پارس ناز پورتال

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید 

اندروید ممکن است دارای مشکلات نرم افزاری شود , کـه باید حل کنیم پس در این پست چند راهکار برای مشکلات معمول اندروید ارائه می‌دهیم . 

 

هیچ کسی نمیتواند منکر این موضوع شود کـه سیستم عامل اندروید «Android» نسبت بـه اولین سال‌هـای عرضه‌ی خود پیشرفت بسیار سریعی داشته است و امروزه دیگر کسی بـه این سیستم عامل، بـه چشم یک پلتفرم معیوب، نامعتبر، با امکانات کم نرم افزاری و آسیب‌پذیر در برابر نفوذهای امنیتی نگاه نمیکند.

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

اما بـه هر حال هر سیستم عاملی هر چه قدر هم عالی و کامل باشد، بازهم جا برای بهتر شدن دارد و ممکن است کـه چندین مشکل ریز و درشت نرم افزاری را برای کاربران خود ایجاد کند.

 

برای سیستم عامل اندروید هم این موضوع وجود دارد و بـه دلیل این کـه در نسخه‌هـای اولیه‌ی آن، مشکلات زیادی از جهت سازگاری با دیوایس‌هـای الکترونیکی و امکانات نرم افزاری داشته است تا همین‌جا هم گوگل تلاش بسیار ارزشمندی کرده است کـه این مشکلات را بـه حداقل برساند.

 

در حال حاضر چند مشکل نرم افزاری خاص در این سیستم عامل باقی مانده است کـه ممکن است بـه‌ صورت اتفاقی و برای کاربران تلفن‌هـای همراه هوشمند و تبلت‌هـای اندرویدی پیش بیاید. رخ دادن این مشکلات بـه‌خصوص برای کاربرانی کـه دیوایس انها از نظر سخت افزاری در وضعیت ضعیف‌تری قرار دارد، احتمال بالاتری دارد.

 

در این پست قصد داریم ۲۰ مورد از این مشکلات سیستم عامل اندروید کـه رواج بیشتری دارد و توسط کاربران بیشتری گزارش شده است را بررسی کنیم و ببینیم کـه برای برطرف کردن آنها چه روشی وجود دارد. پس شـما عزیزان اندرویدی هم با ما همراه باشید تا این موارد و روش حل انها را با یکدیگر مرور کنیم.

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

۱- کرش کردن نرم افزار فروشگاه گوگل پلی

اپلیکیشن مربوط بـه فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی یکی از حساس‌ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای سیستم عامل اندروید است کـه گاهی اوقات کرش کردن مداوم آن باعث اذیت شدن کاربران این پلتفرم میشود.

 

اکثر اوقات دلیل کرش کردن اپلیکیشن فروشگاه گوگلی پلی، خراب شدن کش و یا آسیب دیدن آن بـه دلایل مختلف است؛ بنابراین بهترین روش برای حل این مشکل این است کـه حافظه‌ی کش را خالی کنیم. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

نرم افزار تنظیمات را باز کنید.

 

بـه قسمت مربوط بـه اپلیکیشن‌ها بروید «Apps».

 

صفحه را بـه سمت راست سوایپ کنید تا وارد تب all بشوید.

 

قسمت Google Play Store را پیدا کنید و کش را با پاک کردن cache and data خالی کنید.

 

بعد از اتمام این روند باید یکبار اسمارت فون یا تبلت اندرویدی خود را ریستارت کنید.

 

اگر طی کردن قدم‌هـای بالا نتوانست مشکل اپلیکیشن گوگل پلی استور را حل کند، کافی است کـه این اقدام را برای دو سرویس زیر نیز تکرار کنید و محتویات کش انها را هم خالی کنید. البته فراموش نکنید کـه بعد از هر بار خالی کردن حافظه‌ی کش نیاز است کـه دیوایس خود را مجددا ریستارت کنید:

 

Google Play Services

Google Services Framework

 

۲- نمایش ارور Insufficient Space on Device

گاهی اوقات پیش می‌آید کـه با این کـه فضای خالی زیادی بر روی دیوایس اندرویدی‌تان وجود دارد، بـه شـما اخطار داده میشود کـه فضای کافی مورد نیاز برای عده ای از عمل‌ها در عده ای از اپلیکیشن‌ها وجود ندارد و ارور بالا نمایش داده میشود.

