پارس ناز پورتال

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

شور و شوق باورنکردنی برای سفر، تجربه ی فرهنگ‌ها و تمدن جدید و دیدن مناظر جدید، نه تنها به راحتی رفع نمی‌شود، بلکه مزایای بسیاری برای مسافران به عنوان یک فرد به ارمغان می آورد. در ادامه تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا را خواهید دید.

 

به نظر برخی از افراد، “مسافرت‌ رفتن”، کاری غیر ضروری است که باید فقط در زمان‌هایی که مجبور هستیم، از سر ناچاری با آن رو به رو شویم.

 

از سوی برخی دیگر، افرادی که کمی کاشف و کنجکاو هستند، نمی‌توانند به سفر اینگونه نگاه کنند و برعکس، بسیار مشتاق سفر رفتن هستند. “سفر دوستی”، رایج‌ترین کلمه‌ای است که حالات ذهنی این افراد را توضیح می‌دهد.

 

زمانی که شما با این اهداف خاص در ذهن تان در حال سفر هستید، روش‌های نوین حمل و نقل، مانند هواپیما، گاهی نمی توانند یک انتخاب خوب برای شما باشند. به همین دلیل است که اکثر مردم در هنگام سفر، دوست دارند با قطار سفر کنند.

 

قطار همیشه رمزآمیز است و شیوه ی سفر با آن به گونه ای است که باعث می‌شود یک وسیله ی حمل و نقل مطلوب تلقی شود. قطارها به مراتب راحت‌تر از اتوبوس ها، اتومبیل ها و یا هواپیماها هستند.

 

آنها فرصتی ایجاد می‌کنند تا در طول سفر خود، واقعاً از دیدن مکان‌های باشکوه لذت ببرید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم لیستی از زیباترین مسیرهای قطار در سراسر جهان را فراهم کنیم، تا این مسیرها، یک گزینه ی خوب برای کسانی که خواهان سوار شدن به بهترین قطارها هستند، باشند.

 

1. BERGEN RAILWAY، نروژ:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

هنوز بسیاری از مردمی که در خارج از اروپا زندگی می کنند، از مناظر واقعاً زیبای اسکاندیناوی آگاه نیستند. در طول سفر از “برگن” تا “اسلو”، مناظر زیبایی را تجربه خواهید کرد و هر چه پیش می‌روید؛

 

محیط زیست به‌گونه‌ای تغییر می‌کند که انگار فصل‌ها در حال تغییر هستند. دره‌های آبی زیبا، کوه های پوشیده از برف و دشت‌های پوشیده از چمن، زیبایی این مناظر خیره کننده را دوچندان می کنند.

 

2. WEST RHINE RAILWAY، آلمان:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

بسیاری از مسافران که به آلمان می‌روند، فقط بر “برلین” و تاریخ عالی، فرهنگ بالا و قدمت فرهنگی آن تمرکز می‌کنند.

 

با این حال، آلمان مکان های خیلی بیشتری برای ارائه دارد و یکی از زیباترین قسمت‌های آن، این است که این کشور مرکز نوشیدنی های طبیعی، خوش مزه و گوارایی است.

 

برجسته‌ترین آن نیز دره ی راین است. از “ماینز” به “کوبلنز”، راه آهن کشیده شده است و در طول این مسیر، موارد زیادی برای دیدن وجود دارد.

 

3. BERNINA EXPRESS RAILWAY، سوئیس به آلمان:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

مسیر این قطار، از بخشی از رشته کوه‌های آلپ سوئیس می‌گذرد و تحت رسمی حفاظت یونسکو به عنوان میراث جهانی قرار دارد.

 

راه آهن Bernina Express، شما را از مناظر با شکوه حومه ی سوئیس، دریاچه‌ها و یخچال های طبیعی نفس‌گیری می‌گذراند.

 

توصیه می‌کنیم برای به دست آوردن بهترین تجربه ی ممکن، از دوربین های پانوراما استفاده کنید.

