پارس ناز پورتال

بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید 

شما می توانید در مطلب زیر بدترین ماشین هایی که تاکنون ساخته و روانه بازار شده اند را ببینید و بشناسید. از شرکت های مشهور نیز در این لیست چندین محصول مشاهده می شود. در کارنامه‌ی تمامی خودروسازان بزرگ جهان، خودروهایی دیده می‌شوند که نتوانستند به موفقیتی دست پیدا کنند

 

و با شکست روبرو شدند.اکنون قصد داریم نگاهی بیندازیم به 15 مدل دیگر از بدترین‌های صنعت خودرو. در این بخش خودروهایی از برندهای بزرگ مانند مزدا، تویوتا، فورد، رنو، شورلت و حتی مازراتی به چشم می‌خورند.

 

بدترین ماشین های تاریخ (رتبه‌ی 45 تا 31)

45. مزدا روتاری پیک آپ (Mazda Rotary Pickup)- سال تولید: 1974

شرکت خودروسازی مزدا سابقه و تخصص زیادی در تولید موتورهای وانکل یا روتاری دارد. این شرکت در سال 1974 موتور روتاری را بر روی یک مدل وانت از سری B خود نصب کرد و آن را با نام مزدا روتاری پیک آپ به بازار عرضه کرد. این اولین و آخرین خودروی وانت دنیا با موتور وانکل بود؛

 

چرا که این موتورها دور مناسبی برای استفاده در یک وانت نداشتند. این‌گونه بود که خودروی مزدا روتاری پیک آپ به یکی از بدترین ماشین های تاریخ تبدیل شد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

44. تویوتا اکو (Toyota Echo)- سال تولید: 1999

کمپانی تویوتا در پایان دهه 90 خودروی اکو را جایگزین مدل Tercel کرد. اکو خودرویی بی دست و پا بود که برای تولید آن از پلاستیک زیادی استفاده کرده بودند. کارشناسان، خودروی اکو را یک جوک از طرف تویوتا می‌دانستند.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

43. داتسون اف 10 (Datsun F10)- سال تولید: 1974

داستون F10 در سال 1970 معرفی شد و با نام نیسان Cherry نیز به فروش می‌رسید. این مدل اولین خودروی دیفرانسیل جلوی نیسان بود و ظاهری زشت و خشن داشت. چهار نسل از خودروی داتسون F10 در آمریکا به تولید رسید و نهایتا در سال 1986 تولید آن متوقف شد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

42. فورد تاندربرد (Ford Thunderbird)- سال تولید: 1989

یکی از قدیمی‌ترین خودروهای کمپانی فورد، تاندربرد نام داشت که نسل اول آن در سال 1955 تولید شد. این خودرو یک کوپه‌ی بزرگ و لوکس بود که این ویژگی را در طول سال‌های بعد نیز با خود به همراه داشت. اما در سال 1989 نسل دهم تاندربرد معرفی شد.

 

یک خودروی بزرگ و بسیار سنگین و گران قیمت که در ابتدا تنها با موتور V6 عرضه می‌شد. نسل دهم فورد تاندربرد به آخرین نسل این مدل تبدیل شد و در سال 1977 تولید آن خاتمه یافت. البته در سال 2002 نیز این خودرو بازگشت نصفه و نیمه‌ای داشت اما باز هم ناموفق بود و در سال 2005 تولید آن برای همیشه متوقف شد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

41. استرلینگ 825 (Sterling 825)- سال تولید: 1987

استرلینگ 825 نام نسخه‌ی تغییر برند داده شده‌ی روور سری 800 بود که در دهه 80 معرفی شد. این خودرو از یک موتور V6 متعلق به آکورا استفاده می‌کرد اما اتومبیلی غیر قابل اعتماد بود که به راحتی دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی می‌شد. سیستم برقی آن نیز بیشتر از چند هفته دوام نمی‌آورد و به همین دلیل در فهرست بدترین ماشین های تاریخ قرار گرفت.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

40. رنو دوفین (Renault Dauphine)- سال تولید: 1957

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در سال 1956 یک خودروی موتور عقب ارزان قیمت با نام دوفین معرفی کرد. دوفین برای رقابت با فولکس واگن بیتل به بازار عرضه شد و 32 اسب بخار قدرت داشت که از بیتل سریع‌تر به نظر می‌رسید؛ اما آزمایش این خودرو در سال 1962 نشان داد که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو 22.2 ثانیه است.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

