پارس ناز پورتال

دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد

دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد

دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد 

جوان هندی که یک دم 20 سانتی متری در پشت خود داشت در اتاق عمل مورد جراحی قرار گرفت تا دم را قطع کنند. شما هم تا به حال درباره انسان های دم دار چیزی شنیده اید؟ جراحان هندی یک دم ۲۰ سانتی‌متری را که در پشت یک پسر نوجوان رشد کرده بود، با جراحی برداشتند. او می‌گفت رشد این دم بسیار دردناک شده بود.

 

جراح این بیمار می‌گوید خانواده این نوجوان ۱۸ ساله معتقد بودند که این دم یک «سحر خوش اقبالی» بود و آن را نادیده گرفتند.طبق گزارش Times of India این پسر زمانی به سراغ دکتر رفت که دمش هنگام نشستن و خوابیدن برای او مشکل ایجاد می‌کرد. این دم یک بازمانده ژنتیکی است. از جمله بازمانده‌های ژنتیکی در انسان آپاندیس و دندان عقل هستند.

 

جراحان مغز و اعصاب در بیمارستان Super Specialty Hospital در شهر ناگپور این دم را که در انتهای ستون فقراتش رشد کرده بود، برداشتند.دکتر «پرامود گیری»، سرپرست بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان «نورون» (Neuron) می‌گوید: «معمولا این ضایعه خیلی زود، از همان ابتدای تولد شناسایی می‌شود و از آنجا که با افزایش سن رشد می‌کند، دیگر نمی‌توان آن را پنهان نگه داشت.

 

اما والدین او و فرزندشان این واقعیت‌ را سال‌ها پنهان نگه داشتند. تحقیقات نشان داده که این ضایعه را چند ماه پس از تولد می‌توان با جراحی اصلاح کرد.»او اضافه کرد: «وقتی اندازه دم بزرگتر شد و یک استخوان درون آن رشد کرد، این دم به تدریج به پشت پسر فشار وارد می‌کرد. این موضوع برای او از لحاظ زیبایی و روانی آزاردهنده بود. بنابراین والدین او به سراغ ما آمدند.»

 

گرچه این جراحی چندان حساس و سخت نیست، اما یک جراح مغز و اعصاب آن را انجام می‌دهد چون به بخشی از طناب نخاعی مربوط می‌شود.  به گزارش پارس ناز این مورد بسیار نادر است و باید جزییات آن در یک ژورنال پزشکی منتشر شود چرا که ظاهرا این دم درازترین دمی است که تاکنون ثبت شده.

 

خانواده این پسر دم او را پنهان می‌کردند چون نگران بودند که او به خاطر «بدنامی اجتماعی» مورد آزار و اذیت دیگران قرار بگیرد.اگر یک دم بازمانده ژنتیکی درمان نشود می‌تواند مشکلات روده و مثانه ایجاد کند و به از دست دادن عملکرد پاها منجر شود.

دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد

دم 20 سانتی نوجوان هندی در اتاق عمل قطع شد