 

4. CHRISTCHURCH TO GREYMOUTH RAILWAY، نیوزلند:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

پس از رشته کوه های آلپ اروپا، اجازه دهید تا ناگهان قطار در رشته کوه‌های جنوبی آلپ در نیوزلند، ناپدید شود. اگر شما یک قطار با مسیر Christchurch تا Greymouth را سوار شده اید، شما در یک مسیر زیبا و فوق العاده هستید.

 

در این مسیر بی نظیر، دشت های “کانتربری” و رودخانه ی Waimakariri، با دره های زیبا و همراه با چشم‌انداز با شکوه رشته کوه های آلپ جنوبی، در انتظار شما هستند.

 

5. DOURO LINE RAILWAY، پرتغال:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

به اروپا و به طور خاص‌تر به شمال پرتغال برگردید. این خط راه آهن خوش منظره و زیبا، نام خود را از رودخانه ی دورو گرفته و برای اولین بار در سال ۱۸۸۷ راه اندازی شد.

 

اکثر مسیر این راه، از کنار رودخانه می گذرد و موج های خروشان این رودخانه ی زیبا، در چشمان تان مهمانی برگزار می‌کنند. هم‌چنین، این مسیر دارای یک دره ی زیباست که برای شما خاطره ای خوش را رقم خواهد زد.

 

6. THE ROYAL SCOTSMAN، اسکاتلند:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

اگر می خواهید سفر با یک قطار لوکس و درجه یک را تجربه کنید، پس به شما The Royal Scotsman را پیشنهاد می‌کنم. حتی خود نام آن نیز، منعکس کننده ی لوکس بودن، شکوه و عظمت آن است!

 

با این قطار، از “ادینبرگ”، سفری را شروع کنید و از مناطق مرتفع اسکاتلند همراه با دریاچه ها و مناظر سبز زیبای آن لذت ببرید. قطار دارای کیفیت بالایی است و حداکثر راحتی در آن تضمین شده است.

 

7. THE SUNSET LIMITED، ایالات متحده ی آمریکا:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

هنگامی که صحبت از مناظر افسانه ای در ایالات متحده آمریکا به میان می‌آید، هیچ چیز بیشتر از بیابان که همیشه صحنه های فیلم های غربی را به خاطر می‌آورد، بهتر نیست.

 

چیزهای زیبایی در همواری سطح صحرا وجود دارد و برای تجربه ی آن، هیچ راهی بهتر از نشستن بر روی صندلی The Sunset Limited نیست.

 

قطار از “لس آنجلس” و “نیواورلئان” می‌گذرد و هر دقیقه از این سفر ۴۸ ساعته، برای شما لذت بخش خواهد بود.

 

8. THE DANUBE EXPRESS، از مجارستان به ترکیه:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

یکی دیگر از قطارهای لوکس است که از شرق اروپا در “بوداپست”، شروع می شود. تمام مسیر این قطار، از جهت شرق استانبول به ترکیه است.

 

یکی از ویژگی هایی که این خط را بسیار منحصر به فرد می‌کند، عبور از “ترانسیلوانیا” (رومانی)، خانه ی Vlad Tsepesh معروف، که بیشتر با “دراکولا” شناخته شده و دیدن قلعه ی شخصیت های تاریخی که شخصیت افسانه ای خون آشام براساس آن است، می‌باشد.

 

سفر در استانبول به پایان می رسد. جایی که باید در آن ترمینال معروف Haydarpaşa، یکی از معروف ترین ایستگاه‌های قطار در جهان را ببینید.

 

9. AL ANDALUS EXPRESS، اسپانیا:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

“اندلس”، منطقه‌ای از جنوب اسپانیا، یکی از زیباترین مناظر در جهان است. Al Andalus Express از سال ۱۹۳۰، به مردم این فرصت را می‌دهد تا “اندلس” را به شیوه‌ای نفس گیر و آرامش بخش تجربه کنند.

 

این سفر شش روزه، از “سویل” شروع می شود و در “کوردوبا” به پایان می رسد.

