پارس ناز پورتال

روش هایی برای حجیم کردن بازوها

روش هایی برای حجیم کردن بازوها

روش هایی برای حجیم کردن بازوها 

برای حجیم کردن بازوهای خود می توانید از روش های معرفی شده در زیر استفاده کنید تا همیشه بازوهای عضله ای داشته باشید. آیا شما هم از داشتن بازوهای شل رنج میبرید و ظاهر شل بازوها شما را آزار میدهد تمرینات بازو کمک زیادی به شما در این زمینه می کنند تمرین هوازی، پیاده‌روی، دوچرخه و الیپتیکال به شما در تقویت بازوهایتان کمک زیادی میکند ،

 

استرس نیز می تواند باعث شل شدگی و افتادگی بازوها شود پیشنهادات مفیدی برای بازسازی عضلات بازویتان در ادامه مطلب آورده ایم .فرقی نمی‌کند روی بازوهای‌تان چقدر سخت کار می‌کنید، انگار افتادگی زشت زیر بازوها و داشتن بازو شل هرگز از بین نمی‌روند!به گزارش پارس ناز برای شما هم همین‌طور است؟ شاید نیازی نباشد بیشتر و شدیدتر تمرین کنید؛ کلید حل این مشکل، هوشمندانه‌تر تمرین کردن است.

 

تمرینات‌تان بیشتر شامل تمرینات بازو است!

تمرکز روی یک قسمت از بدن یا spot training شما را به نتایج دلخواه‌تان نمی‌رساند. طبق مطالعه‌ای در Medicine & Science in Sports & Exercise، زنانی که تمرینات استقامتی را تنها روی یک بازو و به مدت ۳ ماه انجام داده بودند، نسبت به بازوی دیگر، این بازو چربی بیشتری از دست نداده بود.

 

ورزش دادن بازوها باعث ساختن عضله خواهد شد، اما ممکن است این عضله زیر چربی پنهان بماند. برای تقویت بازوها باید در سراسر بدن‌تان چربی سوزی داشته باشید؛ یعنی رژیم غذایی درست و تغذیه هوشمندانه‌تر.برای کاهش چربی در هر قسمت بدن، باید محیط هورمونی را تغییر دهیم و این دقیقاً همان پروتکل تمرینی و ورزشی است.

 

با صرف بخش اعظم انرژی، زنجیره‌ای از واکنش‌ها هورمونی در سراسر بدن روی می‌دهد: کاهش میزان انسولین، افزایش میزان آدرنالین، و رها شدن انفجاری اسیدهای چرب از منبع ذخیره. ضمناً تمرین کل بدن این مزیت را دارد که اگر در قسمتی از بدن‌تان آسیبی رخ دهد،

 

با ادامه ورزش توسط اعضای سالم‌تان همچنان می‌توانید چربی سوزی و دست آوردهای قابل توجهی داشته باشید و احتمال بیماری‌ها قلبی- متابولیکی را کاهش دهید.

 

در تمرینات‌تان خوب و کافی پیش نمی‌روید
اگر تمرین هوازی، پیاده‌روی، دوچرخه و الیپتیکال را یکنواخت انجام می‌دهید، زمان آن است که ترکیب‌شان کنید. افزودن مقداری اسپرینت‌های کوتاه می‌تواند نتایج بهتری بدهد. به گزارش پارس نازدر یک تحقیق ژاپنی، افرادی که تمرینات دوره‌ای با شدت بالا انجام داده بودند نسبت به آن‌هایی که تمرینات یکنواخت داشتند، کالری سوزی‌شان در هر دقیقه حدود ۵۵ درصد بیشتر بوده است.

 

سعی کنید تمرینات شدیدتان هر ۳۰ تا ۶۰ ثانیه متغیر بوده و ۱۵ تا ۲۰ ثانیه هم ریکاوری داشته باشید. برای کسب بهترین نتایج، توصیه می‌شود حرکات تمام بدن را انجام دهید، مانند پرش‌ لانگز اسپلیت؛ پلانک همراه با پرش و دویدن درجا با بالا آوردن زانوها. بدین ترتیب، همزمان با عضله‌سازی در سراسر بدن‌تان چربی سوزی هم خواهید داشت، از جمله بازوها.

 

احساس ناتوانی و فرسودگی می‌کنید
حدود چهار دهم آمریکایی‌ها می‌گویند مرتباً تحت فشار هستند. استرس مزمن می‌تواند روند کاهش وزن را کُند یا متوقف نماید، حتی اگر ورزش کنید و تغذیه درستی هم داشته باشید. دلیلش این است که بدن شما هورمون کورتیزول تولید می‌کند و اشتهای شما را بیشتر کرده و ذخیره چربی در قسمت‌هایی چون باسن، ران‌ها و البته بالای بازوها را افزایش می‌دهد.

 

کورتیزول همچنین باعث کاهش میزان تستوسترون شده و در نتیجه عضله‌سازی برای بدن سخت‌تر می‌شود. داشتن دست‌کم ۷ ساعت خواب شبانه، ورزش منظم و ریکاوری مناسب می‌تواند استرس‌تان را کنترل نماید.

 

فقط یک یا دوبار در هفته روی بازوهای‌تان کار می‌کنید

این شروع خوبی است، اما اگر واقعاً می‌خواهید نتیجه بگیرید باید یک روز در میان روی بازوها کار کنید. اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، تمرینات بدون وزنه می‌توانند به اندازه وزنه‌زدن مؤثر باشند. ضمناً هرجایی می‌توانید این تمرین‌ها را انجام دهید. تمرین دیپ با میز یا صندلی، شنا روی زمین و کششی نمونه‌هایی از این تمرین‌ها هستند.

 

این‌ها را در کنار تمرین هوازی کل بدن انجام دهید. فقط مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید: یک روز در میان خوب است، تا به عضلات بازوهای‌تان یک یا دو روز فرصت ریکاوری بدهید.