 

این موضوع بـه دلیل آن است کـه سیستم عامل اندروید برای اپلیکیشن‌هـای مختلف، یک فضای معین را در نظر میگیرد و حتی اگر ظرفیت خالی بیشتری بر روی دیوایس قرار داشته باشد، شـما نمیتوانید این فضای معین را افزایش دهید.

 

بهترین روش برای حل این ارور این است کـه اپلیکیشن‌هـای غیر ضروری و محتویات انها را حذف کنید؛ اما گاهی اوقات و برای عده ای از اپلیکیشن‌هایی کـه دیتای زیادی را بر روی حافظه ذخیره میکنند نظیر اپلیکیشن اسپاتیفای، پیدا کردن محل فایل‌هـای ذخیره شده بر روی حافظه‌ی دیوایس کار مشکلی است.

 

در این موارد میتوانید با نصب اپلیکیشن‌هـای مخصوص این کار نظیر CCleaner، مشکل را حل کنید و حافظه را بـه طور موثری پاک کنید. اگر هم می‌خواهید کـه یک نمای ظاهری از حافظه و مواردی کـه آن را اشغال کرده‌اند، داشته باشید، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند DiskUsage بهره ببرید:

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

۳- دانلود نشدن اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی

عده ای از اوقات با این کـه فضای کافی بر روی دیوایس شـما وجود دارد و مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای نصب آن اپلیکیشن هم موجود است، گوگل پلی نمیتواند آن را دانلود و نصب کند، در چنین مواقعی ابتدا مطمئن شوید کـه ارتباط اینترنتی شـما پایدار است و کیفیت و سرعت آن در حد مناسبی قرار دارد.

 

سپس یک بار دیگر با طی کردن مراحلی کـه در حل مشکل شماره‌ی یک گفتیم، حافظه‌ی کش فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی را پاک کنید. اگر بعد از این مراحل مشکل شـما حل نشد، راه حل زیر نیز ممکن است کارگشا باشد.

 

شـما در این روش لازم است کـه تاریخچه‌ی «History» این اپلیکیشن را حذف کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

نرم افزار Google Play Store را باز کنید.

بـه قسمت تنظیمات یا همان Settings گوگل پلی بروید.

سپس گزینه‌ی Clear History را انتخاب کنید تا تاریخچه‌ی این نرم افزار کاملا پاک شود و مجددا آن را راه اندازی کنید.

 

۴- نصب دوباره‌ی اپلیکیشن گوگل پلیِ حذف شده

بهتر است این نکته را بدانید کـه بدون دسترسی روت و طی کردن چند مرحله، امکان حذف اپلیکیشن گوگل پلی از روی سیستم عامل اندروید وجود ندارد. آن‌هایی کـه بدون روت کردن دیوایس خود فکر می‌کنند این نرم افزار را حذف کرده‌اند، در واقع توانسته‌اند تنها آیکون آن را غیر فعال کنند.

 

برای فعال کردن دوباره‌ی نرم افزار گوگل پلی کافی است کـه مراحل زیر را طی کنید:

بـه نرم افزار تنظیمات مراجعه کنید.

بـه قسمت مربوط بـه تنظیمات Apps بروید.

صفحه را بـه سمت راست سوایپ کنید تا بـه تب disabled برسید.

حالا بـه دنبال نام Google Play Store بگردید و آن را پیدا کنید.

حالا کافی است کـه بر روی آیکونی کـه reenable نام دارد، تپ کنید تا گوگل پلی بار دیگر برایتان فعال شود.

