پارس ناز پورتال

بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند

مجموعه : اخبار سینما
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند

بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند 

برخی از بازیگران با نپذیرفتن پیشنهادهای بازیگری شاید تا اخر عمر خود پشیمان شوند و این اتفاق بارها برای ستاره های بزرگ افتاده است. تصور کنید «جک نیکلسون» نقش «مایکل کورلئونه» در «پدرخوانده» را بازی کند یا «راسل کرو» به جای «هیو جکمن»، بشود «ولورین»!

 

«گاردین» نوشت: «ادی ردمین» بازیگر برنده اسکار فیلم‌های «تئوری همه‌چیز»،‌ «بینوایان» و «دختر دانمارکی» اخیرا لو داده که برای بازی در فیلم «جنگ ستارگان: بیداری نیروها» پیشنهادی وسوسه‌برانگیز داشته است. به این بهانه نمونه‌های دیگری از جابجایی بازیگرها در نقش‌های ماندگار سینمایی را مرور می‌کنیم:

 

«ادی ردمین» و نقش «دارت ویدر» در «جنگ ستارگان»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«ادی ردمین» را بیشتر به خاطر بازی در نقش «استیون هاوکینگ» فیزیکدان معروف می‌شناسند. او در فیلم «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» که اقتباسی است از رمان «جی.کی رولینگ» نویسنده هفت‌گانه «هری پاتر»، هم ایفای نقش کرده است.این هنرپیشه اخیرا گفت که برای بازی در نقش منفی «دارت ویدر» در قسمت جدید «جنگ ستارگان» به کارگردانی «جی.جی آبرامز» انتخاب شده بود.

 

بازیگر انگلیسی «دختر دانمارکی» در این‌باره گفت: لحظه خنده‌داری بود. چون «نینا گلد» که برای فیلم‌های زیادی من را معرفی کرده، بازیگردان بود. او فقط نشسته بود و من بارها و بارها مدل‌های مختلف خودم از صدای نفس کشیدن «دارت ویدر» را نشان ‌دادم. بعد از ۱۰ برداشت او به من گفت؛ چیز دیگری در چنته نداری؟ من هم گفتم: نه!

 

حداقل چیزی که می‌توان گفت این است که «ادی ردمین» در از دست دادن یک نقش معروف تنها نبوده و بازیگران مشهور دیگر هم این بدشانسی را داشته‌اند:

 

«شون کانری» و نقش «گاندلف» در «ارباب حلقه‌ها»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«یان مک‌کلن» در نقش «گاندلف»

 

«شون کانری» سال‌های سال برای بازی نقش مردهای پا به سن گذاشته در هالیوود انتخاب می‌شد؛ برای مثال می‌توان به نقش «پادشاه ریچارد شیردل» در «رابین‌ هود» و «شاه آرتور» در «اولین شوالیه» اشاره کرد.اما این هنرمند سرشناس نقش «گاندلف» را در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» رد کرد! وقتی سال ۲۰۰۵ از «کانری» پرسیدند چرا این نقش را نپذیرفته،‌ گفت: چون هیج‌وقت این پروژه را نفهمیدم.

 

نقش «گاندلف» را «یان مک‌کلن» ایفا کرد و برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. مجموعه‌ فیلم‌های تخیلی ـ حماسی «ارباب حلقه‌ها» در سینماهای سرتاسر جهان به فروشی بیش از دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری دست یافت و «کانری» با رد کردن این نقش، ۴۰۰ میلیون دلار و ۱۵ درصد فروش کل گیشه را از کف داد.

 

«تام کروز» و «مرد آهنی»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«رابرت داونی جونیور» در نقش «مرد آهنی»

 

سال ۱۹۹۸ برای اولین‌بار زمزمه بازی ستاره «تاپ گان» در نقش «تونی استارک» به گوش رسید. حتی سال ۲۰۰۴، زمانی که کمپانی «مارول» می‌خواست بازیگر اصلی «مرد آهنی» را انتخاب کند، این شایعه‌ها به گوش می‌رسید. خود «تام کروز» اما در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد: یک زمانی آن‌ها پیش من آمدند و…

 

من وقتی کاری را انجام می‌دهم، می‌خواهم درست انجام شود. وقتی به چیزی متعهد می‌شوم، باید جوری انجام شود که بدانم نتیجه‌اش خاص خواهد شد و وقتی این حرف‌ها پیش آمد، احساس کردم این کار درست از آب درنمی‌آید.

 

اما واقعیت این است که «مرد آهنی» فیلم خوبی از کار درآمد. وقتی سه سال پس از آن، این فیلم به روی پرده رفت، «رابرت دانی جونیور» را تبدیل به یکی از گران‌ترین هنرپیشه‌های جهان کرد و فصل جدیدی از شهرت را برای او به عنوان ابرقهرمان فیلم‌های سینمایی رقم زد.

 

«راسل کرو» و نقش «ولورین»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«هیو جکمن» در نقش «ولورین»

 

سال آینده «هیو جکمن» قرار است برای نهمین‌بار در نقش قهرمان کتاب‌های کمیک یعنی «ولورین» ظاهر شود، اما شاید کمتر کسی بداند این بازیگر استرالیایی فاش کرده که اگر «راسل کرو» او را در سال ۲۰۰۰ برای «مردان مجهول» پیشنهاد نمی‌داد، او هرگز این نقش را ایفا نمی‌کرد.