 

10. Maharajas’ Express، هند:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

اگر می خواهید بخش افراطی و عجیبی از هند را ببینید، Maharajas’ Express بهترین گزینه برای شما است. این قطار به عنوان “لوکس‌ترین و گران ترین قطار در آسیا” و “برجسته‌ترین قطار لوکس دنیا” شناخته شده است.

 

این عناوین، به خاطر کیفیت خدمات و محل اقامت شما در طول سفر، به این قطار داده شده است. مسیر این قطار لوکس، از بمبئی به دهلی نو بوده و با سوار شدن به آن، باید آماده باشید تا شگفت زده شوید!

 

11. DENALI STAR ROUTE، آلاسکا:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

مکان های بسیار کمی در جهان وجود دارد که می تواند با زیبایی مناظر دست نخورده ی آلاسکا مطابقت داشته باشد. این مسیر به Denali Star می‌رسد و سفر شما را به دلیل دیدن بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها، جذاب می‌کند.

 

همچنین شما را به پارک ملی Denali با شکوه می‌برد. تمام سفر ظرف مدت یک روز به پایان می‌رسد، اما به خاطر داشته باشید که این یک سفر ۱۲ ساعته است.

 

12. Talyllyn Railway، ولز:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

اگر شما از علاقه مندان به قطار هستید، پس قطعاً در مورد کتاب و برنامه ی تلویزیونی Thomas the Tank Engine می‌دانید. جالب می شود اگر من به شما بگویم که می توانید سوار خطی شوید که یک منبع الهام بخش برای این شخصیت است.

 

از یک سواری فوق‌العاده در طول دره ی Fathew، با یک قطار بخار که قدمت تمام راه آن به سال ۱۸۶۵ برمی‌گردد، لذت ببرید.

 

13. Trans-Siberian Railway، روسیه:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

یکی از قطارهای سواری‌ افسانه ای است که برای تازه کارها توصیه نمی شود. سفر ۵۷۷۲ مایلی از “مسکو”، در غرب کشور تا شهر Vladivostok، در شرق که در حدود ۱۳ روز طول می‌کشد.

 

شاید بگویید عجب عدد شومی. اما این سفر واقعاً هیجان انگیز و بی نظیر است. این سفر، یک ماجراجویی واقعی در یکی از سخت ترین مناطق جهان به شمار می رود.

 

14. HIRAM BINGHAM، پرو:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

جنوب آمریکا همیشه نقاب خاصی از رمز و راز همراه با افسانه در مورد جنگل های انبوه آن، قبایل و … داشته است. یکی از معروف ترین سایت های باستان شناسی از کلمبیایی‌های اولیه ی پرو، “ارگ ماچو پیچو” است.

 

مسیر قطار Hiram Bingham، در طول سفر شما را در اطراف کوه که شش ساعت به طول می‌انجامد می‌برد. این سفر، مانند کاوش در بهترین سایت‌ها است.

 

15. Durango & Silverton Railroad، ایالات متحده ی آمریکا:

تصاویر زیبا ار مسیرهای جذاب قطار در دنیا

این قطار کلاسیک آمریکایی، توسط National Geographic Traveller، “بهترین سفر با قطار در آمریکای شمالی” اعلام شده است. مسیر قطار در حدود سال ۱۸۸۱ ساخته شده است. مسیر این سفر ۴۵ مایل بوده و بین Durango و شهر Silverton می باشد.

 

چیزی که باعث می‌شود تعطیلات با قطار، یک ایده ی خوب شود، این واقعیت است که شما می‌توانید با تجربه ی این سفرهای رؤیایی، یک تابستان عالی و یا یک تعطیلات زمستانی داشته باشید.

 

تصاویر هزار بار تاثیرگذارتر از کلمات هستند و تجارب، از قطاری به قطار دیگر متفاوت هستند. چیزی که قطعاً درست است، این حقیقت است که شما آن ها را برای بقیه ی عمر خود به یاد خواهید داشت و یک بار که سفر با یک قطار خوش منظره و زیبا را امتحان کنید، عاشق آن می‌شوید.