پارس ناز پورتال

راهنمای انتخاب بهترین طرح لباس

مجموعه : مدل لباس جدید
راهنمای انتخاب بهترین طرح لباس

راهنمای انتخاب بهترین طرح لباس 

وقتی می خواهید برای خود یک طرح لباس را انتخاب کنبد به چه چیزهایی توجه دارید؟ باید به نکاتی توجه کنید تا همیشه خوش پوش باشید. آیا می توانید بگویید که چه چیزی باعث می شود که شما طرحی را زشت و غیرجذاب بدانید؟ ممکن است خطوط موجود در آن طرح به نظرتان نامتناسب و زشت بیاید. یا رنگ و مدل آن را نپسندید.

 

اکنون فرض کنید طرح لباسی را پسندیده اید. آیا مطمئن هستید که آن لباس برازنده شماست؟گاهی اوقات لباسی به تن فردی دیگر بسیار زیبا و دوست داشتنی می آید، اما وقتی شما آن را می پوشید، جلوه خود را از دست می دهد.به گزارش پارس نازطرح یک لباس هرقدر هم متناسب باشد، دلیل بر این نیست که به اشخاص مختلف با اندام های متفاوت جلوه دهد.

 

در انتخاب طرح لباس توجه به دو نکته ضروری است.اول اینکه خطوط آن از نظر طراحی مناسب باشد و دیگر اینکه به اندام کسی که می خواهد آن را بپوشد برازنده باشد.

راهنمای انتخاب بهترین طرح لباس

نقش خطوط در طرح لباس

اگر قرار باشد از یک دستور کلی برای انتخاب لباس پیروی کنیم، باید لباس های ساده و خوش برش را برگزینیم، چراکه این نوع لباس ها مناسب اندام های متفاوت اند و از طرفی لباس های پرزرق و برق هم حتی به اندام های متناسب، زیبا به نظر نمی رسد و فرد را بدسلیقه و افراطی نشان می دهد.

 

هر طرحی به وسیله خط مشخص می شود. مثلا یک دامن ترک، به شکل مثلث یا یک آستین پفی، به شکل خط منحنی دیده می شود. بیشتر خطوط لباس ها به شکل مستقیم و منحنی است و البته می توان این دو را کنار هم به گونه ای قرار داد تا از نظر ظاهر، تاثیر متفاوتی داشته باشند.

 

اثر خطوط روی ظاهر افراد

خطوط درلباس تاثیر بسیار فراوانی دارند، تا جایی که می توان کاری کرد فردی به نظر تندخو، بشاش یا شوخ طبع بیاید.خطوط عمودی که دید چشم را از بالا به پایین هدایت می کند، انسان را بلندتر جلوه می دهد و خطوط افقی که موجب حرکت چشم را از چپ به راست و یا برعکس می شوند، فرد را چاق تر نشان می دهد.

 

معمولا خطوط افقی که به موازات زمین هستند، آرامش بخش بوده و خطوط مورب، حس حرکت را به وجود می آورند.انواع متفاوتی نیز از خطوط منحنی وجود دارد. برخی از آنها بسیار خمیده و برخی دیگر کمتر و به خط مستقیم نزدیکتر هستند.اگر خطوط منحنی لباس کم باشد، بدن فرد را لطیف و ظریف نشان می دهد اما اگر در طرحی خطوط منحنی زیاد باشد، فرد را بزرگ و درشت نشان می دهد.

 

خطوط کوتاه منحنی اما بسیار خمیده، پوشنده را جوان و پرشور نشان می دهد.خطوط عمودی، افقی و مورب در بیشتر لباس ها دیده می شود و ترکیب این خطوط و طرز قرار گرفتن آنها در محل و به ویژه طرح و شکل آن، لباس را مشخص می کند.

 

همیشه زیبا

برخی از لباس ها، حتی اگر طرح آنها قدیمی باشد، باز هم زیبا به نظر می رسند و در واقع باید گفت، طراحی که با استفاده از خطوط طبیعی بدن، خطوط موجود روی لباس ها را تعیین می کند، می تواند به طرحی دست یابد که همیشه زیبا بوده و جلوه گر باشد.