 

۵- نصب اپلیکیشن گوگل پلی برای دیوایس هـای مختلف

اپلیکیشن گوگل پلی بر روی عده ای از اسمارت فون‌ها و تبلت‌هـای اندرویدی بـه‌صورت پیشفرض نصب نشده است. برای نصب این نرم افزار برای این دسته از دیوایس‌ها لازم است کـه فایل با فرمت APK این نرم افزار را از یک سورس شخص ثالث دانلود و بر روی دیوایس مورد نظر نصب کنید؛

 

اما ابتدا لازم است کـه امکان نصب اپلیکیشن از سورس‌هـای شخص ثالث را در تنظیمات خود فعال کنید؛ برای این منظور باید قدم‌هـای زیر طی شود:

وارد نرم افزار تنظیمات بشوید.

بـه قسمت Security بروید.

حالا همانگونه کـه در تصویر زیر مشاهده میکنید، تیک مربوط بـه گزینه‌ی unknown sources را بزنید:

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

بعد از این مرحله دیگر میتوانید اپلیکیشن گوگل پلی را بر روی دیوایس خود نصب کنید. فایل APK این اپلیکیشن را میتوانید از هر منبع قابل اطمینانی در اینترنت پیدا کرده و بر روی دیوایس خود دریافت و نصب نمایید.

 

۶- نصب یک ورژن قدیمی‌تر از اپلیکیشن گوگل پلی

گاهی اوقات پیش می‌آید کـه جدیدترین نسخه‌ی فروشگاه گوگل پلی کـه بر روی اسمارت فون یا تبلت اندرویدی شـما نصب شده است، کار نمیکند و شـما مجبورید کـه بـه نسخه‌ی قبلی برگردید.

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

برای این منظور میتوانید بـه سایت معتبر APK Mirror مراجعه کنید تا هر نسخه‌ از اپلیکیشن گوگل پلی کـه تا بـه حال منتشر شده را مشاهده کنید و هر کدام را کـه خواستید، دانلود و نصب نمایید:

 

۷- خالی کردن حافظه‌ی رم اشغال شده

وقتی کـه بر روی سیستم عامل اندروید شـما تعداد کمی نرم افزار نصب شده باشد، عملکرد آن بسیار سریع و روان است؛ اما با نصب نرم افزارهای دیگر، مشاهده میکنید کـه سرعت اجرای عملکردهای مختلف کاهش می یابد. دلیل این امر این است کـه بسیاری از اپلیکیشن‌ها پس از بسته شدن و در پس‌زمینه هم بـه فعالیت خود ادامه می‌دهند و حافظه‌ی رم را اشغال میکنند.

 

برای خالی کردن رم دیوایس خود از این موارد میتوانید آن‌هایی کـه بـه آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید و یا اگر اوضاع حافظه خیلی بحرانی است، بعد از استفاده کردن و خارج شدن از آنها، وارد مالتی تسکینگ بشوید و از آنجا هم آن‌ها را ببندید.

 

البته نرم افزارهایی بـه نام Killer وجود دارند کـه این کار را بـه‌صورت اتوماتیک برایتان انجام می‌دهند، اما استفاده از این اپ‌ها بـه دلیل تاثیر نامناسبی کـه در عملکرد اپلیکیشن‌هـای باز در پس‌زمینه ایجاد میکنند، توصیه نمی‌شود.

 

۸- فریز شدن و کار نکردن رابط کاربری

گاهی اوقات پیش می‌آید کـه رابط کاربری سیستم عامل دیوایس شـما یا همان UI اندروید کار نمیکند. اگر با ریستارت کردن دیوایستان این مشکل برطرف نشد، باید حافظه‌ی کش رابط کاربری سیستم عامل را پاک کنید. برای این منظور قدم‌هـای زیر را طی کنید:

 

بـه نرم افزار تنظیمات بروید.

 

وارد قسمت مربوط بـه تنظیمات Apps بشوید.

 

صفحه را بـه سمت چپ سوایپ کنید و بـه تب All بروید.

 

حالا گزینه‌ی System UI را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

 

حالا کافی است کـه حافظه‌ی کش «Cache» را پاک کنید و دیوایس خود را ریستارت کنید.

