پارس ناز پورتال

چگونه بروزرسانی ها را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟

چگونه بروزرسانی ها را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟

چگونه بروزرسانی ها را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟ 

ویندوز 10 بیش از یکسال است که به بازار آمده و از بروزرسانی های متعددی هم بهره میبرد که این امر برای سرعت و حجم اینترنت ما خوب نیست. ویندوز ۱۰ یکی از جدیدترین سیستم عامل های شرکت مایکروسافت می باشد که از بروز رسانی های فراوانی در آن استفاده شده و به کاربرانی که از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند پیشنهاد می کنند که سیستم عامل خود را به این نسخه جدید ارتقا دهند ،

 

ولی شاید کسانی میل به ارتقا به این سیستم عامل جدید را نداشته باشند، در این مقاله به راه های جلوگیری از ارتقای این سیستم عامل می پردازیم:

 

در هفته های اخیر شرکت مایکروسافت بیشتر از هر زمان دیگری به کاربران ویندوز های قبلی پیشنهاد ارتقا به این سیستم عامل جدید را داده زیرا این ویندوز از ۲۹ جولای یعنی ۸ مرداد نرخ قیمت بروزرسانی آن ۱۱۹ دلار می شود ، با اینکار درآمد بلند مدت شرکت مایکروسافت بیشتر می شود و سرویس پشتیبانی نیز راحت تر سزویس دهی می کند.

چگونه بروزرسانی ها را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟

یاداوری این نکته به شما کاربران این است که برای ارتقای سیستم عامل ۷ و ۸ ویندوز خود به ویندوز ۱۰ نیازی به صرف هزینه نیست زیرا شرکت مایکروسافت این فرصت را موقتا مجانی قرار داده بنابراین فرصت را از دست ندهید ، حال اگر شما پس از نصب این ویندوز از این سیستم راضی نبودید چگونه می توان از نسخه های قبلی خود استفاده کنید؟

 

شرکت مایکروسافت چندین راه را برای ارتقا به ویندوز ۱۰ قرار داده ، اپلیکیشن ویندوز ۱۰ که بوسیله این شرکت منتشر شده با ارائه چند پنجره و اخطار و پیام ساخته شده تا بتوان ارتقا را به آسانی انجام داد.

 

در اینجا راه های جلوگیری از بروز رسانی سیستم عامل خود به ویندوز جدید ۱۰ را آموزش می دهیم:

زمانی که نرم افزار ویندوز ۱۰ اجرا شد این عبارت را click here to change upgrade schedule or cancel scheduled upgrade جستجو کنید و آن را cancel کancel کنید و آن را  upgrade schedule or cancel scheduled upgrade 10 را آموزش می دهیم:

 

سیله این شرکت منتشر شده را با ارائه چند پ کنید به این نکته توجه کنید که با بستن این پنجره از ارتقا به ویندوز ۱۰ جلوگیری نمی شود.

 

روش دوم این است که بروز رسانی را از طریق دستی پاک کنید و برای جلوگیری ارتقا به ویندوز ۱۰ گزینه های ریجستری را تایید کنید و از گرفتن بروز رسانی خود داری کنید.

 

اگر زمانی بروز رسانی ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کار کرد پنجره مربوطه را مسدود کنید.

 

در قسمت ارتقای پیشنهادی (recommended updates) در بخش تنظیمات مربوط به بروز رسانی سیستم عامل ( windows updates) را غیر فعال کنید.

 

فایل هایی که مربوط به نصب می باشند را پاک کنید تا فضای دیسک زیاد شود.

 

به جز مواردی که در بالا ذکر کردیم می توانید از نرم افزار هایی برای جلوگیری از بروز رسانی استفاده کنید که در اینجا به دو مورد از آنها که توسط منابع فراوانی استفاده و پیشنهاد شده است را معرفی می کنیم:

 

نرم افزار GWX control panel نام دارد که برای پاک کردن نوتیفیکیشن دریافت ویندوز ۱۰ کاربرد دارد و می تواند به قسمت بروز رسانی ویندوز نیز دسترسی داشته باشد.

 

Never 10 این نرم افزار قادر است تنظیمات برگشتی برای غیر فعال کردن ارتقا به سیستم عامل ۱۰ را انجام دهد و همچنین می تواند فایل های نصبی مربوط به ویندوز ۱۰ را پاک کند.

 

زمانی که ویندوز ۱۰ را نصب کرده اید به چه روشی می توان به نسخه های قبلی برگشت؟

 

پیش روی شما سه گزینه وجود دارد:

نسخه قبلی سیستم عامل خود را مجددا نصب کنید.
از فایل پشتبانی یا بک آپ که از ویندوز قبلی خود گرفته اید استفاده کنید.
تا ۳۰ روز صبر کنید و عملیات دانگرید را انجام دهید .

چگونه بروزرسانی ها را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟

دراینجا عملیات دانگرید به شما آموزش داده می شود:

 

در اولین مرحله کلید ویندوز را به صورت مداوم بزنید تا قسمت تنظیمات باز شود و بعد از آن به گزینه update & security recovery  بروید و در زیر go back to windows 7/8.1 روی get started کلیک کنید .

 

لازم بذکر است که شما فقط زمانی می توانید از این گزینه برای برگشت به نسخه های قبلی استفاده کنید که در پوشه windows. Old نسخه های قبلی موجود باشد و فقط ۳۰ روز زمان دارید  تا از این عملیات استفاده کنید.

 

اکنون شما به موارد جلوگیری از ارتقا ویندوز خود به ویندوز جدید ۱۰ آشنا شده اید و می توانید به راحتی از این امر جلوگیری کنید .