پارس ناز پورتال

رسوایی جنسی دونالد ترامپ با این زن +عکس

رسوایی جنسی دونالد ترامپ با این زن +عکس

رسوایی جنسی دونالد ترامپ با این زن +عکس

دونالد ترامپ که یکی از کاندیداهای پرطرفدار انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا است به رسوایی جنسی از سوی یک زن متهم شد. جیل هارث که حدود 20 سال دربارۀ این مسأله سکوت کرده است روز سه شنبه (29 تیر) در مصاحبه با نشریۀ گاردین در این باره توضیح داد.

 

پس از آنکه ترامپ رقابت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرد جزئیاتی درباره شکایت هارث از ترامپ در سال 1997 به اتهام «تجاوز به عنف» منتشر شد.

رسوایی جنسی دونالد ترامپ با این زن +عکس

هارث در این مصاحبه تأکید کرد پس از انتشار این مطلب شبکه‌های تلویزیونی مهم امریکا بارها از وی خواستند در این باره با آنها گفتگو کند اما او مصمّم بود که در این باره صحبت نکند ولی پس از آنکه ترامپ در ماه می (اردیبهشت) به طورعلنی گفت ادعاهای هارث «بی‎ارزش» است، نظرش عوض شد.

 

به گزارش پرس تی وی، هارث که احساس می‌‎کند به طور علنی به وی برچسب دروغگو بودن زده شده و فعالیت حرفه‌ای‎اش تحت تأثیر این سخنان قرار گرفته است تصمیم گرفت دربارۀ تجربۀ 20 سال پیش خود با ترامپ صحبت کند.

 

هارث با اشاره به اینکه «هیچ‌کس از من دفاع نکرد و به همین دلیل در این باره صحبت می‌کنم» افزود پروندۀ شکایت خود از ترامپ را که وکلای وی آن را از آزار و اذیت جنسی به «تجاوز به عنف» ارتقا داده‌اند، دنبال می‎کند.

 

هارث خاطرنشان کرد برای نخستین بار در دسامبر 1992 در دفتر ترامپ در برج ترامپ با وی دیدار کرد. ترامپ پس از این دیدار به هارث علاقه‌مند شد و وی را در معرض یک سری آزارهای جنسی ناخواسته قرار داد که به تفصیل در متن شکایت علیه ترامپ آمده است. طبق این دادخواهی، تمامی اقدامات ترامپ با وجود آنکه وی می‌دانست هارث نامزد دارد صورت گرفت.

 

هارث با اشاره به بی‌میلی خود برای صحبت دربارۀ اقدامات غیراخلاقی ترامپ گفت: «صادقانه بگویم صحبت مجدد در این باره برای من دردناک و سرشار از استرس بود … این مسأله به ازدواج من هم لطمه زد. پرداختن به این موضوع استرس‌زا بود.»

 

هارث در ادامه گفت: «ترامپ هر کاری که می‌توانست انجام داد تا مرا به ترک کردن نامزدم وادار کند. وی همواره به عناوین مختلف به من ابراز علاقه و تلاش می‌کرد مرا تحت تأثیر قرار دهد اما من به درخواست‌های وی بی‌اعتنایی می‌کردم.»

 

وی در ادامه گفت: «از دفتر وی (ترامپ) با من تماس گرفته شد – و من این تماس را در پیام‌‌گیر تلفنی خود ذخیره کرده‌ام- آنها از من خواستند وقتی مقالۀ نیویورک تایمز منتشر شد همه چیز را انکار کنم. آنها تلاش کردند مرا وادار کنند که بگویم این مسأله هرگز اتفاق نیفتاده و ساخته و پرداختۀ ذهن من است. و من در پاسخ گفتم که چنین کاری انجام نمی‌دهم.» دفتر ترامپ این موضوع را تکذیب کرده است.

 

شایان ذکر است روزنامۀ نیویورک تایمز 15 می (26 اردیبهشت) در مقاله‌ای به رسوایی‌های اخلاقی ترامپ و نحوۀ برخورد وی با زنان پرداخت.

 

هارث تأکید کرد: «من قصد ندارم ترامپ را وادار به عذرخواهی کنم و چنین انتظاری هم از وی ندارم. اما وی واقعاً باید به این موضوع فکر کند که اگر حرف قشنگی برای مطرح کردن ندارد سکوت اختیار کند و به من دروغگو نگوید. برای یکبار هم که شده وی باید دهانش را ببندد. او نباید در این باره اظهارنظر می‎کرد.»