 

۹- دانلود فایل‌ها انجام نمی‌شود

برای عده ای از کاربران پیش آمده است کـه دانلود فایل‌ها در دیوایس اندرویدی آنها انجام نمی‌شود. سیستم عامل اندروید دارای یک دانلود منیجر داخلی است کـه این دانلود منیجر در اکثر اوقات بـه دلیل پر شدن و یا آسیب دیدن حافظه‌ی کش، عمل نمی‌کند. برای خالی کردن این حافظه کافی است کـه مراحل مشابهی را طی کنید:

 

نرم افزار تنظیمات را باز کنید.

 

وارد قسمت تنظیمات Apps بشوید.

 

صفحه را بـه سمت راست سوایپ کنید و بـه تب All بروید.

 

حالا گزینه‌ی Download Manager را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

 

سپس حافظه‌ی کش «Cache» را پاک کنید و حتما دیوایس خود را ریستارت کنید.

 

۱۰- پیدا نشدن فایل‌هـای دانلود شده

 

اگر نمیتوانید فایل‌هـای دانلود شده توسط مرورگر دیوایس خود را پیدا کنید، نگران نباشید زیرا سیستم عامل اندروید بـه‌صورت خودکار تمام فایل‌هـای دانلود شده را در یک فولدر مشخص ذخیره می‌کند.

 

برای مشاهده‌ی آنها کافی است کـه ابتدا یک نرم افزار فایل منیجر مانند ES File Explorer را نصب کنید و سپس بـه شاخه‌‌ی sdcard/Download بروید تا بـه لیست کاملی از تمام فایل‌هـای دانلود شده توسط دیوایس خود دسترسی داشته باشید:

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

۱۱- فیلم‌هـای دانلود شده پخش نمی‌شوند

سیستم عامل اندروید دارای یک پلیر داخلی است کـه در اکثر موارد میتواند ویدیوهای دانلود شده و یا ارسال شده توسط دوستانتان را برای شـما پخش کند، اما گاهی اوقات هم این پلیر از فرمت مورد نظر پشتیبانی نمیکند و شـما نمیتوانید فایل ویدیویی خود را مشاهده کنید.

 

تنها راه برطرف کردن این مشکل این است کـه از نرم افزارهای پلیر قدرتمندتر نظیر دو اپلیکیشن محبوب VLC Player و MX Player استفاده کنید کـه از فرمت‌هـای بیشتری پشتیبانی میکنند.

 

۱۲- نصب شدن ویروس و بدافزارهای مخرب امنیتی

یکی از زمینه‌هایی کـه سیستم عامل اندروید همواره در آن ضعف داشته است، بحث امنیت و حفاظت از دیوایس در برابر نفوذ ویروس‌ها و بدافزارهای امنیتی بوده است. بهترین محافظت در برابر این مشکل این است کـه از نصب نرم افزارهای کرک شده و از منابع غیر معتبر صرف نظر کنید و نرم افزارهای خود را تنها از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی نصب کنید.

 

اگر چنین اپلیکیشن‌هـای آلوده‌ای نصب کرده‌اید، راه حل از بین بردن ویروس هم حذف کردن همان اپلیکیشن است؛ اما اگر نمی دانید کـه آن ویروس دقیقا از چه راهی وارد دیوایستان شده است، تنها راه حل استفاده از نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس نظیر اپلیکیشن رایگان Lookout است کـه در بین فایل‌هـای اسمارت فون یا تبلت اندرویدی شـما جستجو کند و بدافزار مخرب را پیدا و حذف نماید:

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

۱۳- اینترنت وصل نمیشود

خیلی از مواقع پیش می‌آید کـه کاربران، دیوایس‌هـای اندرویدی خود را بـه اینترنت سیم‌کارت متصل میکنند اما این اینترنت هیچ فایده‌ای برای انها ندارد و نمیتواند سایت‌ها و صفحات اینترنتی را لود کند. دلیل اصلی این مشکل در اکثر اوقات این است کـه اطلاعات مربوط بـه APN سیم‌کارت اپراتور موردنظرتان بـه‌درستی در تنظیمات وارد نشده است.