39. سوبارو ایکس تی (Subaru XT)- سال تولید: 1985

XT نه تنها یکی از بدترین خودروهای تولید سوبارو، بلکه یکی از بدترین ماشین های تاریخ به شمار می‌رود. طراحی ظاهری و داخلی این خودرو فاجعه‌بار بود و فرمان آن نیز از دو پره‌ی افقی و عمودی تشکیل شده بود که صفحه آمپر به سختی از پشت آن دیده می‌شد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

38. پلیموث کاراول (Plymouth Caravelle)- سال تولید: 1985

پلیموث کاراول یک سدان خانوادگی بود که در سال 1985 از آن رونمایی شد. اواسط دهه 80 دورانی بود که سدان های غول‌پیکر آمریکایی در حال آب رفتن بودند و هیچ‌کس متوجه حضور کاراول نشد. از این خودرو می‌توان به عنوان خسته‌کننده‌ترین خودروی تاریخ نام برد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

37. کرایسلر اگزکتیو لیموزین (Chrysler Executive Limousine)- سال تولید: 1983

در سال 1983، کرایسلر تصمیم گرفت تا مدل LeBaron خود را که یک کوپه بود به یک لیموزین تبدیل کند. این کمپانی، درهای LeBaron را روی مدل کوپه گذاشت و طول خودرو را نیز افزایش داد و به این ترتیب یک لیموزین احمقانه تولید شد. تنها هزار و 500 دستگاه از این خودرو تولید شد و در سال 1986 ساخت آن به پایان رسید.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

36. شورلت اس اس آر (Chevrolet SSR)- سال تولید: 2003

برند مطرح شورلت در سال 2003 یک وانت اسپرت با سقف جمع شونده معرفی کرد که بر روی شاسی ترایل بلیزر ساخته شده بود. SSR خودرویی سنگین و مسخره بود که به فروش خوبی هم دست نیافت و تولید آن در سال 2006 پس از ساخت 24 هزار دستگاه متوقف شد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

35. فورد الیت (Ford Elite)- سال تولید: 1974

کمپانی فورد در سال 1974 برای تصاحب بازار کوپه‌های لوکس، یک خودروی تغییر برند داده شده از مرکوری کوگار را تولید کرد. این خودرو با دماغه‌ی زشت خود اصلا برازنده‌ی نام الیت (به معنای نخبه) نبود. این یکی از بدترین خودروهای تغییر برند داده شده بود و تولید آن دو سال بعد متوقف شد.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

34. مازراتی بای توربو (Maserati Bitubo)- سال تولید: 1981

مازراتی در سال 1981 برای رقابت با سری 3 بی ام و، از خودروی بای توربو رونمایی کرد. این خودرو از یک موتور 2.5 لیتری V6 با دو توربوشارژ برخوردار بود که فقط 185 اسب بخار قدرت داشت.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

33. سوبارو جاستی (Subaru Justy)- سال تولید: 1984

 به گزارش پارس ناز سوبارو جاستی در دهه 80 به عنوان یک هاچ بک ساب کامپکت به بازار آمد و یکی از بدترین ماشین های تاریخ لقب گرفت. جاستی از یک پیشرانه‌ی ضعیف سه سیلندری استفاده می‌کرد که نیروی آن توسط گیربکس کسل‌کننده‌ی CVT منتقل می‌شد. همین دو مورد برای شکست سوبارو جاستی کافی بود.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

32. شورلت شوت (Chevrolet Chevette)- سال تولید: 1976

شورلت به جای ساخت یک خودروی کوچک در کلاس جهانی، به سراغ یکی از طراحی‌های تاریخ مصرف گذشته‌ی اوپل رفت. شوت در سال 1976 معرفی شد و تا یازده سال بعد یعنی سال 1987 به تولید رسید.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

31. ساب 7-9 (Saab 9-7)- سال تولید: 2006

شرکت جنرال موتورز در سال 2005 تصمیم گرفت تا یک شاسی بلند بزرگ را توسط برند ساب عرضه کند. این خودرو بر روی پلتفرم شورلت ترایل بلیزر ساخته شد و 7-9 نام گرفت. این اولین خودروی شاسی بلند برند ساب محسوب می‌شد اما در واقع همان ترایل بلیزر بود که لباس ساب را پوشیده بود. خودروی شاسی بلند 7-9 ثابت کرد که مالکیت ساب توسط جنرال موتورز ناحق بوده است.بدترین ماشین های تاریخ خودروسازی را بشناسید

 

گجت نیوز

 

 

Xبستن تبلیغ
تبلیغات