پارس ناز پورتال

رنگ کردن مو باعث این عوارض می گردد

مجموعه : نکات سلامت مو
رنگ کردن مو باعث این عوارض می گردد

رنگ کردن مو باعث این عوارض می گردد 

رنگ کردن مو عوارض زیادی برای موهای ما دارد به خصوص که اگر از مارک های نامرغوب رنگ استفاده کنیم عوارض به مراتب بیشتری خواهد داشت . رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهایشان را رنگ می‌کردند. البته این علاقه تا امروز نیز ادامه یافته است.

 

تا چند سال پیش استفادهاز رنگ موها به ویژه رنگ‌موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما متاسفانه امروزه استفاده از رنگ موهای شیمیایی در بین جوانان و نوجوانان نیز شایع شده که البته می‌تواند صدمات زیادی را هم به دنبال داشته باشد.

رنگ کردن مو باعث این عوارض می گرددبرای استفاده از این محصول‌ها باید به توصیه متخصصان عمل کرد و با رعایت شیوه‌های صحیح استفاده از این محصولات، به درصد بالای رضایت‌ مندی رسید. در این مقاله نگاهی اجمالی داریم به عوارض رنگ موها ؛ با ما همراه شوید.سرطان لنفوم در سیستم لنفاوی بدن رخ می دهد.

 

سیستم لنفاوی شبکه ای از رگ هاست که بخشی از سیستم دفاعی بدن را تشکیل می دهد و سلول های ضدعفونت به نام لنفوسیت را جابجا و سلول های مرده را از بافت ها تخلیه می کند.رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع: از آنجایی که تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است،نمی‌توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تاثیر مضری بر روی جنین دارد.

رنگ کردن مو باعث این عوارض می گردداما همان‌طور که می‌دانید پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل‌گیری جنین بودهو جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می‌شود تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصا در سه ماهه اول بارداری.

 

این رنگ‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند، لذا استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

رنگ کردن مو باعث این عوارض می گردداستفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب موها و بروز موخوره می شود.خشک و زبر شدن و شکنندگی موها نیز از آسیب‌هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می‌آید.استفاده مکرر از رنگ مو سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی، شوره سر، خارش و حتی قرمزی پوست سر می‌شود.

 

چنانچه مواد شیمیایی موجود در رنگ قوی باشد و فرد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشد، ممکن است سوختگی در سر ایجاد شود که اثرات آن حتی می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.گاهی اوقات رنگ کردن مو سبب ایجاد آلرژی می شود که خارش و قرمزی پوست سر از آن جمله اند و در مواردی با سوزش نیز همراه است و گاهی اوقات حتی منجر به ورم می شود.