 

برای انجام این کار بهترین روش این است کـه بـه سایت اپراتورهای مخابراتی خود مراجعه کنید و تنظیمات مربوط بـه اینترنت همراه در سیستم عامل اندروید را از آنجا مشاهده و بـه‌صورت دستی در دیوایس خود وارد کنید؛ تعدادی از اپراتورها نظیر ایرانسل برای عده ای از اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها، این اطلاعات را در قالب پیام کوتاه نیز برایتان ارسال میکنند.

 

۱۴- متصل نشدن بـه شبکه‌ی وای فای

اکثر اوقات این مشکل مربوط بـه روتر و مودم وای فای میشود و اسمارت فون یا تبلت اندرویدی مقصر نیستند؛

 

اما اگر دیگر گجت‌هـای الکترونیکی داخل خانه‌تان بـه آن مودم وای فای متصل می‌شوند و تنها دیوایس شماست کـه مشکل دارد، روش رفع کردن این مشکل می‌تواند یک ایراد سخت افزاری در قطعات داخلی دیوایس باشد کـه نیاز بـه تعمیر دارد و یا یک مشکل نرم افزاری باشد کـه با آپدیت سیستم عامل اندروید در آینده حل میشود.

 

۱۵- فراموش کردن رمز ورود بـه دیوایس

قرار دادن یک رمز عبور قدرتمند برای تلفن همراه هوشمند همواره توسط کارشناسان مختلف توصیه می‌شود و این کار می‌تواند جلوی بسیاری از خطرات را بگیرد؛ اما اگر شـما این رمز را فراموش کنید، ورود مجدد بـه دیوایستان میتواند بـه قیمت از دست دادن تمام اطلاعات، نرم افزارها، تصاویر و مخاطبانتان تمام شود.

 

البته افراد زیادی در اینترنت و سایت یوتیوب هستند کـه ادعا میکنند با روش انها می‌توانید بدون از دست دادن اطلاعات داخل گوشی، رمز را از بین ببرید، اما اکثر این روش‌ها غیر قابل اعتماد، زمان‌بر و بسیار سخت هستند و علاوه بر این کـه بـه ابزار خاصی نیازمند هستند، حتی ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات سخت افزاری گوشی هوشمند شـما هم بشوند.

 

بهترین روش برای حل این مشکل این است کـه دیوایس را بـه تنظیمات کارخانه برگردانید و اصطلاحا یک ریست فکتوری را اجرا کنید. برای این منظور لازم است کـه وارد محیط پیش از بوت شدن سیستم عامل یعنی bootloader بشوید. هرچند کـه برای وارد شدن بـه این قسمت در اسمارت فون‌هـای مختلف، روش‌هـای متفاوتی وجود دارد اما در اکثر آنها مراحل زیر جواب می‌دهد:

 

دیوایس را با فشردن و نگه‌ داشتن دکمه‌ی پاور، خاموش کنید.

 

سپس دکمه‌ی کاهش صدا را نگه دارید و دکمه‌ی پاور را فشار دهید تا دیوایس دوباره روشن شود.

 

در این مرحله دیوایس اندرویدی شـما بـه حالت bootloader رفته است.

 

در اینجا میتوانید با انتخاب گزینه‌ی factory reset، رمز ورود را از بین ببرید و مجددا وارد دیوایس خود شوید.

 

توجه ۱: انجام factory reset باعث از بین رفتن تمام اطلاعات،عکسهای، فایل‌ها و تنظیمات ذخیره شده بر روی دیوایس می‌شود و مثل این می‌ماند کـه اسمارت فون خود را تازه از مغازه خریداری کرده باشید و سیستم عامل اندروید برای اولین بار بر روی آن نصب شده باشد

 

توجه ۲: اگر بر روی دیوایس شـما یک ROM سفارشی و غیر پیش‌فرض کمپانی سازنده نصب شده است، بـه هیچ عنوان از روش بالا استفاده نکنید زیرا ممکن است بر روی چرخه‌ی بوت گیر کند و دیگر نتوانید کـه اسمارت فون خود را روشن و از آن استفاده کنید

 

۱۶- کرش کردن دیوایس بعد از بوت شدن

اگر سیستم عامل اندروید دیوایس شـما بعد از روشن شدن و بوت شدن، ناگهان کرش می کند و نمی‌توانید از رابط کاربری استفاده کنید، باید وارد حالت سیف مود «Safe mode» شوید تا اپلیکیشن یا فایل مقصر بـه وجود آمدن آن مشکل را حذف کنید.

