پارس ناز پورتال

بن استیلر سرطان را شکست داد

مجموعه : اخبار سینما
بن استیلر سرطان را شکست داد

بن استیلر سرطان را شکست داد 

بن استیلر بازیگر طنز هالیوودی است که چندی پیش مطلع شد بیماری سرطان پروستات دارد اما باعث ناامیدی وی نشد. کمدین مشهور اعلام کرد دو سال پیش به سرطان پروستات مبتلا شد ولی با انجام تست سرطان توانست به موقع از بیماری خود مطلع شود و بر آن غلبه کند.

بن استیلر سرطان را شکست داد

به گزارش سی.ان.ان، کمدین مشهور دیروز آشکار کرد که سال ۲۰۱۴ دچار سرطان پروستات شده بود و اکنون توانسته است به طور کامل بهبود یابد.این بازیگر که دیروز برای نخستین بار از این خبر پرده برداشت، گفت تومور او با انجام عمل جراحی سه ماه بعد از تشخیص برداشته شد و در سپتامبر ۲۰۱۴ این عمل انجام شد.

 

استیلر که در برنامه‌ای رادیویی این خبر را اعلام کرد گفت به طور اتفاقی و با انجام تست آنتی‌ژن پی‌اس‌ای توانست متوجه شود به این بیماری مبتلا شده است. این آزمایش از طریق تست خون انجام می شود و همین آزمایش جان او را نجات داد.

 

او برای انجام تست در دهه چهل سالگی این آزمایش خون را داد، در حالی که انجمن سرطان آمریکا تاکید دارد که این آزمایش در آغاز ۵۰ سالگی انجام شود تا در مواردی مثل بن استیلر به موقع بتوان به وجود آن پی برد.پزشک استیلر این آزمایش را در حالی که او ۴۶ سال دارد برای او درخواست کرد تا بررسی کند که چقدر از آنتی ژن عامل بروز این بیماری در بدن او وجود دارد.

 

استیلر گفت وقتی پی‌ برد به سرطان مبتلاست شبیه لحظه‌ای بود که والتر وایت (شخصیت سریال «بریکینگ بد») با خبر بد روبه رو شد؛ با این تفاوت که کسی از او فیلمبرداری نمی‌کرد.بازیگر فیلم‌های کمدی می‌گوید سابقه بیماری سرطان در اعضای خانواده‌اش وجود نداشت و به همین دلیل وی جزو افرادی که از ریسک بالای خطر برخوردار هستند جای نمی‌گرفت.

 

وی پس از ابتلا به بیماری به تحقیق درباره آن پرداخت و متوجه شد تشخیص به‌موقع در درمان آن تعیین کننده است. وی گفت: انجام آزمایش پی‌اس‌ای جان مرا نجات داد و به همین دلیل من امروز قصد دارم در این باره به آگاه سازی بپردازم.وی گفت اگر تا ۵۰ سالگی منتظر مانده بودم، این بیماری دیگر قابل درمان نبود و با مشکلات زیادی روبه رو می‌شدم.