پارس ناز پورتال

با این کارها در زمستان احساس سرما نکنید

با این کارها در زمستان احساس سرما نکنید

با این کارها در زمستان احساس سرما نکنید 

در فصل زمستان احساس سرما می تواند برای برخی آزار دهنده و ناراحت کننده باشد. در این مطلب ما راهکارهای بسیار مفیدی داریم. روزهای سرد شروع شد. در اینجا ۹ تکنیک ساده را به شما آموزش می‌دهیم که به گرم ماندن بدنتان در هوای سرد کمک می‌کند.

 

۱- شب هنگام قبل از خواب لباس‌هایی را که قرار است صبح بپوشید روی رادیاتور گرم کنید. پوشیدن لباس گرم در صبح حس خوشایندی می‌دهد و بدن‌تان را از همان ابتدا گرم می‌کند.

 

۲- ۳۰ دقیقه قبل از آنکه به رختخواب بروید کیسه آب گرمی را داخل رختخواب بگذارید. بعد از آنکه به رختخواب رفتید هم کیسه آب گرم را روی پاهایتان نگه دارید تا گرم بمانید.

 

۳- خانه را بیش از ۲۰ درجه گرم نکنید. گرم کردن دمای داخل خانه باعث می‌شود به محض خروج دچار مشکلات عروقی شوید. بهترین کار این است که دمای داخل خانه را حدود ۲۰ نگه دارید و با پوشیدن لباس گرم بدنتان را گرم نگه دارید تا در بیرون رفتن از خانه هم دچار حس سرمای شدید در دست و پا نشوید.

 

۴- گوشت و تخم مرغ بخورید. در مقایسه با قندها و مواد غذایی چرب، گوشت، ماهی و تخم مرغ و حتی سویا، میوه‌های خشک و عدس به دلیل پروتئینی که دارند بدن را گرم می‌کنند. مصرف آهن و ویتامین B12 نیز به گرم شدن بدن از داخل کمک می‌کند.

 

۵- نوشیدنی گرم بنوشید اما چای یا قهوه خیر! کافئین موجود در برخی نوشیدنی‌ها سبب انبساط عروق خونی و از دست دادن سریع گرمای بدن می‌شود. دم‌نوش‌هایی مثل دم‌نوش دارچین یا زنجبیل بسیار مفیدتر است.

 

۶- اگر قرار است در برف و باران عازم شوید حتما کفشی به پا کنید که کفی پهنی داشته باشد تا سرما به کف پایتان نفوذ نکند. می‌توانید شب با جوراب بخوابید تا گرمای پا حفظ شود و برای بیرون رفتن هم از جوراب‌های پشمی کمک بگیرید.

 

۷- سر و گوشتان را بپوشانید.۱۰ تا ۳۰ درصد از گرمای بدن از طریق سر از دست می‌رود. گذاشتن کلاه گرم بافتنی که کاملا سر و گوش را گرم نگه دارد ضروری است.

 

۸- صاف راه بروید. معمولا وقتی سردتان است غوز می‌کنید و چانه‌تان را به گردن می‌چسبانید تا گرم شوید اما غوز کردن تنها سبب کاهش جریان خون و سرد شدن بدن می‌شود. سعی کنید صاف راه بروید و دستان‌تان را تکان دهید تا ماهیچه‌هایتان تکان بخورد و جریان خون سریع‌تر شود. سریع راه رفتن و انجام نرمش و حرکات بدنی نیز به گرم شدن بدن کمک می‌کند.

 

۹- چند لایه لباس بپوشید. پوشیدن چندین لایه سبک روی هم به گرم ماندن بدن کمک می‌کند و همانند عایق، گرما را در خود حفظ می‌کند. زیرترین لایه باید از جنس کتان و پنبه یا نخ باشد که عرق را جذب کند. زیر شلوارتان هم بهتراست ساقی چسبان بپوشید و لباسهای رویی از جنس پشم باشد تا گرما را نگه دارد.

 

 

Xبستن تبلیغ
تبلیغات