 

بنابراین در طراحی لباس باید اندام و خطوط طبیعی بدن فردی که قرار است آن لباس را بپوشد نیز در نظر گرفت.در ادامه این مقاله به نکته دوم در زمینه طراحی لباس و آن تناسب طرح با اندام فرد است می پردازیم.

 

افراد قد بلند و لاغر

کسانی که قد بلندند و اندامی باریک دارند، نباید از خطوط عمودی استفاده کنند و یا لباس های تنگ بپوشند.مثلا دامن تنگ و بلند، شانه های باریک، و لباس های یقه هفت، از  طرح هایی است که اشخاص بلند بالا و باریک اندام را بلندتر و باریک تر نشان می دهد.این افراد باید از دامن دور چین، یا کلوش استفاده کنند تا قدشان کوتاه تر جلوه کند.

 

نیم تنه های راست و کوتاه و نیم تنه و دامن از دو رنگ مختلف نیز از انواع لباس هایی هستند که مناسب اندام این اشخاص می باشد.همچنین چین های بزرگ، کمرهای پهن، بالاتنه ای که دور گردنش چین داشته باشد،یقه هایی که برگردان بلند داشته باشند، مناسب آنها ست. آستین و بلوزهای پفی و آستین های کیمونو هم بر تن اشخاص بلند و باریک متناسب اند.

 

افراد قد کوتاه و چاق

کسانی که کوتاه و کمی فربه اند، باید از به کار بردن طرح هایی که دارای خطوط افقی است اجتناب کنند وبه گزارش پارس ناز دامن های پفی و پرحجم نپوشند.روی هم رفته این افراد باید از لباس های ساده و جمع و جور و تاجایی که امکان دارد کم تزئین استفاده کنند.آستین های پفی، جیب های بزرگ از رو، کمرهای پهن،

 

یقه های بزرگ، طرح های درشت مانند گل های بزرگ روی پارچه و چین های زیاد، افراد قدکوتاه و چاق را کوتاه و چاق تر نشان می دهد.دامن های بلند که آنها را بلند و باریک تر نشان دهد، مناسب است. آستین لباس شان بهتر است ساده و سرشانه ها کم چین باشد.

 

آستین های تا روی آرنج یا بلند نیز بهتر هستند. آستین های سه ربع و گشاد هرگز مناسب این اندام ها نیستند.بهتر است کمر لباس شان از خود پارچه باشد. بالا تنه کمی چسبیده را بر بالاتنه بسیار گشاد و راسته ترجیح دهند. لباس های  بلند به این اندام ها می آید.

راهنمای انتخاب بهترین طرح لباس

افراد ریزنقش

افراد ریزنقش نباید لباس های بسیار گشاد بپوشند، زیرا آنها را کوچکتر نشان می دهد.آستین های شان ساده و یقه لباس شان کوچک باشد، بهتر است.همچنین از طرح هایی که لباس را چند قسمت می کند، دوری کنند. هرگونه طرح تزیینی روی لباس شان باید بسیار ساده و کوچک باشد.طرح هایی که دارای خطوط افقی مشخص است مانند کت کوتاه و صاف با شانه های پهن مناسب آنهاست.

 

افراد قدبلند و اما چاق

این افراد باید از طرح هایی که آنها را بزرگتر نشان می دهد، اجتناب کنند.دامن های بسیار تنگ و آستین های بسیار چسبان هم بر تن آنها برازنده نیست.این اشخاص برای پوشاندن معایب بدن خود باید از چین هایی که کمی باز است و در پایین دامن قرار می گیرد استفاده کنند.به طور کلی افراد درشت و چاق باید از طرح های بی کمر استفاده کنند.

 

افراد دارای اندام متوسط

این افراد نه قدبلندند و نه کوتاه. لاغر و یا چاق هم نیستند. آنها در انتخاب طرح لباس مشکلی ندارند، زیرا می توانند از انواع طرح های موجود استفاده کنند.با این حال باید در انتخاب لباس سلیقه به کار برند و از لباس های تنگ و کوتاه و بدن نما دوری کنند.

 

افراد با گردن بلند و باریک

یقه های بلند و والان دار مناسب این افراد است و چنانچه از دستمال گردن استفاده کنند، بسیار زیبا جلوه می کند.

 

افراد با گردن کوتاه و نسبتا فربه

این افراد باید یقه های باز بپوشند و برگردان یقه آنها ظریف باشد.