 

بـه دلیل این کـه دیوایس‌هـای مختلف اندرویدی دارای رابط‌هـای کاربری، تنظیمات و رام‌هـای متفاوتی هستند، روش ورود بـه این حالت نیز ممکن است برای هرکدام بـه شکل متفاوتی باشد.

 

اما بـه‌ صورت کلی برای ورود بـه حالت سیف مود در اندروید کافی است کـه مراحل زیر را انجام دهید.

 

ورود بـه حالت سیف مود در اندروید ۴.۱ و بالاتر:

دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ برایتان نمایش داده شود.

داخل این منو دستتان را بر روی گزینه‌ی Power Off بگذارید و کمی نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ دیگر باز شود.

حالا بر روی دکمه‌ی OK تپ کنید تا دیوایس شـما ریستارت شود و بر روی حالت سیف مود قرار بگیرد.

 

ورود بـه حالت سیف مود در اندروید ۴.۰ و پایین‌تر:

دیوایس خود را خاموش کنید.

دکمه‌ی پاور را فشار دهید و نگه دارید.

بعد از این کـه صفحه‌ی بوت «و احتمالا لوگوی کمپانی سازنده» را مشاهده کردید، دکمه‌ی پاور را رها کنید و دکمه‌هـای افزایش و کاهش صدا را بـه‌صورت همزمان نگه دارید تا زمانی کـه بوت شدن بـه اتمام برسد.

 

بعد از این مراحل شـما وارد بخش سیف مود می‌شوید.

بعد از ورود بـه حالت سیف مود، شـما میتوانید اپلیکیشن یا فایلی کـه باعث کرش کردن دیوایس بعد از بوت شدن شود را حذف کنید. اگر هم ورود بـه حالت سیف مود نتوانست مشکل را حل کند یا اصلا نتوانستید وارد این بخش شوید، ورود بـه بخش ریکاوری مود هم ممکن است راه‌گشا باشد.

 

روش ورود بـه حالت ریکاوری هم بر روی دیوایس‌هـای مختلف اندرویدی متفاوت است اما سه روش زیر بر روی اکثر آنها جواب میدهد:

 

نگه داشتن دکمه‌ی افزایش صدا + دکمه‌ی کاهش صدا + دکمه‌ی پاور
نگه داشتن دکمه‌ی افزایش صدا + دکمه‌ی هوم + دکمه‌ی پاور
نگه داشتن دکمه‌ دکمه‌ی هوم + دکمه‌ی پاور
۱۷- دیوایس اندرویدی روشن نمی‌شود

 

اگر اسمارت فون یا تبلت دارای سیستم عامل اندروید شـما روشن نمیشود، ابتدا مطمئن شوید کـه شارژ کافی در باتری آن وجود دارد «با متصل کردن آن بـه شارژر برای چندین ساعت متوالی». سپس سعی کنید کـه دکمه‌ی پاور را بـه مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید و دیوایس را روشن کنید.

 

اگر این روش هم موثر واقع نشد، میتوانید دیوایس را بـه یک شارژر متصل کنید و دوباره دکمه‌ی پاور را بـه مدت ۱۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید. اگر باتری شـما قابل جابجایی است، آن را در آورید و با تمیز کردن پورت‌ها و خود باتری با یک دستمال پارچه‌ای خشک، دوباره آن را سر جای خود بگذارید.

 

اما اگر تمام این روش‌ها فایده‌ای نداشت، احتمالا یا باتری، یا پورت شارژ، یا مدار مربوط بـه اتصال باتری بـه بورد اصلی و یا خود شارژر آسیب دیده‌اند و نیاز بـه تعویض یا تعمیر دارند؛ البته فراموش نکنید کـه قبل از بردن دیوایس خود پیش یک تعمیرکار معتبر، روش‌هـای نرم افزاری و سخت افزاری دیگری کـه در بالا مطرح کردیم نظیر بردن بـه حالت سیف مود و ریکاوری مود را هم امتحان کنید.

