پارس ناز پورتال

ثروتمندترین آدم دنیا کامپیوتر و موبایل ندارد!

ثروتمندترین آدم دنیا کامپیوتر و موبایل ندارد!

ثروتمندترین آدم دنیا کامپیوتر و موبایل ندارد! 

وارن بافت، پولدارترین مرد جهان است، که همه ثروتش را خودش ساخته است. خانواده عجیب و غریب «وارن بافت» سال ۱۹۳۰ متولد شد؛ پدرش دلال سهام بود که پس ازدادن وعده‌های عجیب به ‌افراد غیرعادی، به عنوان نماینده کنگره انتخاب شد.

 

مادرش از خانواده‌ای با سابقه جنون و دیوانگی بود. با این‌که سال‌هاست از ثروتمند‌ترین آدم‌های جهان به‌حساب می‌آید؛ اما به داشتن زندگی مقتصدانه و رفتار فروتنانه مشهور است.به‌هیچ‌وجه تجملات زندگی یک فرد ثروتمند را ندارد و رفتار و نوع زندگی‌اش بی‌اندازه معمولی است.

 

او فرزندانش را مورد آزار و اذیت‌‌های روانی قرار می‌داد. یک بچه عجیب و غریب هنگامی‌که بافت پسر بچه بود، اعداد را می‌شمرد و آنها را به خاطر می‌سپرد، کاستی‌ها را تشخیص می‌داد و ساعت‌ها به تماشای رفت و آمد ماشین‌ها می‌نشست و تکرار حروف و شماره پلاک آنها را محاسبه می‌کرد.

 

صدها عدد سر بطری کوکاکولا را جمع‌آوری و تلمبار کرده بود و بعدازظهر خود را به شمارش و دسته‌بندی آنها می‌گذراند. بسیار اهل رقابت بود، اما در ظاهر کمرو و خجالتی به‌نظر می‌رسید. او شیفته پول بود؛ در ۶ سالگی با دست فروشی آدامس در خیابان‌ها شروع کرد و در ۱۰ سالگی از پدرش خواست او را به تماشای بازار بورس نیویورک ببرد؛

 

جایی‌که معروف‌ترین مرد وال‌استریت، به مدت نیم ساعت برای کودکان ۱۰ ساله‌ای که متفاوت از همسالان خود بودند، سخنرانی ‌کرد.بافت اولین پایه‌های سرنوشت خود را بسیار دقیق و با حساب و کتاب پی‌ریزی کرد و اولین برگه پرداخت مالیات بر درآمد خود را بعد از کسر ساعت مچی و دوچرخه‌اش به عنوان هزینه تجارت، در ۱۴ سالگی پر کرد.

 

بافت تبدیل به یک دلال سهام با سرمایه شخصی شد. او سال ۱۹۶۲ به یک ‌میلیونر تبدیل شد، در ۱۹۶۶ کنترل و مدیریت شرکت برکشایر را به عهده گرفت و از آن به بعد اقبال او روز به روز فزونی یافت.وارن بافت موبایل ندارد و کامپیوتری روی میزکارش نیست.

 

همچنین او تمایل زیادی به تفریحات خارج از خانه ندارد.سرگرمی‌اش پس از بازگشت به منزل، درست کردن مقداری ذرت بوداده و تماشای تلویزیون است. او می‌گوید: از کارت‌های اعتباری دوری کنید و به خود متکی باشید و فراموش نکنید که پول انسان را نمی‌سازد، بلکه انسان است که پول را ساخته است. تاحد امکان ساده زندگی کنید.

 

به‌دنبال مارک‌های معروف نباشید. آن چیزهایی را بپوشید که به شما احساس راحتی می‌دهد. پول خود را به‌خاطر چیزهای غیر ضروری هدر ندهید. فقط به‌خاطر چیزهایی خرج کنید که واقعا به آنها نیاز دارید. این زندگی شماست.

 

چرا به دیگران این فرصت را می‌دهید برای زندگی‌تان، تعیین تکلیف کنند؟ ثروتمند شدن به سبک پولدارترین مرد جهان وارن بافت در یک مصاحبه نیم‌ساعته با شبکه NBC، نکات مهم زندگی‌اش و همچنین دلایل موفقیتش را برای همه توضیح داد.

 

وارن بافت معتقد است پولدار شدن خیلی سخت نیست، ولی خیلی سخت است که بخواهید برای ثروتمند شدن، زندگی عادی خودتان را بی‌خیال شوید و یک زندگی جدید را شروع کنید. هرچند که زندگی جدیدتان، دستورهای بسیار ساده‌ای داشته باشد.

 

او نخستین سهام خود را در ۱۱ سالگی خرید و اکنون افسوس می‌خورد که آغازی دیرهنگام داشته است.پس به عنوان اولین پند برای کسب موفقیت می‌گوید: فرزندانتان را کوچک مپندارید و آنها را به سرمایه‌گذاری تشویق کنید. او در ۱۴سالگی و با درآمد توزیع روزنامه، یک مزرعه کوچک خرید. نتیجه این‌که:

 

با پس‌انداز اندک می‌توان چیزهای زیادی خرید. قدر آنچه را به دست می‌آورید، بدانید. فرزندانتان را به راه‌اندازی کسب وکار تشویق کنید. او هم‌اکنون در خانه۳ خوابه کوچکی واقع در مرکز شهر، اوماها در ایالت نبر اسکای آمریکا زندگی می کند.

 

خانه‌ای که پس از ازدواجش و در حدود نیم قرن پیش، با قیمت ۳۱هزارو۵۰۰ دلار خریداری کرده است. او می‌گوید در منزلش صرفا آن‌چیزی وجود دارد که لازم دارد. بافت برای محافظت از خانه‌اش، هرگز به حصار یا دیواری نیاز نداشته. هرگز بیش از آنچه که نیاز واقعی شما است، نخرید و به فرزندانتان نیز بیاموزید چنین بیندیشند و رفتار کنند.

 

او خود راننده خودروی شخصی‌اش است و راننده یا محافظی ندارد.او هیچ‌گاه با هواپیمای شخصی‌اش سفر نمی‌کند. هرچند او صاحب بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خصوصی است. موفق‌ترین مردمان، لزوما از بهترین امکانات استفاده نمی‌کنند.

 

شرکت او برکشایر هات وی Brekshire Hathaway ۶۳ زیرمجموعه دیگر دارد که در آمریکای شمالی و حتی برخی نقاط اروپا به خرید و فروش املاک مشغول هستند.او سالانه فقط یک بار با هر یک از روسای هیات مدیره این شرکت‌ها مکاتبه می‌کند، آن هم برای تعیین اهداف سالانه.

 

او هیچ‌گاه براساس یک قاعده معین اقدام به تشکیل جلسه یا مکالمه تلفنی با شرکت‌های زیرمجموعه‌اش نمی‌کند. بافت فقط دو قانون برای روسای هیات مدیره این شرکت‌ها وضع کرده است. قانون نخست: پول سهام هیچ یک از سهامداران‌تان را از بین نبرید. قانون دوم: قانون اول را فراموش نکنید.