پارس ناز پورتال

خرید لباس بارداری و نکاتی درباره آن

مجموعه : مدل لباس جدید
خرید لباس بارداری و نکاتی درباره آن

خرید لباس بارداری و نکاتی درباره آن 

خانم هایی که باردار هستند به محض اطلاع از بارداری به سراغ خرید لباس های مخصوص و گشاد بارداری می روند. 

 

در دوران بارداری درست لباس بپوشید 
در طول نه ماه بارداری فرم بدن تغییر  می‌‌کند و دیگر پوشیدن لباس‌‌های قدیمی – مثل شلوار جین مورد علاقه تان  – ممکن نیست. با این حال باید سعی کنید لباس‌‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه با فرم جدید بدنتان تناسب دارند، با سبک شما در لباس پوشیدن‌تان نیز هماهنگ باشد. در این مقاله کوتاه، چند توصیه و راهنمایی در این رابطه آورده‌ایم که امیدواریم به شما کمک کند.

 

جنس، برش و مدل لباس بارداری 
بدن شما به محض باردار شدن تغییر نمی‌کند و تغییر شکل بدن از حدود سه تا چهار ماهگی آغاز  می‌‌شود؛ در نتیجه بی‌فایده است که از ابتدای بارداری لباس‌‌های جدیدی را خریداری کنید. از پوشیدن لباس‌‌های همیشگی خود در سه ماهه اول بارداری همچنان لذت ببرید.

 

با وجود این بدن یک زن باردار در این دوران بسیار بیشتر از دیگر مواقع نسبت به حساسیت‌‌ها و عرق کردن حساس است.

 

بنابراین از پوشیدن لباس‌‌های تهیه شده از مواد مصنوعی خودداری کنید و به جای آن لباس‌‌های از جنس نخ، ابریشم، کتان یا پشم بپوشید. کلمات کلیدی مربوط به جنس لباس بارداری  برای همه سبک‌‌های لباس پوشیدن یکی است: راحت، نرم و لذت‌بخش.

 

در مورد برش لباس بارداری قانون خاصی وجود ندارد و نوع آن به سبک لباس پوشیدنتان بستگی دارد: کوتاه یا بلند، گشاد یا کمی چسبیده و… . با این حال دقت کنید برش لباستان طوری باشد که در قسمت شکم و پاها بیش از حد تنگ نباشد که گردش خون را مختل کند.

 

همانند برش، مدل لباس بارداری می‌‌تواند هر شکلی که دوست دارید باشد؛ به شرطی که در ناحیه شکم خیلی چسبیده نباشد.

 

شلوار بارداری
احساس راحتی در لباس، مهم‌ترین اصل در انتخاب و پوشیدن هر لباسی است. در سه ماهه دوم بارداری معمولا شکم بزرگ  می‌‌شود و وقت آن  می‌‌رسد که شلوار مناسب بارداری را تهیه کنید. شلوار بارداری یکی از لباس‌‌های بارداری است که کل نه ماه همراه شما خواهد بود.

 

در انتخاب شلوار بارداری دقت کنید که شکم شما بدون اینکه فشاری به آن وارد شود، کاملا نگه داشته شود. به این منظور بهتر است از شلوارهایی که جنس کشی داشته باشند استفاده كنید. اما راحتی و جنس آن را فراموش نکنید.

 

لزومی ندارد شلوارتان دو تا سه سایز بزرگ‌تر از سایز عادی‌تان باشد؛ چرا که در این صورت فقط در سه ماهه سوم بارداری قابل استفاده است و بعد از زایمان باید آن‌‌ها را دور بیاندازید.

 

برخی از مدل شلوارهای بارداری کمربندی دارند که به کمک آن می‌‌توان اندازه کمر شلوار را به اندازه دلخواه تنظیم کرد. این کمربند همچنین کمک  می‌‌کند که شلوار به بدن محکم بچسبد و زیبا‌تر به نظر برسد.

 

لباس زیر
در خرید لباس زیر بارداری لازم است توجه ویژه‌ای را بکار بگیرید. از آنجایی که اندازه سینه‌‌های یک خانم باردار دائما در حال تغییر کردن است، باید در هر زمان لباس زیر متناسب با اندازه سینه در آن زمان استفاده کنید. 

 

توجه! 
از بعد از ماه ششم بارداری و به منظور حفاظت از بافت پوست‌تان، باید شب و روز، دائما از لباس زیر استفاده کنید. از آنجایی که بدن زنان در دوران بارداری بسیار به انواع حساسیت واکنش نشان  می‌‌دهد، لازم است شورت مورد استفاده در این دوران نخی و ضد حساسیت باشد.

 

بسیاری از مارک‌‌های معروف لباس‌‌های زیر مناسب خانم‌‌های باردار تولید  می‌شوند که در عین راحتی، بسیار زیبا نیز هستند.

 

راهکاری ساده
قبل از خرید لباس بارداری، کمد خود را خالی کنید و به کل لباس‌‌هایتان نگاهی بیاندازید. مطمئنا در بین آن‌‌ها چند پیراهن، دامن و… وجود دارد که حتی برای تمام دوران بارداری شما مناسب هستند. حالا می‌‌توانید بلوز، دامن یا شلوار مورد نیازتان را برای هماهنگ کردن با همین لباس‌‌های موجود و قابل استفاده خریداری کنید.