگی شروع به افزایش وزن کرده است، والدین او زمانی متوجه شدند که او را بسیار بزرگتر از برادران بزرگترش در آن سن مشاهده کردند.

 

در ابتدا آنها از هیکل درشت تر او خوشحال شده و تصور کردند که او بچه سالمی است ولی با گذشت چندسال اشتها و افزایش وزن او از کنترل خارج شد و پسربچه نیاز به معالجات پزشکی پیدا کرد.
زندگی چاق ترین کودک دنیا را با هم ببینیمچاق ترین کودک دنیا اهل اندونزی

 

والدین آریا، وی را نزد چندین پزشک بردند ولی هیچ یک از آنها نتوانست دلیل وزن غیرعادی او را تشخیص دهد و به آنها پیشنهاد دادند وی را به یک بیمارستان بزرگتر انتقال دهند.

 

پدر او می گوید:”آنها از ما خواستند تا او را به بیمارستان های بهتر ببریم. من بیش از توانایی ام برای مداوای او هزینه کردم ولی من کشاورز فقیری هستم که رساندن هزینه خانواده در آخر ماه برای من کار سختی است. اکنون دیگر خسته شدم و نمی توانم از عهده هزینه سنگین بیمارستان ها برآیم. ولی امیدوارم روزی پسرم را کاملا سالم و نرمال ببینم.”
زندگی چاق ترین کودک دنیا را با هم ببینیمآریا به دلیل تکیه دادن سرش روی دیوار برای خوابیدن ، یک کبودی دائم روی پیشانی دارد

 

این پسر دائما گرسنه است و روزانه پنج وعده غذای بسیاربزرگ صرف می کند. به گزارش پارس ناز غذای او شامل برنج، ماهی، گوشت، سوپ سبزیجات و شیرینی سبوس دار است. مادر او می گوید تنها یکی از غذاهای او برای سیر کردن یک آدم بزرگسال کافی است. او تنها می خورد و می خوابد و وقتی یکی از این دوکار را انجام نمی دهد به داخل وان می پرد و ساعت ها همان جا می ماند.

 

با 192 کیلو وزن، آرایا نمی تواند بدون کمک راه برود و یا با کودکان همسن وسال خودش بازی کند و پدر و مادرش با یافتن لباسی به اندازه او دچار مشکل هستند.

 

بنابراین بیشتر اوقات او تنها یک لنگ دارد که دور کمرش می پیچد. این پسر همچنین مشکلات تنفسی دارد و شب ها با تکیه دادن سرش به دیوار می خوابد، چرا که در این حالت تنفس آسان تر است، از این رو پیشانی او دچار کبودی دائم شده است.
زندگی چاق ترین کودک دنیا را با هم ببینیماین پسربچه تنها فاصله اندکی را می تواند خودش راه برود پدر او ماهانه 135 دلار درآمد دارد که همیشه برای تهیه غذای کافی برای آریا کفایت نمی کند، بنابراین آنها گاهی از دیگران قرض می گیرند تا بتوانند او را سیر کنند. آنها تاکنون این کار را از روی علاقه می کردند ولی اکنون متوجه شدند که وزن زیاد سلامت فرزندشان را به خطر انداخته است، از این رو مصمم شدند تا با غذا ندادن به او به کاهش وزن او کمک کنند.

 

مادرش می گوید:”هیچ مادری نمی خواهد که از غذا دادن به کودکانش اجتناب کند ولی من دیگر چاره ای ندارم. من رژیم غذایی برنج قهوه ای را شروع کردم. مطمئن نیستم چاره ساز باشد ولی این تنها کاری است که می توانم برای چاق تر نشدن او انجام دهم.”

 

منبع:پرشین وی