پارس ناز پورتال

تمبر هوشمند پوشیدنی چیست؟

تمبر هوشمند پوشیدنی چیست؟

تمبر هوشمند پوشیدنی چیست؟ 

در دنیای تکنولوژی هر روز یک گجت جدید رونمایی میشود و در میان این گجت ها برخی میتوانند بسیار مفید و کاربردی باشند. گجت های هوشمند برای اهالی تکنولوژی بسیار ارزشمند است و برای سازندگان نیز اهمیت دارد. این ابزارها، صرفا برای استفاده قشر خاصی نیستند به طوری که در سال های اخیر گجت هایی پوشیدنی رونمایی شده که برای استفاده ی عمومی طراحی و ساخته شده اند.

 

امروز می خواهیم به معرفی تمبری بپردازیم که نوعی گجت پوشیدنی الکترونیکی هوشمند به شمار می آید که کاربرد های جالبی هم دارد.

تمبر هوشمند پوشیدنی چیست؟

 تمبر الکترونیکی، نوعی برچسب کوجک است که می توانید نمونه آن را در تصویر مشاهده کنید. این تمبر قرار است برای سنجش میزان سلامتی بیماران و ورزشکاران و اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این تمبر حاوی نوعی پرونده عظیم پزشکی است که هر فرد باید با خود به همراه داشته باشد.

 

اندازه ی تمبر الکترونیکی مورد نظر در اندازه ی یک تمبر معمولی است که ضخامت آن به اندازه ی ضخامت موی انسان است. هر چند این تمبر کوچک است اما ویژگی های اضافی آن نظیر مدیریت بلیط های کنسرت ها و مسابقات و غیره می تواند از ویژگی های برجسته آن باشد.

 

شرکت معتبر MC10 افتخار دارد تا ایده و ساخت و رونمایی این تمبر را به نام خود ثبت کند. این فناوری که در ادامه ی فناوری گجت های پوشیدنی تحت عملکرد پرتو فرابنفش به شمار می آید قرار است کم کم وارد بازار شود.

 

 ویژگی مهم این گجت این است که از فناوری خوانش نزدیک یعنی NFC بهره مند است که کمک می کند از این فناوری استفاده کرده و اطلاعاتی را دریافت کرده و حتی اطلاعاتش را ارائه دهد. NFC تکنولوژی امنی است که موجب ارتباط دستگاه های الکترونیکی و تبادل دیتا در آن ها می شود.

 

 در این صورت هر دستگاهی که از فناوری NFC پشتیبانی می کند می تواند با این تمبرها ارتباط برقرار کند.

تمبر هوشمند پوشیدنی چیست؟

در صورتی که کاربری نگرانی تغییر اطلاعات داده های خود داشته باشد می تواند با استفاده از ویژگی READ ONLY یا فقط خواندنی بودن در این تمبر، خیال خود را راحت کند. این حالت از تنظیمات تمبر، از الگوریتم محافظت اطلاعاتی برخودار است. در صورتی که بخواهد این تمبر را از اعتبار ساقط کند کافیست آن را از روی پوست جداکنند و بیرون بیندازند!

 

تا کنون گجت های ارتباطی متفاوتی ساخته شده است اما به مانند این گجت چند منظوره و چند کاره نبوده اند. کاربران می توانند این گجت را به مدت ۲ روز، به طور مداوم، روی دست خود نگهدارند و در این مدت می توانند شنا و حمام نیز کنند.

 

این تمبر به صورت ۴ لایه ای طراحی و ساخته شده است که شامل موارد زیر می شود:

لایه اول چسب پزشکی برای تغییر ابعداد و اندازه ی تمبر متناسب با کشش های پوست.

 

لایه دوم که لایه ی نصب آنتن و چیپ خاص این تمبر است.

 

لایه ی سوم که طرح گرافیکی در روی آن قرار می گیرد.

 

و لایه چهارم که این تمبر را از امواج مختلف مثل فرابنفش محافظت می کند.

 

 قیمت این تمبر همچنان مخفی مانده تا رقبای احتمالی همچنان سر گردان بمانند. گفته می شود امکانات و کارایی این تمبر ها به صورت پرداخت های غیر نقدی، دسترسی به مکان های رزرو شده مثل مکان های دیدنی و هتل ها، شناسایی افراد و سالمندان و کودکان  و غیره نیز ذکر شده است.