 

«جکمن» سال ۲۰۱۲ در یک مصاحبه رادیویی گفت: «برایان سینگر» از «راسل» خواست تا نقش «ولورین» را ایفا کند و او گفت: نه رفیق، من اخیرا «گلادیاتور» را بازی کرده‌ام و این نقش برای من نیست. اما شاید دلت بخواهد به این بازیگر یک نگاهی بیاندازی…

 

به نظر می‌رسد ضدقهرمان کمپانی «مارول» در این میان خوش‌شانس بوده، چون انگار «جکمن» برای این نقش ساخته شده بود. با این حال «سینگر» در سال ۲۰۱۳ گفت که «راسل کرو» قصد داشته نقش «ولورین» را ایفا کند.

 

«برت رینولدز» و «جیمزباند»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«برت رینولدز»

 

 به گزارش پارس ناز سال ۱۹۷۰ زمانی که تهیه‌کنندگان فیلم جاسوسی «جیمز باند» به دنبال جایگزینی برای «جورج لازنبی» می‌گشتند، این نقش را به «برت رینولدز» پیشنهاد دادند. دست‌اندرکاران «۰۰۷» تصور می‌کردند «رینولدز» به خوبی بتواند از پس این نقش بربیاید. خود او که در زمان مطرح شدن این پیشنهاد بازیگری گمنام بود

 

هم در این‌باره گفته است: فکر می‌کنم می‌توانستم این نقش را ایفا کنم، اما با کمال حماقت گفتم یک آمریکایی نمی‌تواند نقش «جیمزباند» را بازی کند! باید بازیگری انگلیسی باشد. نه نمی‌توانم این کار را انجام دهم.اما این تنها انتخاب غلط «رینولدز» در دنیای بازیگری نبود. او که امسال ۸۰ ساله شده،

 

در همان مصاحبه افشا کرد که نقش «هان سولو» در «جنگ ستارگان» هم به او پیشنهاد شده، اما به دلیل مشغله زیاد نتوانسته آن را بپذیرد. «هریسون فورد»‌ بازیگری بود که نقش «هان سولو» را در این فیلم تخیلی ایفا کرد. مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» اکنون عنوان دومین چندگانه پرفروش تاریخ سینما را دارد.

 

«وارن بیتی» و نقش «بیل» در «بیل را بکش»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«دیوید کارادین» در «بیل را بکش»

 

همه بیل را با بازی «دیوید کارادین» می‌شناسند، اما «تارانتینو» کارگردان فیلم معروف «بیل را بکش» زمانی گفته است که این نقش در اصل برای ستاره فیلم‌های «بانی و کلاید» نوشته شده بود. این فیلمساز سال گذشته در مصاحبه با «ایندی‌وایر» گفت: اولین خوانش متن فیلم برایم خیلی جالب بود،

 

چون دقیقا خودِ «وارن بیتی» بود. او بیشتر شبیه نقش «جیمز باند» است. زمانی که «دیوید کارادین» را در این نقش گذاشتم، چندین‌بار متن را بازنویسی کردم و شخصیت‌ها را جابجا کردم تا به فضای «دیوید» نزدیک‌تر شود.

 

«جک نیکلسون» و «مایکل کورلئونه»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«آل پاچینو» در «پدرخوانده»

 

«جک نیکلسون» که بیشتر سینمادوستان او را با نقش به یادماندنی‌اش در فیلم «درخشش» می‌شناسند، سال ۲۰۰۴ در مصاحبه‌ای گفت که فرصت بازی کردن در نقش پسر «ویتو کورلئونه» در «پدرخوانده» را تنها به این خاطر که به اندازه کافی احساس ایتالیایی بودن نمی‌کرد، از دست داد،

 

او در این‌باره گفت: آن موقع اعتقاد داشتم ایتالیایی‌ها باید نقش‌های ایتالیایی را ایفا کنند. بازیگران زیادی بودند که می‌توانستند نقش «مایکل» را بازی کنند، اما «آل پاچینو» مایکل کورلئونه بود. نمی‌توانم بهتر از این از او تعریف کنم.

 

«ونیتی فر» هم نوشته: «فرانسیس فورد کاپولا» برای این نقش «بیتی»، «کارادین»،‌ «رابرت ردفورد» و «مارتین شین» را در نظر داشت. بنابراین «نیکلسون» تنها بازیگری نبود که از فضای ایتالیایی‌ها فاصله داشت.

 

«گویینیت پالترو» و نقش «رز» در «تایتانیک»
بازیگرانی که نقش های طلایی را از دست دادند«کیت وینسلت»

 

سال‌هاست این شایعه به گوش می‌رسد که «گویینیت پالترو» ستاره فیلم «شکسپیر عاشق»، قرار بوده به جای «کیت وینسلت» نقش «رز دویت باکیتر» را در فیلم «تایتانیک» بازی کند.«جیمز کامرون» ‌کارگردان این فیلم عاشقانه اما تاکنون حاضر نشده این ادعا را رد یا تایید کند.

 

«وینسلت» با بازی نقش مقابل «لئوناردو دی‌کاپریو» جایگاهی در میان ستاره‌های سینما و همچنین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را به دست آورد.