 

۱۸- کارت حافظه‌ی microSD خوانده نمی‌شود

اگر یک کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی را داخل دیوایس اندرویدی خود قرار داده‌اید و اطلاعات این کارت نمایش داده نمیشود و یا اصلا وجود آن تشخیص داده نمیشود، فرمت کردن آن میتواند برای حل این مشکل موثر باشد. برای فرمت کردن یک کارت حافظه‌ی microSD در سیستم عامل اندروید باید مراحل زیر را طی کنید:

 

وارد نرم افزار تنظیمات شوید.
بـه قسمت Storage بروید.
صفحه را بـه سمت پایین اسکرول کنید و گزینه‌ی Format SD card را انتخاب کنید.
سپس Format SD card را دوباره انتخاب کنید تا عملیات فرمت تایید شود و کارت حافظه ریست شود.

 

توجه: قبل از اقدام بـه فرمت کارت حافظه‌، آن را از طریق یک کارت‌خوان یو اس بی کـه در بازار بـه نام رم ریدر «Ram Reader» شناخته میشود، بـه کامپیوتر متصل کنید تا اطلاعات آن را در جایی ذخیره کنید. اگر این اطلاعات بازهم قابل خواندن نبود، میتوانید کارت میکرو اس دی را از طریق کامپیوتر فرمت کنید و سپس با استفاده از نرم افزارهای ریکاوری فایل، فایل‌هـای حذف شده را بازیابی کنید.

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

۱۹- متصل نشدن دیوایس بـه کامپیوتر

اتصال دیوایس‌هـای اندرویدی بـه کامپیوتر بـه دو روش نرم افزاری انجام می‌گیرد. در یکی از این روش‌ها کاربر تنها بـه بخش‌هـای خاصی نظیر تصاویر، موزیک‌ها و دانلودها دسترسی دارد کـه این روش بـه اختصار MTP نامیده میشود؛ اما در روش دوم کاربران سیستم عامل اندروید می‌توانند با بخش‌هـای مختلف دیوایس نظیر اپلیکیشن‌ها و تنظیمات تعامل کنند و انها را تغییر دهند.

 

این روش بـه ADB موسوم است و معمولاً باعث بروز مشکلاتی میشود کـه در آینده باعث میشوند کـه دیوایس بـه کامپیوتر متصل نشود.

 

۲۰- هیچ‌کدام از روش‌هـای بالا جواب نمی دهد؛ راه حل نهایی!

حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

اگر مشکلات شـما با راهکارهای بالا حل نمیشود و دیگر بـه فکر آن افتاده‌اید کـه دیوایس اندرویدی خود را بفروشید و یا بـه دست تعمیرکار بسپارید، این روش آخر را هم امتحان کنید.

 

این روش کـه همان بازگرداندن تنظیمات بـه حالت کارخانه است، باعث میشود کـه همه ی ی‌ی اطلاعات ذخیره شده بر روی دیوایس پاک شود و اسمارت فون یا تبلت اندرویدی بـه حالت اولیه برگردد؛ انجام این عملیات معمولاً باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات و افزایش سرعت و کارایی گجت‌هـای الکترونیکی برندهای مختلف میشود.

 

برای این کار کافی است کـه مراحل زیر را طی کنید:

وارد نرم افزار تنظیمات شوید
بـه قسمت Backup & reset بروید
سپس در قسمت reset همانطور کـه در تصویر زیر مشاهده میکنید، بازگشت بـه تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید:
حل 20 مشکل نرم افزاری اندروید

در این پست سعی کردیم کـه تعدادی از رایج‌ترین مشکلات کاربران در سیستم عامل اندروید را بررسی کنیم و روش‌هایی کـه ممکن است باعث حل انها شوند را بررسی کنیم.